Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití gymnastického míče v bojových sportech
Novotná, Jaroslava ; Pavelka, Radim (vedoucí práce) ; Krištofič, Jaroslav (oponent)
Název: Využití gymnastického míče v bojových sportech. Cíle: Cílem práce je vytvořit zásobník cviků pro zápasníky bojových sportů využitelné pro průpravu a zdokonalení pohybu na zemi. Prezentované cviky využívají gymnastický míč, který simuluje absenci sparing partnera. Dílčím cílem práce je zjistit obtížnost navržených cviků na základě subjektivního vnímání respondentů. Metody: Na základě dlouhodobého pozorování tréninků bojových sportů ve spojení s odbornými zdroji zabývající se danou problematikou, byly vyprofilovány cviky na gymnastickém míči. Hodnocení se zúčastnilo 18 respondentů, kteří rozlišovali obtížnost 8 vybraných cviků. Pro hodnocení obtížnosti byla použita 10 bodová Borgova škála, která zaznamenává individuální vnímání úsilí provedeného cviku. Výsledky: Výsledkem práce je soubor cviků na gymnastickém míči vhodný pro trénink bojových pozic a situací pro boj na zemi. Dále jednotlivé zhodnocení náročnosti vybraných cviků zápasníky bojových sportů. Cviky byly respondenty hodnoceny od jednoduchých, jako je cvik "posun nohou v lehu na břiše" až po velmi náročné cviky "klek sedmo na jedné". Celkové zhodnocení naznačuje, že jednotlivé cviky byly vybrány s velmi odlišnou náročností na provedení. Klíčová slova: Gymnastický míč, úpolové sporty, boj na zemi, Borgova škála.
Využití gymnastického míče v bojových sportech
Novotná, Jaroslava ; Pavelka, Radim (vedoucí práce) ; Krištofič, Jaroslav (oponent)
Název: Využití gymnastického míče v bojových sportech. Cíle: Cílem práce je vytvořit zásobník cviků pro zápasníky bojových sportů využitelné pro průpravu a zdokonalení pohybu na zemi. Prezentované cviky využívají gymnastický míč, který simuluje absenci sparing partnera. Dílčím cílem práce je zjistit obtížnost navržených cviků na základě subjektivního vnímání respondentů. Metody: Na základě dlouhodobého pozorování tréninků bojových sportů ve spojení s odbornými zdroji zabývající se danou problematikou, byly vyprofilovány cviky na gymnastickém míči. Hodnocení se zúčastnilo 18 respondentů, kteří rozlišovali obtížnost 8 vybraných cviků. Pro hodnocení obtížnosti byla použita 10 bodová Borgova škála, která zaznamenává individuální vnímání úsilí provedeného cviku. Výsledky: Výsledkem práce je soubor cviků na gymnastickém míči vhodný pro trénink bojových pozic a situací pro boj na zemi. Dále jednotlivé zhodnocení náročnosti vybraných cviků zápasníky bojových sportů. Cviky byly respondenty hodnoceny od jednoduchých, jako je cvik "posun nohou v lehu na břiše" až po velmi náročné cviky "klek sedmo na jedné". Celkové zhodnocení naznačuje, že jednotlivé cviky byly vybrány s velmi odlišnou náročností na provedení. Klíčová slova: Gymnastický míč, úpolové sporty, boj na zemi, Borgova škála.
Zařazení technik boje na zemi do systému do systému boje zblízka v AČR
Král, Pavel ; Vágner, Michal (vedoucí práce) ; Majerčík, Petr (oponent)
Název práce: Zařazení technik boje na zemi do systému boje zblízka v AČR. Cíle práce: Cílem práce je vyhodnotit efektivitu zakončení, riziko zranění a náročnost vybraných technik boje na zemi za účelem vytvoření teoretického modelu pro zařazení nových technik do výcviku boje zblízka v Armádě České republiky. Metoda: Diplomová práce je zpracována metodou vícerozměrných preferencí. Patnáctičlenná skupina vedoucích instruktorů a instruktorů boje zblízka hodnotila za využití tištěného dotazníku efektivitu zakončení, riziko zranění a náročnost provedení šesti technik boje na zemi v provedení beze zbraně a následně v provedení se zbraní (napadení nožem v průběhu provádění techniky) známkami 1 "nejhorší" až 3 "nejlepší". Pro sumarizaci hodnocení jsem využil tabulek znázorňující četnosti jednotlivých známek a následně výsledné četnosti vynásobil hodnotou rovnající se hodnotě známky, pod kterou se četnost nachází. Získaná data ze součinu četností a přidaných hodnot nám umožnila porovnávat techniky mezi sebou a určit jejich vzájemné pořadí. Výsledky: I přes zvolená hodnocená kritéria pro odlišnost vybraných technik a přístup k výsledkům hodnocení nelze vytvořit přesvědčivý a bezchybný teoretický model pro zařazování technik boje zblízka do základního a zdokonalovacího stupně výcviku. Hlavním důvodem byly...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.