Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Veřejné licence
Schwarz, Vojtěch ; Holcová, Irena (vedoucí práce) ; Dobřichovský, Tomáš (oponent)
Veřejné licence Abstrakt Tato diplomová práce si klade za cíl poskytnout základní a ucelený vhled do institutu veřejných licencí a problematiky svobodného a open source softwaru. K naplnění tohoto cíle analyzuje veškerou relevantní legislativu, a to jak vnitrostátní na ústavní a zákonné úrovni (zejména občanského zákoníku a autorského zákona), tak evropskou a v neposlední řadě také mezinárodní smlouvy, jejichž je Česká republika signatářem. Krom analýzy právních předpisů se zabývá také relevantní judikaturou zahraničních soudů, jelikož doposud neexistuje žádné rozhodnutí v rámci soudní soustavy České republiky, které by se týkalo této problematiky. Hlavní analýza probíhá v rámci rozboru znění licenčních podmínek jednotlivých vybraných veřejných licencí, konkrétně Creative Commons a jejích různých variant, GNU General Public License (verze 2.0 a 3.0), Licence BSD a Licence MIT, přičemž všechny, krom licence Creative Commons, byly vybrány jako nejužívanější veřejné licence dle repozitáře softwaru Sourceforge. Diplomová práce je rozčleněna na tři tematické okruhy, přičemž každý poskytuje důležitý dílek pro analýzu institutu veřejných licencí. První okruh nabízí přehled klíčových právních pramenů a představení základních pojmů a institutů autorského práva a práva duševního vlastnictví. Druhý okruh se zabývá...
Internet ve vztahu informační vědy a práva
Fáberová Slušná, Kateřina ; Křesťanová, Veronika (oponent) ; Holcová, Irena (oponent)
Práce se zabývá analýzou vlivu vybraných prvků veřejných licencí na zvýšení kvality informací publikovaných v informačním prostředí internetu. Jejím cílem je zjistit, zda existuje reálný vliv na kvalitu informací v prostředí internetu prostřednictvím zkvalitnění zdrojů těchto informací, a dále reflexe výsledků provedené analýzy v rámci povinného informačního vzdělávání v České republice. V první části je práce věnována autorskoprávním aspektům souvisejícím se sledovanou problematikou a z právního hlediska vymezuje jednotlivé součásti zkoumaného informačního prostředí - internet, účastníky informačního procesu, informace a možnosti dispozice s nimi. V další části je představena otázka licencí se zaměřením na problematiku veřejných licencí obecně i konkrétních vybraných licenčních typů, které tvoří potenciální platformu pro aprobované informační chování. Poslední část práce shrnuje výsledky kvalitativního výzkumu vlivu licenční politiky na informační prostředí internetu prostřednictvím aplikace veřejných licencí. Výsledky tohoto výzkumu jsou následně komparovány se systémem povinného informačního vzdělávání v České republice, a je tak sledován jejich dopad na informační gramotnost. Při zpracování byly použity zejména obecně teoretické a hermeneutické metody. Kvalitativní výzkum byl realizován...
Internet ve vztahu informační vědy a práva
Fáberová Slušná, Kateřina ; Šisler, Vít (vedoucí práce) ; Vlasák, Rudolf (oponent) ; Křesťanová, Veronika (oponent)
Práce se zabývá analýzou vlivu vybraných prvků veřejných licencí na zvýšení kvality informací publikovaných v informačním prostředí internetu. Jejím cílem je zjistit, zda existuje reálný vliv na kvalitu informací v prostředí internetu prostřednictvím zkvalitnění zdrojů těchto informací, a dále reflexe výsledků provedené analýzy v rámci povinného informačního vzdělávání v České republice. V první části je práce věnována autorskoprávním aspektům souvisejícím se sledovanou problematikou a z právního hlediska vymezuje jednotlivé součásti zkoumaného informačního prostředí - internet, účastníky informačního procesu, informace a možnosti dispozice s nimi. V další části je představena otázka licencí se zaměřením na problematiku veřejných licencí obecně i konkrétních vybraných licenčních typů, které tvoří potenciální platformu pro aprobované informační chování. Poslední část práce shrnuje výsledky kvalitativního výzkumu vlivu licenční politiky na informační prostředí internetu prostřednictvím aplikace veřejných licencí. Výsledky tohoto výzkumu jsou následně komparovány se systémem povinného informačního vzdělávání v České republice, a je tak sledován jejich dopad na informační gramotnost. Při zpracování byly použity zejména obecně teoretické a hermeneutické metody. Kvalitativní výzkum byl realizován...
Internet ve vztahu informační vědy a práva
Fáberová Slušná, Kateřina ; Křesťanová, Veronika (oponent) ; Holcová, Irena (oponent)
Práce se zabývá analýzou vlivu vybraných prvků veřejných licencí na zvýšení kvality informací publikovaných v informačním prostředí internetu. Jejím cílem je zjistit, zda existuje reálný vliv na kvalitu informací v prostředí internetu prostřednictvím zkvalitnění zdrojů těchto informací, a dále reflexe výsledků provedené analýzy v rámci povinného informačního vzdělávání v České republice. V první části je práce věnována autorskoprávním aspektům souvisejícím se sledovanou problematikou a z právního hlediska vymezuje jednotlivé součásti zkoumaného informačního prostředí - internet, účastníky informačního procesu, informace a možnosti dispozice s nimi. V další části je představena otázka licencí se zaměřením na problematiku veřejných licencí obecně i konkrétních vybraných licenčních typů, které tvoří potenciální platformu pro aprobované informační chování. Poslední část práce shrnuje výsledky kvalitativního výzkumu vlivu licenční politiky na informační prostředí internetu prostřednictvím aplikace veřejných licencí. Výsledky tohoto výzkumu jsou následně komparovány se systémem povinného informačního vzdělávání v České republice, a je tak sledován jejich dopad na informační gramotnost. Při zpracování byly použity zejména obecně teoretické a hermeneutické metody. Kvalitativní výzkum byl realizován...
Autorské právo ve školách
Koberová, Michaela ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Patočka, Radim (oponent)
Diplomová práce na téma Autorské právo ve školách je přehledem využití autorského práva, zejména autorského zákona, v praxi žáků, studentů, učitelů a dalších pedagogických pracovníků. Snaží se podat ucelený přehled o základních pravidlech využitelných v pedagogickém procesu v oblasti vzniku autorského díla, licencí, mimosmluvního využití děl a odpovědnosti z porušení autorského zákona. Zabývá se jak situacemi, kdy žáci, studenti, učitelé a další pedagogičtí pracovníci vystupují jako tvůrci autorského díla, tak případy, ve kterých tito lidé chtějí užívat autorská díla jiných. Součástí práce jsou komentáře z praxe i zjištění založená na anketách, diskuzích a komentářích jak žáků, tak pedagogických pracovníků.
Veřejné licence, šedá literatura a výzkumná data
Myška, Matěj
Příspěvek se zaměřuje na právní aspekty licencování výzkumných dat pod veřenými licencemi a/nebo za podmínek Open Definition. Po obecném představení souvisejících základních institutů autorského práva jsou specificky analyzovány licence Creative Commons 4.0, Open Data Commons Open Database License a Open Data Commons Public Domain Dedication and Licence.
Plný text: idr-684_3 - Stáhnout plný textPDF
Prezentace: idr-684_1 - Stáhnout plný textPDF; idr-684_2 - Stáhnout plný textPDF
Videozáznam: Myska - Stáhnout plný textMP4

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.