|
Letové výkony lehkého letounu kategorie STOL
Koudelka, Jaroslav ; Sklenář, Filip (oponent) ; Juračka, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vyhodnotit vliv jednotlivých částí zvoleného letounu na jeho aerodynamiku a shrnutí možných směrů úprav letounu s ohledem na zvýšení jeho cestovní rychlosti při zachování vlastností STOL. První část práce se zaměřuje na popis konstrukce zvoleného letounu a na jeho legislativní zařazení do kategorie. Následuje teoretická část věnující se základním pojmům mechaniky horizontálního letu, vzniku odporu a jeho druhům. Praktická část obsahuje zhodnocení vlivu jednotlivých částí na odpor letounu, jejich možné směry úprav a výsledné shrnutí ovlivnění letových výkonů při použití upravených částí. V závěru jsou s ohledem na cestovní rychlost vyhodnoceny výsledky porovnávající původní konfiguraci letounu s letounem upraveným a pro upravenou variantu jsou shrnuty její dopady na vlastnosti STOL.
|
| |
|
Návrh podvozku s lyžemi pro letoun s krátkým vzletem a přistáním
Hostinský, Vladimír ; Dubnický, Lukáš (oponent) ; Katrňák, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je výběr nejvhodnějšího typu podvozku s lyžemi pro daný letoun kategorie STOL a návrh instalace tohoto podvozku na letoun při dodržení platných předpisů a parametrů požadovaných výrobcem letounu. První část práce je čistě teoretická a probírá používaná uspořádání a konstrukční řešení podvozků s lyžemi. Praktičtější druhá část se zabývá průzkumem současného trhu, jehož výsledkem je sestavení přehledu dostupných podvozků vhodných pro daný letoun. Dalším postupem v této části práce je redukce dostupných možností, která vyúsťuje ve výběr nejvhodnějšího typu. Závěrem je poté návrh instalace vybraného typu podvozku na letoun.
|
|
Design of Gyroplane
Klas, Juraj ; Chorý, Tomáš (oponent) ; Sládek, Josef (vedoucí práce)
-Concept design of two seat autogyro for professional application -Creating compact composition that differs from helicopter and other autogyros -Professional autogyro design i accordance to design, technologies and ergonomics, production of physical model and posters - Work creates contemporary professional autogyro
|
| |
|
Design of Gyroplane
Klas, Juraj ; Chorý, Tomáš (oponent) ; Sládek, Josef (vedoucí práce)
-Concept design of two seat autogyro for professional application -Creating compact composition that differs from helicopter and other autogyros -Professional autogyro design i accordance to design, technologies and ergonomics, production of physical model and posters - Work creates contemporary professional autogyro
|
|
Návrh podvozku s lyžemi pro letoun s krátkým vzletem a přistáním
Hostinský, Vladimír ; Dubnický, Lukáš (oponent) ; Katrňák, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je výběr nejvhodnějšího typu podvozku s lyžemi pro daný letoun kategorie STOL a návrh instalace tohoto podvozku na letoun při dodržení platných předpisů a parametrů požadovaných výrobcem letounu. První část práce je čistě teoretická a probírá používaná uspořádání a konstrukční řešení podvozků s lyžemi. Praktičtější druhá část se zabývá průzkumem současného trhu, jehož výsledkem je sestavení přehledu dostupných podvozků vhodných pro daný letoun. Dalším postupem v této části práce je redukce dostupných možností, která vyúsťuje ve výběr nejvhodnějšího typu. Závěrem je poté návrh instalace vybraného typu podvozku na letoun.
|
|
Letové výkony lehkého letounu kategorie STOL
Koudelka, Jaroslav ; Sklenář, Filip (oponent) ; Juračka, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vyhodnotit vliv jednotlivých částí zvoleného letounu na jeho aerodynamiku a shrnutí možných směrů úprav letounu s ohledem na zvýšení jeho cestovní rychlosti při zachování vlastností STOL. První část práce se zaměřuje na popis konstrukce zvoleného letounu a na jeho legislativní zařazení do kategorie. Následuje teoretická část věnující se základním pojmům mechaniky horizontálního letu, vzniku odporu a jeho druhům. Praktická část obsahuje zhodnocení vlivu jednotlivých částí na odpor letounu, jejich možné směry úprav a výsledné shrnutí ovlivnění letových výkonů při použití upravených částí. V závěru jsou s ohledem na cestovní rychlost vyhodnoceny výsledky porovnávající původní konfiguraci letounu s letounem upraveným a pro upravenou variantu jsou shrnuty její dopady na vlastnosti STOL.
|