Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozvoj počáteční čtenářské gramotnosti u žáků ve vyloučených lokatách
Koudelková, Kateřina ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Ronková, Jolana (oponent)
Diplomová práce se zabývá počáteční čtenářskou gramotností, a to u žáků kteří žijí ve znevýhodněné lokalitě. Cílem práce je zmapovat jaké faktory ovlivňují jejich čtenářskou gramotnost, jak negativně, tak i pozitivně. A jaké metody a postupy jsou při výuce výhodné. Teoretická část obsahuje čtyři kapitoly. Tématy jsou: vyloučená lokalita, Romové a jejich vztah ke vzdělání, metody počátečního čtení, předškolní příprava a přípravná třídou. V praktické části je cílem najít odpovědi na tři výzkumné otázky. A to formou rozhovorů s pedagogy, kteří učí na škole ve vyloučené lokalitě. Druhou formou jsou kazuistiky konkrétních žáků. Povedlo se zjistit odpovědi na dvě výzkumné otázky. Jak je to u romských žáků s počáteční čtenářskou gramotností? Kvůli nepodnětnému prostředí je žákova čtenářská gramotnost takřka nulová, a to do doby, než nastoupí do základní školy, případně do přípravného ročníku. Do mateřské školy bývají žáci sice zapsaní, ale bohužel docházka často bývá velmi špatná. Jaké faktory nejvíce ovlivňují čtenářskou gramotnost u žáků ze znevýhodněné lokality? Faktorem, který jejich gramotnost ovlivní pozitivně je škola, pokud ji žák pravidelně navštěvuje a absolvování přípravného ročníku. Negativním faktorem je nedostatečná předškolní připravenost, nepodnětné prostředí doma, vztah rodiny ke...
Vzdělávání romských dětí v České republice
Zarzycká, Andrea ; Čabanová, Bohumila (vedoucí práce) ; Synková, Hana (oponent)
Diplomová práce "Vzdělávání romských dětí v České republice" pojednává o problematice současného stavu ve vzdělávání romských dětí. Cílem je analyzovat situaci ve vzdělávání romských dětí v České republice a srovnat ji s dalšími evropskými zeměmi a nalézt příklady dobré praxe. Situace ve vzdělávání romských žáků zůstává neuspokojivou, a to nejen v České republice, ale i v dalších evropských zemích. Romští žáci jsou stále vyloučeni z kvalitního vzdělávání, což pramení z mnoha faktorů, mezi něž patří špatné životní podmínky rodičů, zvláště pak vysoká nezaměstnanost, nízké vzdělání, život v sociálním vyloučení. Je nutné uskutečnit systémové změny, aby se šance romských dětí na kvalitní vzdělání zvýšily, neboť romská populace patří mezi nejvíce znevýhodněné skupiny ve společnosti a potýká se s celou řadou rizikových faktorů, které často mají za následek jejich znevýhodnění a vedou k sociálnímu vyloučení.
Postavení romského žáka ve školní třídě
Demeter, Marek ; Janošová, Pavlína (vedoucí práce) ; Vágnerová, Marie (oponent)
Bakalářská práce zkoumá postavení romského žáka v českém třídním kolektivu. Průzkum byl proveden prostřednictvím rozhovorů s romskými žáky a žákyněmi z druhého stupně základní školy, kteří vypovídali o svých zkušenostech se spolužáky a učiteli. Ve výzkumné části byly sledovány vztahy mezi učiteli a romskými žáky a i jejich potenciálně odlišné pedagogické přístupy k majoritním a minoritním žákům. Data získaná od žáků byla doplněna i dvěma rozhovory s pedagožkami, které pracují s romskými žáky. Jednalo se o rozhovor s výchovnou poradkyní a koordinátorkou nízko-prahového klubu. Cílem práce bylo zjistit, jak se dnes romské děti cítí v českých školách a zda podle jejich názoru, tyto dvě skupiny spolu dokážou sdílet společný život na přátelské úrovni. Klíčová slova Romští žáci, postoje majoritních žáků k Romům, škola, učitel, třídní kolektiv, postavení romského žáka

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.