Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Význam biblického příběhu v etické výchově v malotřídní škole
Svobodová, Denisa ; Bravená, Noemi (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce je rozdělena na dva celky. V první části jsou shrnuty teoretické poznatky o významu biblického příběhu a jeho vyprávění. Součástí tohoto celku je též kapitola, která se zabývá etickou výchovou z hlediska kurikulárních dokumentů. Vzhledem k tématu práce je v první kapitole specifikována malotřídní škola a poslední kapitola se zabývá dítětem mladšího školního věku. Není opomenuta ani didaktika a didaktické metody práce s Biblí. V empirické části byl použit design akčního výzkumu a rozhovor jako metoda sběru dat. Cílem bylo zjistit, jak pracovat s biblickým příběhem v etické výchově v malotřídní škole na základě scénářů lekcí založených na převyprávěném biblickém textu. Dále je v této části uveden průběh výzkumných lekcí a doporučení pro další práci s biblickým textem v malotřídní škole. Výzkumem bylo prokázáno, že implementace biblického příběhu do etické výchovy v malotřídní škole je vhodným prostředkem pro získávání nových vědomostí, zkušeností, hodnot a ctností z těchto příběhů vyplývajících. KLÍČOVÁ SLOVA malotřídní škola, biblický příběh, etická výchova, Bible, storrytelling, mladší školní věk, rozhovor, akční výzkum
Biblické podobenství a jeho výtvarná interpretace
KREJČÍ, Astrid
Diplomová práce pod názvem "Biblické podobenství a jeho výtvarná interpretace" sestává ze dvou částí? teoretické a praktické. Teoretická část si klade za cíl porovnat biblický příběh ze Starého zákona s novozákonním podobenstvím, popsat a vysvětlit všechny základní symboly, které se v příbězích vyskytují. V první části diplomové práce je popsán vznik Bible a Bible obecně. Ze Starého zákona je vybrán příběh o obětování Izáka a z Nového zákona podobenství o marnotratném synu. Teoretická část se zabývá popisem obou příběhů a symbolů v nich obsažených a dále výtvarnými umělci, kteří se Knihou knih ve své tvorbě inspirovali. V praktické části budou uplatněny poznatky z teoretické části k vytvoření volných grafických listů v technice linorytu a dřevořezu na téma návrat marnotratného syna.
Film Abrahám jako pomůcka pro katechezi s dospělými ?
Pexa, Radek ; Dřímal, Ludvík (vedoucí práce) ; Opatrný, Aleš (oponent)
Na základě biblického textu a studia o Abrahámovi provedeme analýzu obsahu filmu Abrahám (1993) a následně kritické zhodnocení, za účelem míry vhodnosti tohoto díla, jako pomůcky v katechezi s dospělými. Tato práce se nejprve snaží zjistit míru obsahové shody filmu s textem Bible a to analýzou filmu a srovnáním s textem Bible, přičemž analýza i porovnání filmu probíhá současně, v souvislosti s dějem filmu. Na to navazuje další část práce, která se snaží na základě předchozího srovnání za pomoci biblické teologie odpovědět na otázku, zda je film Abrahám vhodnou pomůckou pro katechezi s dospělými.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.