|
Letové výkony lehkého letounu kategorie STOL
Koudelka, Jaroslav ; Sklenář, Filip (oponent) ; Juračka, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vyhodnotit vliv jednotlivých částí zvoleného letounu na jeho aerodynamiku a shrnutí možných směrů úprav letounu s ohledem na zvýšení jeho cestovní rychlosti při zachování vlastností STOL. První část práce se zaměřuje na popis konstrukce zvoleného letounu a na jeho legislativní zařazení do kategorie. Následuje teoretická část věnující se základním pojmům mechaniky horizontálního letu, vzniku odporu a jeho druhům. Praktická část obsahuje zhodnocení vlivu jednotlivých částí na odpor letounu, jejich možné směry úprav a výsledné shrnutí ovlivnění letových výkonů při použití upravených částí. V závěru jsou s ohledem na cestovní rychlost vyhodnoceny výsledky porovnávající původní konfiguraci letounu s letounem upraveným a pro upravenou variantu jsou shrnuty její dopady na vlastnosti STOL.
|
|
Příprava pro provedení letu po trati LKTB-ULLI letounem L-200A
Hornych, Petr ; Imriš, Pavel (oponent) ; Raudenský, Miroslav (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je předložení kompletního plánu provedení letu za podmínek IFR po zadané trati, včetně bezpečnostních rizik a potřebného vybavení pro let v střední a východní Evropy. Práce obsahuje popis podmínek pro lety IFR, které se musí dodržet při provádění letů do těchto území a dále poukazuje na meteorologické podmínky, legislativu a obecně zeměpisnou charakteristiku daných států. Zadaný let do Ruska je rozdělen do několika ramen. Všechny informace jsou uvedeny dle stávajících AIP.
|
|
Letové výkony lehkého letounu kategorie STOL
Koudelka, Jaroslav ; Sklenář, Filip (oponent) ; Juračka, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vyhodnotit vliv jednotlivých částí zvoleného letounu na jeho aerodynamiku a shrnutí možných směrů úprav letounu s ohledem na zvýšení jeho cestovní rychlosti při zachování vlastností STOL. První část práce se zaměřuje na popis konstrukce zvoleného letounu a na jeho legislativní zařazení do kategorie. Následuje teoretická část věnující se základním pojmům mechaniky horizontálního letu, vzniku odporu a jeho druhům. Praktická část obsahuje zhodnocení vlivu jednotlivých částí na odpor letounu, jejich možné směry úprav a výsledné shrnutí ovlivnění letových výkonů při použití upravených částí. V závěru jsou s ohledem na cestovní rychlost vyhodnoceny výsledky porovnávající původní konfiguraci letounu s letounem upraveným a pro upravenou variantu jsou shrnuty její dopady na vlastnosti STOL.
|
|
Příprava pro provedení letu po trati LKTB-ULLI letounem L-200A
Hornych, Petr ; Imriš, Pavel (oponent) ; Raudenský, Miroslav (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je předložení kompletního plánu provedení letu za podmínek IFR po zadané trati, včetně bezpečnostních rizik a potřebného vybavení pro let v střední a východní Evropy. Práce obsahuje popis podmínek pro lety IFR, které se musí dodržet při provádění letů do těchto území a dále poukazuje na meteorologické podmínky, legislativu a obecně zeměpisnou charakteristiku daných států. Zadaný let do Ruska je rozdělen do několika ramen. Všechny informace jsou uvedeny dle stávajících AIP.
|