Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Tvorba materiálů pro podporu přírodovědného vzdělávání u dětí předškolního a mladšího školního věku
Andrlová, Dominika ; Teplá, Milada (vedoucí práce) ; Hybelbauerová, Simona (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na rozvoj přírodovědné gramotnosti dětí předškolního a žáků mladšího školního věku. Cílem této práce je didaktické zpracování materiálů, které učitelům/lektorům/rodičům umožní rozvíjet přírodovědnou gramotnost dětí, aniž by sami museli mít chemické vzdělání pro správné pochopení experimentu, a mohli zároveň předat správné informace dětem tak, aby bylo v co největší míře zabráněno vzniku přírodovědných miskoncepcí. Teoretická část práce je věnována ontogenezi dítěte v předškolním a raném školním věku, která je následně zohledněna při tvorbě materiálů pro rozvoj přírodovědné gramotnosti této cílové věkové kategorie dětí. Součástí teoretické práce je také charakteristika pojmu přírodovědná gramotnost jakožto možného nástroje pro zvýšení zájmu o studium přírodovědných oborů. Uvedena jsou očekávaná pozitiva, ale také možná negativa, především v podobě vzniklých miskoncepcí, která mohou být se zaváděním přírodovědného vzdělávání u menších dětí spojená. V další části byla provedena analýza sylabů přírodovědně zaměřených předmětů na pedagogických fakultách v oborech Učitelství pro 1. stupeň základních škol a Učitelství pro mateřské školy. Nezbytnou součástí je analýza Rámcových vzdělávacích programů pro předškolní a základní vzdělávání (první stupeň základní školy) a její...
Využití vodního ekosystému v předškolním přírodovědném vzdělávání.
BROŽOVÁ, Anežka
Environmentální a přírodovědná výchova je důležitou složkou výchovy, vzdělání každého jedince. Této problematice se věnuje vzdělání a výchova v mateřské škole. Děti se seznamují s různými vodními ekosystémy, podobami vody, koloběhem vody v přírodě, významem vody pro život. Pozorují živočichy ve vodě i kolem ní. Různé aktivity jsou založeny na prožitkovém učení, pozorování; přináší porozumění jevům a vztahu k přírodě, její ochraně. Cílem práce je nalezení a ověření vhodných metod a forem práce v oblasti přírodovědné a environmentální výchovy realizované v mateřské škole.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.