Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Použití Lafayova indexu pro porovnávání konkurenčních výhod vybraných zemí
Koščo, Michal ; Boučková, Jana (vedoucí práce) ; Procházková, Markéta (oponent)
Plánování marketingových činností na zahraničních trzích je složitější než na domácím trhu. Součástí plánování je marketingová situační analýza. Jedny z otázek, které by si společnost před vstupem na zahraniční trh měla zodpovědět, jsou tržní potenciál a konkurenceschopnost výrobku na trhu. Na tuto otázku hledá odpověď metoda hledání komparativní výhody pomocí světových celních statistik, kterou jsem ve své práci představil. Metoda používá statistické ukazatele, které pomáhají analytikovi prozkoumat trh nebo případně najít zajímavě se profilující trh. K analýzám se využívá Lafayův index, který slouží k určení komparativní výhody, indexy určující velikost a růst trhů a Herfindal-Hirshmanův index určující koncentraci trhu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.