|
Detekce a rozpoznání omezení rychlosti z dopravních značek
Solnický, Vojtěch ; Krejsa, Jiří (oponent) ; Grepl, Robert (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem a implementací systému pro detekci a rozpoznání omezení rychlosti z dopravních značek. Konkrétně jde o rozpoznání červených kruhových značek Nejvyšší povolená rychlost z obrazových dat za použití metod počítačového vidění. V rámci práce je naprogramováno a otestováno několik metod. Ve finálním řešení je použita segmentace pomocí YCbCr barevného modelu. Detekce kruhové značky i závěrečná klasifikace je vyřešena porovnáním se vzorem. Pro rozpoznání v reálném čase je použit algoritmus sledování detekovaných značek mezi snímky videosekvence. Program je vytvořen v prostředí MATLAB a Simulink. Výsledkem je prototyp jednoduchého asistenčního systému, který je možné implementovat na jakýkoli počítač s kamerou. Správná funkce algoritmu byla prokázána při testech v reálném provozu.
|
| |
| |
|
Analýza elektronických jízdních asistentů
Vinecký, Radek ; Pexa, Martin (vedoucí práce) ; Pavlů, Jindřich (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o systémech aktivní a pasivní bezpečnosti v oblasti automobilového průmyslu. Popisuje jednotlivé prvky aktivní a pasivní bezpečnosti vozidel. V samostatné kapitole hlouběji rozebírá nejpoužívanější elektronické jízdní asistenty, kde je popis jednotlivých částí a princip činnosti systémů, jejich vliv na chování a jízdní vlastnosti vozidel. Dále popisuje některé snímače spolupracující s jízdními bezpečnostními asistenty. V závěru této kapitoly je popsán budoucí elektronický jízdní asistent.
Ve statistice bezpečnosti silničního provozu je proveden rozbor nehodovosti v letech 2000 až 2015 a vyhodnocen aktuální trend nehodovosti v souvislosti se stále se zvyšujícím počtem registrovaných vozidel.
V závěru je zhodnocen celkový pohled na bezpečnost v oblasti silničního provozu.
|
|
Detekce a rozpoznání omezení rychlosti z dopravních značek
Solnický, Vojtěch ; Krejsa, Jiří (oponent) ; Grepl, Robert (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem a implementací systému pro detekci a rozpoznání omezení rychlosti z dopravních značek. Konkrétně jde o rozpoznání červených kruhových značek Nejvyšší povolená rychlost z obrazových dat za použití metod počítačového vidění. V rámci práce je naprogramováno a otestováno několik metod. Ve finálním řešení je použita segmentace pomocí YCbCr barevného modelu. Detekce kruhové značky i závěrečná klasifikace je vyřešena porovnáním se vzorem. Pro rozpoznání v reálném čase je použit algoritmus sledování detekovaných značek mezi snímky videosekvence. Program je vytvořen v prostředí MATLAB a Simulink. Výsledkem je prototyp jednoduchého asistenčního systému, který je možné implementovat na jakýkoli počítač s kamerou. Správná funkce algoritmu byla prokázána při testech v reálném provozu.
|
| |
| |