Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Biopaliva čtvrté generace pro proudové motory
Marko, Adam ; Mišík, Ondrej (oponent) ; Malý, Milan (vedoucí práce)
Bakalárska práca sa zaoberá dekarbonizáciou leteckej dopravy a možným použitím biopalív na pohon prúdových motorov. Keďže použitie súčasného paliva, kerozínu, je časovo obmedzené z dôvodu konečných zásob ropy, výskum a testovanie jeho ekologických nástupcov je nutné. Rovnako dôležitý je aj súbežný vývoj kompatibilnej leteckej a letiskovej infraštruktúry, či už vo forme leteckých konštrukcií, motorov a palivového systému ale aj vo forme pozemných podporných zariadení. V prípade prechodu na nový typ leteckého paliva je nutné aby bol technicky vyspelý, finančne dostupný, environmentálne nezávadný, bezpečný a mal široký reťazec dodávateľov. V súčasnosti sa vedecká obec najviac zameriava na použitie udržateľných leteckých palív SAF, vodíka, čpavku, skvapalneného zemného plynu a e-palív. Aby mohli byť zmienené palivá považované za biopalivá, musí byť ich proces výroby uhlíkovo neutrálny a primárnym zdrojom ich výroby musí byť obnoviteľná energia.
Návrh proudového motoru do 1 kN tahu s vodíkem jako palivem
Mikulenka, Karel ; Šnajdárek, Ladislav (oponent) ; Škorpík, Jiří (vedoucí práce)
V této práci je čtenář obeznámen s historickým vývojem leteckých turbínových motorů využívajících vodík jako palivo. Je proveden výpočet tepelného oběhu malého motoru s tahem do 1 kN, jenž je v dnešní době využívaný pro balistické střely nebo cvičné drony. Na základě zadaných parametrů je vybrán typ kompresoru, a sice radiální. Výpočet parametrů radiálního kompresoru a jeho kontrola v software EES. Uvedení problematiky spalovacích komor pro letecké motory a výpočet bilance spalovací komory. Výpočet turbínové části motoru a návrh jejího lopatkování. Výpočet trysky pro expanzi do atmosféry a příslušný tah motoru. Porovnání dosavadních projektů zabývajících se vodíkovým pohonem v letectví s jejich konvenčním protějškem a porovnání jejich proveditelnosti vůči projektům, využívajícím jiných obnovitelných paliv.
Návrh proudového motoru do 1 kN tahu s vodíkem jako palivem
Mikulenka, Karel ; Šnajdárek, Ladislav (oponent) ; Škorpík, Jiří (vedoucí práce)
V této práci je čtenář obeznámen s historickým vývojem leteckých turbínových motorů využívajících vodík jako palivo. Je proveden výpočet tepelného oběhu malého motoru s tahem do 1 kN, jenž je v dnešní době využívaný pro balistické střely nebo cvičné drony. Na základě zadaných parametrů je vybrán typ kompresoru, a sice radiální. Výpočet parametrů radiálního kompresoru a jeho kontrola v software EES. Uvedení problematiky spalovacích komor pro letecké motory a výpočet bilance spalovací komory. Výpočet turbínové části motoru a návrh jejího lopatkování. Výpočet trysky pro expanzi do atmosféry a příslušný tah motoru. Porovnání dosavadních projektů zabývajících se vodíkovým pohonem v letectví s jejich konvenčním protějškem a porovnání jejich proveditelnosti vůči projektům, využívajícím jiných obnovitelných paliv.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.