Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití online komunikace nejen ve výuce angličtiny
LIŠKOVÁ, Iva
Tato diplomová práce se zabývá možnostmi využívání mezinárodní online komunikace v hodinách angličtiny na 2. stupni základních škol. Informační a komunikační technologie mají v tomto případě posloužit ke zvýšení efektivity výuky a také ke zvýšení vnitřní motivace ke studiu anglického jazyka, a to poskytnutím autentického prostoru pro komunikaci se zahraničními žáky podobného věku. Výraznou roli v takové komunikaci hrají průřezová témata a mezipředmětové vztahy s důrazem na zeměpis. V rámci teoretické části práce jsou prozkoumána teoretická východiska mezinárodní online komunikace, za účelem zvýšení potenciálu jejího využití ve výuce. Diskutovány jsou proto klíčové kompetence zejména digitální a komunikativní. Dále také pedagogické a psychologické aspekty tématu. Praktická část se již zaměřuje na konkrétní využití v praxi, přičemž prvním cílem je aktivitu připravit, vyzkoušet a reflektovat. Druhým ověřit, zda mají aktivity opravdu takový efekt, jaký byl zamýšlen - obzvláště rozvoj kompetencí a zvýšení motivace.
Možnosti uplatnění neučebnicových (autentických) textů ve výuce anglického jazyka na 1. stupni
Vanhaeren, Pavla ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
Tato diplomová práce je primárně zaměřena na aplikaci autentických materiálů ve výuce anglického jazyka na prvním stupni základních škol při uplatnění strategií autentického učení. V teoretické části práce byly nejprve analyzovány kurikulární dokumenty MŠMT ČR týkající se změn ve vzdělávací oblasti Jazyk a jazyková komunikace. Poté byly nastíněny způsoby aplikace didaktických principů přiměřenosti, systematičnosti, názornosti, vědomého osvojování učiva, aktivnosti, individuálního přístupu, celistvosti a cyklického uspořádání učiva. Dále byl v teoretické části této práce definován rozdíl mezi pojmy didaktické a autentické materiály a pojmem autentické učení. Porovnány byly také různé pohledy na využití inovační strategie autentického učení při výuce cizích jazyků a uvedeny různé možnosti zprostředkování reálií a sociokulturního kontextu anglicky mluvících zemí. V rámci výzkumné části diplomové práce bylo zkoumáno, zda na bázi využití autentických materiálů skutečně došlo k autentickému učení, a do jaké míry. Za tímto účelem proběhlo zkoumání na pěti takto zaměřených základních školách. Výzkum ukázal, že na čtyřech z nich byly využívány při výuce angličtiny kromě didaktických materiálů rovněž autentické materiály, ovšem úspěšnost aplikace metody autentického učení kolísala mezi 48% až 90%. Nesporně však tyto...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.