Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
China's One Belt and One Road Initiative and its potential for the tourism industries in Africa, Asia and Europe: a gravity model approach
Jannaschk-Schmitz, Patrick ; Paulus, Michal (vedoucí práce) ; Benáček, Vladimír (oponent)
In 2013, China presented the idea of the infrastructure project One Belt One Road. The thesis aims to analyse the potential effects of the initiative, and how its attempt to improve transport infrastructure will impact EU-tourist flows to participating countries. A closer look to the effects on the tourism industry is justified because of the importance of the touristic sector for the global economy. For instance, the direct contribution of the touristic sector accounted for 2.3 trillion USD worldwide in 2016. A gravity model approach is used in the following paper to examine the significance of road, railway, air service as well as port infrastructure for tourists from the European Union. Afterwards, an OBOR simulation is carried out that forecasts a potential change for EU-tourist inflows. The results go in line with previous gravity model studies regarding the positive relationship of the GDP and the inverse influence of the distance on tourism flows. Furthermore, the findings suggest a significant impact of well-developed road, railway and air service networks. However, the quality of ports did not meet the expectations and is somewhat contra productive for the decision making of EU tourists. The simulation for the improvement of transport infrastructure implies that countries with an under-...
China's Geopolitical Aspirations and Serbia's Role in the One Belt, One Road Initiative Analyzed Through the Context of the Heartland Theory by Halford John Mackinder
Kuljanin, Vedran ; Riegl, Martin (vedoucí práce) ; Doboš, Bohumil (oponent)
Cílem této práce je poskytnout hloubkovou analýzu o předpokládané povaze čínské iniciativy One Belt, One Road (OBOR) prostřednictvím angažovanosti Číny ve východní Evropě, se zvláštním zaměřením na Srbsko. Současná geopolitická situace poskytuje jedinečnou příležitost k využití Heartland Theory, kterou poprvé představil Halford John Mackinder v roce 1904, který načrtává a ospravedlňuje expanzi státu přes Eurasii. Hlavními cíli této práce jsou diskuse o možných výsledcích pro Srbsko po zvýšení čínských investic a poskytnutí doporučení pro evropskou reakci. Být sousedním státem Heartland, potenciálním budoucím členem Evropské unie a v současné době vyvážený mezi evropskou a čínskou touhu, se Srbsko stalo jedinečným a důležitým státem, který je třeba zvážit při posuzování záměrů Číny v Evropě. Pokračující hospodářský a politický vzestup Číny v posledních letech jim umožnil stát se vlivnými v národech, které předtím nebyly v Číně propuštěny, a zlověstně začalo sledovat kroky, které Mackinder předpověděl před sto lety. Ačkoli teorie naznačuje záměr národa vládnout světu, což lze tvrdit, že Čína sleduje, cílem této diplomové práce je ve skutečnosti odhalit a ilustrovat účinky potenciálního pokroku Číny na světovou nadvládu na srbské snahy o vstup do Evropské unie Unie (EU). Prostřednictvím této analýzy...
China's One Belt and One Road Initiative and its potential for the tourism industries in Africa, Asia and Europe: a gravity model approach
Jannaschk-Schmitz, Patrick ; Paulus, Michal (vedoucí práce) ; Benáček, Vladimír (oponent)
In 2013, China presented the idea of the infrastructure project One Belt One Road. The thesis aims to analyse the potential effects of the initiative, and how its attempt to improve transport infrastructure will impact EU-tourist flows to participating countries. A closer look to the effects on the tourism industry is justified because of the importance of the touristic sector for the global economy. For instance, the direct contribution of the touristic sector accounted for 2.3 trillion USD worldwide in 2016. A gravity model approach is used in the following paper to examine the significance of road, railway, air service as well as port infrastructure for tourists from the European Union. Afterwards, an OBOR simulation is carried out that forecasts a potential change for EU-tourist inflows. The results go in line with previous gravity model studies regarding the positive relationship of the GDP and the inverse influence of the distance on tourism flows. Furthermore, the findings suggest a significant impact of well-developed road, railway and air service networks. However, the quality of ports did not meet the expectations and is somewhat contra productive for the decision making of EU tourists. The simulation for the improvement of transport infrastructure implies that countries with an under-...
China's Geopolitical Aspirations and Serbia's Role in the One Belt, One Road Initiative Analyzed Through the Context of the Heartland Theory by Halford John Mackinder
Kuljanin, Vedran ; Riegl, Martin (vedoucí práce) ; Doboš, Bohumil (oponent)
Cílem této práce je poskytnout hloubkovou analýzu o předpokládané povaze čínské iniciativy One Belt, One Road (OBOR) prostřednictvím angažovanosti Číny ve východní Evropě, se zvláštním zaměřením na Srbsko. Současná geopolitická situace poskytuje jedinečnou příležitost k využití Heartland Theory, kterou poprvé představil Halford John Mackinder v roce 1904, který načrtává a ospravedlňuje expanzi státu přes Eurasii. Hlavními cíli této práce jsou diskuse o možných výsledcích pro Srbsko po zvýšení čínských investic a poskytnutí doporučení pro evropskou reakci. Být sousedním státem Heartland, potenciálním budoucím členem Evropské unie a v současné době vyvážený mezi evropskou a čínskou touhu, se Srbsko stalo jedinečným a důležitým státem, který je třeba zvážit při posuzování záměrů Číny v Evropě. Pokračující hospodářský a politický vzestup Číny v posledních letech jim umožnil stát se vlivnými v národech, které předtím nebyly v Číně propuštěny, a zlověstně začalo sledovat kroky, které Mackinder předpověděl před sto lety. Ačkoli teorie naznačuje záměr národa vládnout světu, což lze tvrdit, že Čína sleduje, cílem této diplomové práce je ve skutečnosti odhalit a ilustrovat účinky potenciálního pokroku Číny na světovou nadvládu na srbské snahy o vstup do Evropské unie Unie (EU). Prostřednictvím této analýzy...
Potenciál kontinentální přepravy na relaci Čínská lidová republika – Česká republika
Sojková, Petra ; Kolář, Petr (vedoucí práce) ; Novák, Radek (oponent)
Evropská unie je pro Čínskou lidovou republiku klíčovým obchodním partnerem, na evropský trh směřuje přibližně třetina toho, co je vytvořeno na území ČLR a do ČLR pak směřuje polovina unijních exportů. Takto obrovské objemy obchodovaného zboží vyžadují vhodné logistické spojení, kterému na relaci dominuje námořní přeprava. Nicméně od roku 2007 je nově k dispozici i železniční řešení. Cílem diplomové práce je zhodnotit postavení železniční přepravy na relaci ČLR Evropa (se zaměřením na postavení České republiky) s ohledem na její vývoj, úskalí i potenciály do budoucna. Práce nejdříve mapuje pozadí a důvody vzniku Nové Hedvábné stezky (iniciativa "OBOR") a poté obchodní a ekonomickou spolupráci ČLR a ČR. Praktická část se věnuje jednotlivým aspektům železničního spojení. Z práce lze vyvodit, že objemově ani cenově nedokáže železnice konkurovat námořnímu řešení, nicméně si pomalu, ale jistě získává své první pravidelné zákazníky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.