Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Úroveň porozumění základům genetiky a molekulární biologie u žáků gymnázií a druhého stupně základních škol
Machová, Markéta ; Ehler, Edvard (vedoucí práce) ; Zrzavá, Magda (oponent) ; Králík, Miroslav (oponent)
Genetika je součástí sekundárního vzdělávání již desítky let. Výzkumy výsledků přírodovědného vzdělávání ale již delší dobu poukazují na to, že žáci si z výuky odnášejí různé typy miskoncepcí bez pochopení základních principů dědičnosti a genetiky. To vede k jejich neschopnosti správně se orientovat a rozhodovat v běžných životních situacích, které se tématu týkají. V českém prostředí podobně jako v zahraničí však chybí kromě hlubší diagnostiky těchto problémů především zjištění jejich původu, což brání tvorbě efektivních preventivních opatření vedoucích ke zlepšení výsledků vzdělávání. Cílem práce bylo v několika dílčích analýzách zjistit současný stav výuky genetiky v sekundárním vzdělávání v ČR, a to na úrovni kurikula, učebnic, výsledků výuky (žákovského porozumění tématu), podmínek výuky a vlivu způsobu výuky na žáky. Hlavním použitým výzkumným nástrojem byl dotazník pro žáky kombinující testové a postojové položky, dotazník pro učitele zjišťující jejich vztah k výuce a jaké podmínky pro ni mají a dále obsahová analýza příslušných dokumentů vzdělávání ovlivňujících (kurikul a učebnic). Výsledky analýz poukázaly na několik problémů na více úrovních vzdělávání, které v mnoha ohledech sdílí český vzdělávací systém se zahraničím. Předně nejsou v rámci tématu genetiky v národním kurikulu (RVP)...
K vývoji latentních znalostí biologie živočichů:srovnávací studie
ŠAFÁŘOVÁ, Lenka
Tato diplomová práce zjišťuje úroveň latentních teoretických a praktických znalostí ze zoologie u různých věkových skupin žáků základních škol a gymnázií a studentů učitelství na pedagogické fakultě. Šetření bylo prováděno testem doplněným promítanou sérií fotografií a obrázků živočichů, který byl předložen celkem 844 respondentům. Bylo zjištěno, že studenti jednotlivých ročníků základních škol a gymnázií a studenti učitelství si uchovávají jen mírně nadprůměrné latentní teoretické a praktické znalosti základního učiva zoologie. Studenti končícího 5. ročníku učitelství přírodopisu a pěstitelství pro 2. stupeň základní školy a 5. ročníku učitelství biologie pro střední školy prokázali menší než 85 % úspěšnost v teoretické i praktické části testu. Bylo zjištěno, že časový odstup od výuky zoologie má odlišný vliv na úroveň latentních znalostí respondentů z různých stupňů a typů škol. Výsledky šetření z let 2006 - 2008 jsou analyzovány, hodnoceny a srovnávány s výsledky obdobných výzkumů staršího data.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.