|
Návrh strategie pro HULK GYM s.r.o.
Bannikova, Kseniia
Bakalářská práce je věnovaná analýze a návrhu strategie pro vybrané fitness centrum. Hlavním cílem dané práce je formulace strategického cíle, dosažením kterého se zvýší konkurenceschopnost firmy a zefektivní interní procesy. K dosažení tohoto cíle byly použity nástroje strategického a projektového managementu. Vnější faktory ovlivňující společnost byly zkoumané pomocí PESTE analýzy a Porterova modelu pěti hybných sil. Vnitřní faktory byly identifikované na základě modelu 7S a GAP analýzy. Navržená strategie byla formulovaná na základě SWOT matice a obsahovala postupy projektového managementu.
|
|
Hodnocení výkonnosti podniku PATRIA Kobylí, a.s.
Chrástková, Klára
Tématem diplomové práce je vyhodnocení výkonnosti akciové společnosti PATRIA Kobylí. Práce je rozdělena na dvě stěžejní části, první z nich je teoretická, ve které jsou vysvětleny základní pojmy spojené s tématem a popsány nástroje, jež jsou aplikovány na konkrétní podnik. V praktické části je uvedena charakteristika zkoumaného podniku, u něhož je vypracována finanční analýza prostřednictvím vybraných ukazatelů a aplikován moderní přístup měření výkonnosti v podobě ukazatele EVA. Vývoj výsledků je sledován v pětiletém období. Analýza konkurenčního prostředí je provedena pomocí Porterova modelu pěti hybných sil, na který navazuje zhodnocení příležitostí a hrozeb (analýza SWOT). V závěru práce došlo ke srovnání mezi konkurenčními podniky na základě metody prostého pořadí.
|
|
Návrh obchodní strategie realitní kanceláře RK Evropa
Vaková, Daniela
Bakalářská práce je zaměřena na návrh strategie pro vybraný podnik. V literární rešerši je použita odborná literatura, pomocí které jsou vysvětleny pojmy dané problematiky. Následně v praktické části je na teoretickou část navázáno pomocí STEPE analýzy, Porterova modelu pěti hybných sil, rozšířeného marketingového mixu 7P, pomocí kterých jsou identifikovány hrozby, příležitosti, slabé a silné stránky ovlivňující podnik. Cílem bakalářské práce je vypracování návrhu a doporučení pro zlepšení povědomí o pobočce a přilákání nových klientů.
|
|
Návrh strategie na zlepšení situace malého podniku
Sikorová, Anna
Sikorová, Anna. Návrh strategie na zlepšení situace malého podniku. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2015. Tato bakalářská práce se zaměřuje na navržení strategie vhodné pro malý podnik. V teoretické části je popsána veškerá terminologie strategického řízení a strategické analýzy, která je následně aplikována v praktické části. Je zde proveden rozbor vnějšího i vnitřního prostředí podniku pomocí analýz zvolených za účelem efektivní identifikace silných stránek, slabých stránek, příležitostí a hrozeb. Na základě výsledků analýzy je navrhnuta strategie, která je pro podnik nejlepší. V závěru jsou uvedena doporučení pro implementaci strategie.
|
|
Návrh online marketingové kampaně pro daný podnikatelský subjekt
Zahradníčková, Barbora
Zahradníčková, B. Návrh online marketingové kampaně pro daný podnikatelský subjekt. Bakalářská práce. Brno: Mendelova Univerzita v Brně, 2020. Tato bakalářská práce se zaobírá online propagací značky Coffee Discovery Box, jež je původním projektem podniku The Roses. Cílem práce je vytvořit návrh online marketingové kampaně zaměřené na zvýšení povědomí o značce a oslovení nových zákazníků. Součástí práce je situační analýza, v rámci níž bylo vnější pro-středí popsáno podle Porterova modelu pěti hybných sil a vnitřní prostředí podle McKinseyho modelu 7S. Pro získání uceleného přehledu o kávových preferencích spotřebitelů bylo provedeno online dotazníkové šetření. Primární data přispěla k definování cílových segmentů. Výsledkem práce je návrh online propagace v prostředí platforem Sklik, Google Ads a sociálních sítí jakož i návrh případných změn současného webu podniku.
|
|
Návrh strategie pro malé nezávislé knihkupectví
Barančicová, Terezie
Bakalářská práce se zaobírá strategií pro malé nezávislé knihkupectví, která by mě-la pomoci zvýšit povědomí o knihkupectví a jeho zisk. Teoretická část práce je za-ložena na odborné literatuře a zaměřuje se na zásadní pojmy a metody z oblasti strategického řízení a marketingu. Praktická část je postavena na poznatcích z teoretické části. Na základě vnější analýzy, kde je použita PESTE analýza a Porterův model pěti hybných sil, jsou identifikovány příležitosti a hrozby. Silné a slabé stránky jsou nalezeny ve vnitřním prostředí knihkupectví a zhodnoceny na základě principu klíčových faktorů. Prostřednictvím SWOT analýzy jsou navrhnuty jednotlivé strategie, z nichž je jedna vybrána a ekonomicky zhodnocena. Připojen je i návrh marketingové strategie.
