Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mediální obraz dánského režiséra Larse von Triera v kontrastu populárního a odborného magazínu
Šára, Filip ; Novotný, David Jan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Téma bakalářské práce je Mediální obraz dánského režiséra Larse von Triera v kontrastu odborného a populárního magazínu. Mediální obraz je velmi široký pojem, který si zaslouží podrobnější vysvětlení. Promítá se do něj několik aspektů mediální i kulturně- společenské oblasti: výstavba textů, způsob práce s informacemi, služby čtenářskému publiku, prvky umělecké publicistiky nebo zásady správného používání českého jazyka. V neposlední řadě objektivita, sémiotické významové kódování textů, politika vybraných tištěných periodik a nakonec osobní i profesní život filmového tvůrce, včetně jeho díla. Bakalářská práce představuje kontroverzního filmaře Larse von Triera v kontextu jeho tvorby a osobnosti. Důraz je kladen na žurnalistickou práci týdeníku Reflex a čtvrtletníku Film a doba. Výběr není náhodný, smyslem je poukázat na rozdílnost stylů společenského a specializovaného periodika, jak naznačuje i termín "kontrast" v titulu bakalářské práce. Analýza jednotlivých materiálů, zmiňujících von Triera (a z toho vyplývajících přístupů) je jádrem bakalářské práce. Mým cílem je sumarizovat výsledky referování o režisérovi a z nich vyplývající celkovou charakteristiku. Popisuji, jak vybraná média tvoří obraz osobnosti a zda to odpovídá realitě. Práce představuje, na co se časopisy primárně zaměřují a jaké...
Mediální obraz dánského režiséra Larse von Triera v kontrastu populárního a odborného magazínu
Šára, Filip ; Novotný, David Jan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Téma bakalářské práce je Mediální obraz dánského režiséra Larse von Triera v kontrastu odborného a populárního magazínu. Mediální obraz je velmi široký pojem, který si zaslouží podrobnější vysvětlení. Promítá se do něj několik aspektů mediální i kulturně- společenské oblasti: výstavba textů, způsob práce s informacemi, služby čtenářskému publiku, prvky umělecké publicistiky nebo zásady správného používání českého jazyka. V neposlední řadě objektivita, sémiotické významové kódování textů, politika vybraných tištěných periodik a nakonec osobní i profesní život filmového tvůrce, včetně jeho díla. Bakalářská práce představuje kontroverzního filmaře Larse von Triera v kontextu jeho tvorby a osobnosti. Důraz je kladen na žurnalistickou práci týdeníku Reflex a čtvrtletníku Film a doba. Výběr není náhodný, smyslem je poukázat na rozdílnost stylů společenského a specializovaného periodika, jak naznačuje i termín "kontrast" v titulu bakalářské práce. Analýza jednotlivých materiálů, zmiňujících von Triera (a z toho vyplývajících přístupů) je jádrem bakalářské práce. Mým cílem je sumarizovat výsledky referování o režisérovi a z nich vyplývající celkovou charakteristiku. Popisuji, jak vybraná média tvoří obraz osobnosti a zda to odpovídá realitě. Práce představuje, na co se časopisy primárně zaměřují a jaké...
Téma sebeobětování žen na příkladu divadelního scénáře Prolomit vlny
Jelínková, Jarmila ; Knotková - Čapková, Blanka (vedoucí práce) ; Kolářová, Kateřina (oponent)
Jarmila Jelínková - Téma sebeobětování žen na příkladu divadelního scénáře Prolomit vlny Abstrakt Diplomová práce se zabývá textem divadelní hry Prolomit Vlny autora Larse von Triera a autorky Vivian Nielsen se zaměřením na hlavní hrdinku Bess. Bessino chování, život, její vztah k manželovi Janovi, k církvi i její osobní vztah k Bohu je interpretován především skrze metodiku feministické teologie Isabel Carter Heyward. Příběh se odehrává v prostředí konzervativní křesťanské kongregace, která vyznává tradiční patriarchální společenské hodnoty a je přísně mocensky hierarchizovaná. Hlavní hrdinka Bess se rozhodne zachránit život svého manžela Jana sebeobětováním se Bohu, jež nakonec vede až k její smrti. Hlavním poselstvím hry je ježíšovská oběť čistého altruismu vedoucí až k fyzickému sebezničení, možná interpretace je též obraz oběti, která se projevuje jako mystická posedlost, či obraz manipulace skrze diskurs moci a její internalizace. Ve hře se často objevují společenské stereotypy chování, jedním z nich je například zneviditelňování žen na základě uplatňování patriarchální moci vyplývající z tzv. logiky stejného a jejího nereflektovaného přijetí. Text obsahuje také mnoho skrytých významů (symbolů) a je metaforickým obrazem křížové cesty hlavní hrdinky. Hra nabízí mnoho možných rovin čtení a je zajímavá...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.