Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Didaktický potenciál hry Ubongo ve vyučování matematice na 1. stupni ZŠ
Váchová, Michaela ; Slezáková, Jana (vedoucí práce) ; Jirotková, Darina (oponent)
Tato diplomová práce hledá možnosti využití deskové hry UBONGO ve vyučování matematice na 1. stupni základní školy. Je zaměřena na manipulativní činnosti žáků během hry a jejím cílem je prozkoumat, co se žáci prostřednictvím této hry učí. Teoretická část popisuje východiska pro výzkum, tedy obsah učiva matematiky a geometrie v RVP ZV, vývojové etapy dítěte z hlediska jeho učení, hru s důrazem na deskovou hru, dotýká se motivace a inspiruje se úlohami z geometrického prostředí Parkety v metodě prof. M. Hejného. Praktická část práce obsahuje přípravu gradovaných úloh, které jsou vytvořeny ze hry UBONGO, za účelem realizace kvalitativního výzkumu. Pomocí této řady gradovaných úloh a následné realizace předexperimentu a experimentu je ověřován didaktický potenciál hry UBONGO, a to se žáky na 1. stupni základní školy. Průběh experimentů je popsán včetně postupů, strategií a poznatků, které se žáci prostřednictvím hry učí. V závěru práce je provedeno vyhodnocení naplnění jednotlivých cílů práce. KLÍČOVÁ SLOVA rovinná geometrie, 2D, manipulace, hra, Ubongo, motivace, učení, polyomino, mnohoúhelník, gradace, strategie
Didaktická hra jako prostředek otevírání geometrického světa
Malcová, Michaela ; Jirotková, Darina (vedoucí práce) ; Tůmová, Veronika (oponent)
Cílem diplomové práce je zkoumat myšlenkové procesy žáků při řešení úloh z geometrického manipulativního prostředí Parkety. Toto prostředí Parkety jsem rozpracovala a uvedla typové úlohy. Popsala jsem také, do jakých mentálních schémat matematických pojmů řešení úloh může přispívat. Při představení prostředí žákům jsem využila jejich životních zkušeností s hrou Ubongo. Práce se hlásí k myšlenkám konstruktivistického pojetí k vyučování matematice. Nezbytné relevantní teoretické poznatky jsou vymezeny v teoretické části práce. Podstatou diplomové práce je experiment se žáky 3. ročníku, kteří navštěvovali matematický kroužek. Videozáznamy byly přepsány do formy písemného protokolu a ty byly analyzovány s cílem diagnostikovat a popsat jevy, které se týkají diskuse žáků, jejich spolupráce ve skupině a rozvoje matematických zkušeností, znalostí, dovedností a schopností žáka, ale také osobnostně sociálních kompetencí. V analýzách je také věnována pozornost roli experimentátora, který byl zároveň v roli učitele. V závěru jsou uvedena doporučení, která by mohla odučenou hodinu vylepšit.
Didaktická hra jako prostředek otevírání geometrického světa
Malcová, Michaela ; Jirotková, Darina (vedoucí práce) ; Tůmová, Veronika (oponent)
Cílem diplomové práce je zkoumat myšlenkové procesy žáků při řešení úloh z geometrického manipulativního prostředí Parkety. Toto prostředí Parkety jsem rozpracovala a uvedla typové úlohy. Popsala jsem také, do jakých mentálních schémat matematických pojmů řešení úloh může přispívat. Při představení prostředí žákům jsem využila jejich životních zkušeností s hrou Ubongo. Práce se hlásí k myšlenkám konstruktivistického pojetí k vyučování matematice. Nezbytné relevantní teoretické poznatky jsou vymezeny v teoretické části práce. Podstatou diplomové práce je experiment se žáky 3. ročníku, kteří navštěvovali matematický kroužek. Videozáznamy byly přepsány do formy písemného protokolu a ty byly analyzovány s cílem diagnostikovat a popsat jevy, které se týkají diskuse žáků, jejich spolupráce ve skupině a rozvoje matematických zkušeností, znalostí, dovedností a schopností žáka, ale také osobnostně sociálních kompetencí. V analýzách je také věnována pozornost roli experimentátora, který byl zároveň v roli učitele. V závěru jsou uvedena doporučení, která by mohla odučenou hodinu vylepšit.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.