Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Růst Mycobacterium smegmatis na agarovém médiu a agarovém médiu pokrytém celofánovou folií - morfologická a proteomová studie
Ramaniuk, Volha ; Weiser, Jaroslav (vedoucí práce) ; Beranová, Jana (oponent)
Tvorba biofilmů je jednou z nejčastěji používaných strategií umožňujících bakteriím přežít nepříznivé podmínky. Většina bakterií, včetně patogenů jako je například Mycobacterium tuberculosis, je schopna tvořit tyto trojrozměrné struktury. Zástupci rodu Mycobacterium se hojně vyskytují v přírodě, ale mohou způsobit i vážné problémy v případě výskytu ve zdravotnických zařízeních a na umělých náhradách v lidském těle. V našich experimentech jsme použili jako modelový organismus nepatogenní kmen Mycobacterium smegmatis mc2 155. Pomocí binokulární lupy a rastrovací elektronové mikroskopie jsme zkoumali morfologii tří- a šestidenních kolonií (v podstatě biofilmů) na agarových plotnách a agarových plotnách pokrytých celofánem. Zjistili jsme, že typ povrchu, stejně jako zdroj uhlíku, mají velký vliv na morfologii kolonií M. smegmatis. Následně jsme izolovali proteomy z kultur rostoucích na povrchu agaru a celofánu, a z planktonicky rostoucí kultury. Dvojrozměrná elektroforéza byla použita jako hlavní proteomická metoda. Proteinové profily, získané pomocí elektroforetických gelů, byly analyzovány pomocí softwaru PDQuest. Výsledky kvalitativních a kvantitativních analýz jsme porovnali pomocí Vennových diagramů. Identifikovali jsme 7 unikátních bílkovin, které by mohly být specifické pro adhezi M. smegmatis...
Vennovy diagramy - výuka na střední škole metodou CLIL
Vojířová, Barbora ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Moraová, Hana (oponent)
Tato práce je věnovaná výuce matematiky metodou CLIL. Vyučovaným tématem jsou Vennovy diagramy a slovní úlohy řešené s využitím těchto diagramů, zvoleným jazykem pro metodu CLIL je angličtina. Nejprve je popsána metoda CLIL, následně se v práci věnuji množinám a Vennovým diagramům. Cílem práce bylo připravit a realizovat dvě vyučovací hodiny metodou CLIL a dvě vyučovací hodiny česky, následně na třetí hodinu připravit kontrolní test v obou vyučovaných jazycích. Cíl práce byl realizován pomocí výukového experimentu, který proběhl ve dvou třídách víceletého gymnázia (v kvintách - první ročník SŠ). Sestavila jsem a vyzkoušela čtyři pracovní listy - dva s českými a dva s anglickými úlohami, prezentaci pro hodinu vedenou metodou CLIL a testy pro obě jazykové verze. Zadání i řešení je součástí práce. Před samotnou přípravou hodin a výukou byly stanoveny následující dvě výzkumné otázky: 1. Co je nutné při přípravě na výuku Vennových diagramů metodou CLIL zohlednit a do hodin přidat oproti výuce v českém jazyce? 2. Jaké úspěšnosti dosáhnou žáci vyučovaní metodou CLIL a žáci vyučovaní česky v sestavování rovnic a v odpovědích na otázky ve slovních úlohách v závěrečném testu? Při přípravě na hodiny v angličtině bylo nutné úlohy upravit tak, aby obsahovaly podobné větné struktury. Oproti hodinám v češtině...
Růst Mycobacterium smegmatis na agarovém médiu a agarovém médiu pokrytém celofánovou folií - morfologická a proteomová studie
Ramaniuk, Volha ; Weiser, Jaroslav (vedoucí práce) ; Beranová, Jana (oponent)
Tvorba biofilmů je jednou z nejčastěji používaných strategií umožňujících bakteriím přežít nepříznivé podmínky. Většina bakterií, včetně patogenů jako je například Mycobacterium tuberculosis, je schopna tvořit tyto trojrozměrné struktury. Zástupci rodu Mycobacterium se hojně vyskytují v přírodě, ale mohou způsobit i vážné problémy v případě výskytu ve zdravotnických zařízeních a na umělých náhradách v lidském těle. V našich experimentech jsme použili jako modelový organismus nepatogenní kmen Mycobacterium smegmatis mc2 155. Pomocí binokulární lupy a rastrovací elektronové mikroskopie jsme zkoumali morfologii tří- a šestidenních kolonií (v podstatě biofilmů) na agarových plotnách a agarových plotnách pokrytých celofánem. Zjistili jsme, že typ povrchu, stejně jako zdroj uhlíku, mají velký vliv na morfologii kolonií M. smegmatis. Následně jsme izolovali proteomy z kultur rostoucích na povrchu agaru a celofánu, a z planktonicky rostoucí kultury. Dvojrozměrná elektroforéza byla použita jako hlavní proteomická metoda. Proteinové profily, získané pomocí elektroforetických gelů, byly analyzovány pomocí softwaru PDQuest. Výsledky kvalitativních a kvantitativních analýz jsme porovnali pomocí Vennových diagramů. Identifikovali jsme 7 unikátních bílkovin, které by mohly být specifické pro adhezi M. smegmatis...
Vennovy diagramy
TOMANOVÁ, Denisa
Hlavním cílem bakalářské práce je vytvořit přehled matematických úloh zabývajících se znázorněním množin ve Vennových diagramech. Uvedený přehled slouží jako inspirace učitelům a zahrnuje hlavní typy příkladů na procvičování. Příklady jsou řešené a určené k použití na základních školách. První část bakalářské práce je teoretická. Tato část se věnuje popisu množin a následného zobrazování množin do Vennových diagramů. Druhá část bakalářské práce se zabývá Vennovými diagramy v praxi. V pěti podkapitolách jsou uvedeny řešené příklady. Tyto příklady ukazují využití Vennových diagramů v úlohách různého typu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.