|
Ekonomické a právní aspekty značky
Kazdová, Hana ; Horová, Olga (vedoucí práce) ; Štědroň, Bohumír (oponent)
Bakalářská práce se věnuje obchodním značkám se zaměřením na jejich oceňování. Práce postupně v kapitolách navazujících na úvodní teoreticko-metodologickou část naplňuje své tři hlavní cíle. Prvním z cílů je analyzovat právní ochranu obchodních značek v České republice. Provedená analýza ukazuje, že jsou u nás chráněny všechny typy obchodních značek, a to především čtyřmi instituty soukromého práva - ochrannými známkami, obchodní firmou, ochranou osobnosti a nekalou soutěží. Dalšími cíli práce je ocenit dvě dnes již nepoužívané značky Enron a WorldCom k roku 2000 a navrhnout způsob zachycení poklesu jejich ekonomické hodnoty v dalších letech. Obě značky jsou oceněny metodou licenční analogie a je zjištěno, že měly ve své době velmi vysokou hodnotu. Práce dále navrhuje uplatnění míry úmrtnosti obyvatelstva k zachycení poklesu hodnoty značek po ukončení jejich používání a zobrazuje pokles hodnoty značek Enron a WorldCom do roku 2025.
|
|
marketing HN,LN, MF Dnes a Práva
Vránová, Helena ; Štědroň, Bohumír (vedoucí práce) ; Svobodová, Dagmar (oponent)
Diplomová práce se zabývá marketingem seriózních českých deníků (Hospodářských novin, Lidových novin, MF DNES a Práva) se zaměřením na možné modely ocenění hodnoty jejich obchodních značek. Hlavním cílem práce je marketingová analýza uvedených čtyř subjektů s využitím elektronických zdrojů dat. Analýza obsahuje základní údaje o vydavatelích deníků, jejich vlastnických vztazích a výsledcích hospodaření v letech 2005 až 2009. Následuje představení zkoumaných deníků, včetně popisu jejich obsahové náplně, profilu čtenářů a nových technologií. Součástí praktické části je výběr vhodné metody pro ocenění obchodních značek deníků. Pro zajištění správné aplikace zvoleného přístupu ocenění byla provedena externí, finanční a SWOT analýza. Výsledky ocenění ukázaly, že nejvyšší finanční hodnotu má značka Mladá Fronta DNES, druhé v pořadí je Právo, následují Hospodářské noviny a Lidové noviny.
|
|
Budování korporátní značky
Wisterová, Veronika ; Průša, Přemysl (vedoucí práce) ; Urválková, Lucie (oponent)
Tato práce se zabývá tématikou budování korporátní značky. Hlavním cílem je zanalyzovat proces budování a řízení korporátní značky. V teoretické části práce uvádí nástroje, které používají firmy k budování značky, a rozebírá další aspekty, které souvisí s tímto tématem. V praktické části aplikuje tyto nástroje na budování korporátní značky Yves Rocher, hodnotí jejich přínos a podává návrhy na vylepšení.
|
| |