|
|
Společenská odpovědnost na českém trhu s oděvy
Zahradníčková, Barbora
Zahradníčková B. Společenská odpovědnost na českém trhu s oděvy. Diplomová práce. Brno: Mendelova Univerzita v Brně, 2022. Tato diplomová práce se zaobírá tématem oděvního odvětví v České republice. Ukazuje, jakým způsobem je možné do jeho chodu implementovat aspekt udržitelnosti, jak na tuto problematiku nahlíží podniky a jak ji vnímají samotní spotřebitelé. Cílem je návrh nezávazných doporučení v oblasti komunikace podnikatelských subjektů při zohlednění myšlenek a principů udržitelnosti a pomalé módy. V rámci rozboru nabídkové strany byla provedena analýza podle Porterova modelu pěti hybných sil, jež napomohla k získání přehledu o aktuální situaci na sledovaném trhu. Rozbor poskytl informace o silných a slabých stránkách, jakož i o příležitostech a hrozbách v oděvním odvětví. K analýze poptávky přispěl primární kvantitativní a kvalitativní výzkum spotřebitelského chování.
|
|
Obchodní strategie restauračního zařízení
Filásek, Adam
Bakalářská práce se zaměřuje na navržení obchodní strategie pro restaurační zařízení. Práce je rozdělena na tři části. V teoretické části je popsána terminologie strategického řízení a strategické analýzy. V analytické části je proveden rozbor vnějšího a vnitřního prostředí podniku, který identifikuje silné stránky, slabé stránky, příležitosti a hrozby. Vnější prostředí je charakterizováno pomocí Porterova modelu pěti hybných sil, PEST analýzou a analýzou zákazníků, dodavatelů a konkurentů. Vnitřní prostředí je zkoumáno modelem 7P a finanční analýzou. Na základě těchto výsledků je navrhnuta strategie, která vede ke zlepšení současné ekonomické situace podniku. Konkrétní strategie jsou: zvýšení tržeb, zajištění lepší dostupnosti, snížení nákladů na pořízení zboží, zefektivnění a zrychlení procesů, zlepšení plánovacího procesu. V závěru jsou uvedena doporučení pro implementaci strategie.
|
|
Návrh strategie pro prodejnu zdravé výživy
Beňo, Martin
Beňo, M. Návrh strategie pro prodejnu zdravé výživy. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2021. Bakalářská práce se zabývá návrhem strategie pro prodejnu zdravé výživy, jež se primárně zaměřuje na produkty lokálních výrobců a zdravé potraviny. Cílem je navrhnout strategii, která zvýší konkurenceschopnost podniku a jeho postavení na trhu. Na základě analýzy makroprostředí pomocí analýzy PESTE, odvětvového prostředí pomocí Porterova modelu pěti hybných sil a vnitřního prostředí analyzovaného Principem klíčových faktorů jsou nalezeny příležitosti, hrozby, silné a slabé stránky. Ty jsou pomocí EFE a IFE matice ohodnoceny. Prostřednictvím SWOT analýzy jsou navrženy vhodné strategie, z nichž dvě nejpřívětivější jsou ekonomicky ohodnoceny. Na základě strategické analýzy se podniku doporučuje zavedení efektivní podpory prodeje, spolu s využitím potenciálu propagace, a vytvoření webových stránek s e-shopem.
|
|
Řízení rizik ve společnosti nabízející jeřábnické služby
Milis, Jakub
Milis, J. Řízení rizik ve společnosti nabízející jeřábnické služby. Bakalářská práce. Brno: MENDELU v Brně, 2013. Bakalářská práce se zabývá identifikací a řízení rizik v obchodní společnosti. První část práce se věnuje literární rešerši, ve které jsou vymezeny základní pojmy, klasifikace rizik, analýza rizik a řízení rizik. V druhé části práce jsou teoretické poznatky aplikované na společnost Milis Montáže s.r.o. Nejprve jsou identifikována rizika na základě spojení stanovených aktiv a na nich působících hrozeb. Analýza rizik vychází z matice rizik, kde jsou rizika vyhodnocena podle pravděpodobnosti jejich výskytu a intenzitě negativního dopadu. Následně jsou vybrána nejvýznamnější rizika a jsou navrhnuta doporučení pro jejich ovládání.
|