Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Měření průtoku vzduchu pomocí víceotvorových rychlostních sond
Šimák, Jakub ; Uher, Miroslav (oponent) ; Šedivá, Soňa (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá měřením průtoku tekutin (konkrétně vzduchu) potrubím, pomocí normalizované clony a víceotvorové rychlostní sondy. Na teoretickou část navazuje část praktická, která ověřuje vlastnosti měřené soustavy. V další části práce jsou ověřeny vlastnosti víceotvorové rychlostní sondy MQS-011 od firmy Vavra s.r.o a sondy Annubar 485 od firmy Rosemount. Naměřené hodnoty z jednotlivých sond jsou porovnány mezi sebou a i s normalizovanou clonou.
Měření rychlosti letadel
Mokoš, Marian ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Zikmund, Pavel (vedoucí práce)
Předmět bakalářské práce je zaměřen na oblast letových měření především na rychlost letadel. V první části je uvedeno rozdělení leteckých palubních přístrojů, chyby měření a druhy rychlostí. Dále se zabývá principem leteckého rychloměru a rozdělení sond členěných podle měřených rychlostí letu. Druhá část je zaměřena na bezpilotní letoun SPECTO a výběr vhodné sondy pro tento letoun.
Vliv výpadku primárních letových informací na bezpečnost a spolehlivost letadlové techniky
Sklenář, Filip ; Badánik, Benedikt (oponent) ; Juračka, Jaroslav (oponent) ; Hlinka, Jiří (vedoucí práce)
Pro řízení letounu je nezbytné mít k dispozici určité letové informace. Tyto informace jsou obvykle zobrazeny na letových přístrojích, které jsou umístěny na palubní desce letounu. V případě ztráty indikace nebo klamné indikace určitých přístrojů může být řízení letounu velice složité až nemožné. Dizertační práce se zabývá problematikou ztráty indikace informace od aerometrických přístrojů (především od rychloměru). Práce obsahuje výzkum průběhu degradace měření celkového tlaku pomocí Pitotovy trubice. Na základě tohoto výzkumu je možné navrhnout nový systém rozpoznání zablokování Pitotovy trubice, což zvýší bezpečnost letectví. Jev, který je popsán byl zkoumán v aerodynamickém tunelu i v reálných podmínkách. Dále jsou v práci definovány pokyny pro sestavení nouzového postupu, který by pilot mohl použít v případě nastání poruchového stavu s aerometrickými přístroji. Reálné možnosti využití byly demonstrovány na letounu Cessna 172SP během validačního experimentu. Validační experiment prokázal možnosti bezpečného použití nouzového postupu během letu. Závěrečná část práce je zaměřena na zhodnocení možných změn ve vytváření analýz spolehlivosti a bezpečnosti s ohledem na aplikování nových poznatků vycházejících z této práce.
Experimentální stanovení koeficientu víceotvorové rychlostní sondy
Šolc, Jan ; Uher, Miroslav (oponent) ; Šedivá, Soňa (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na měření průtoku vzduchu v potrubí, za pomocí normalizované clony a víceotvorové sondy. V praktické části je ověřena závislost koeficientu na vlastnostech sondy. Součásti práce je také patentový průzkum v oblasti Pitotových trubic, normalizovaných clon a víceotvorových sond.
Vliv výpadku primárních letových informací na bezpečnost a spolehlivost letadlové techniky
Sklenář, Filip ; Badánik, Benedikt (oponent) ; Juračka, Jaroslav (oponent) ; Hlinka, Jiří (vedoucí práce)
Pro řízení letounu je nezbytné mít k dispozici určité letové informace. Tyto informace jsou obvykle zobrazeny na letových přístrojích, které jsou umístěny na palubní desce letounu. V případě ztráty indikace nebo klamné indikace určitých přístrojů může být řízení letounu velice složité až nemožné. Dizertační práce se zabývá problematikou ztráty indikace informace od aerometrických přístrojů (především od rychloměru). Práce obsahuje výzkum průběhu degradace měření celkového tlaku pomocí Pitotovy trubice. Na základě tohoto výzkumu je možné navrhnout nový systém rozpoznání zablokování Pitotovy trubice, což zvýší bezpečnost letectví. Jev, který je popsán byl zkoumán v aerodynamickém tunelu i v reálných podmínkách. Dále jsou v práci definovány pokyny pro sestavení nouzového postupu, který by pilot mohl použít v případě nastání poruchového stavu s aerometrickými přístroji. Reálné možnosti využití byly demonstrovány na letounu Cessna 172SP během validačního experimentu. Validační experiment prokázal možnosti bezpečného použití nouzového postupu během letu. Závěrečná část práce je zaměřena na zhodnocení možných změn ve vytváření analýz spolehlivosti a bezpečnosti s ohledem na aplikování nových poznatků vycházejících z této práce.
Experimentální stanovení koeficientu víceotvorové rychlostní sondy
Šolc, Jan ; Uher, Miroslav (oponent) ; Šedivá, Soňa (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na měření průtoku vzduchu v potrubí, za pomocí normalizované clony a víceotvorové sondy. V praktické části je ověřena závislost koeficientu na vlastnostech sondy. Součásti práce je také patentový průzkum v oblasti Pitotových trubic, normalizovaných clon a víceotvorových sond.
Měření průtoku vzduchu pomocí víceotvorových rychlostních sond
Šimák, Jakub ; Uher, Miroslav (oponent) ; Šedivá, Soňa (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá měřením průtoku tekutin (konkrétně vzduchu) potrubím, pomocí normalizované clony a víceotvorové rychlostní sondy. Na teoretickou část navazuje část praktická, která ověřuje vlastnosti měřené soustavy. V další části práce jsou ověřeny vlastnosti víceotvorové rychlostní sondy MQS-011 od firmy Vavra s.r.o a sondy Annubar 485 od firmy Rosemount. Naměřené hodnoty z jednotlivých sond jsou porovnány mezi sebou a i s normalizovanou clonou.
Měření rychlosti letadel
Mokoš, Marian ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Zikmund, Pavel (vedoucí práce)
Předmět bakalářské práce je zaměřen na oblast letových měření především na rychlost letadel. V první části je uvedeno rozdělení leteckých palubních přístrojů, chyby měření a druhy rychlostí. Dále se zabývá principem leteckého rychloměru a rozdělení sond členěných podle měřených rychlostí letu. Druhá část je zaměřena na bezpilotní letoun SPECTO a výběr vhodné sondy pro tento letoun.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.