|
Hercovo Bytí
Krupa, Martin ; MÁLKOVÁ, Eva (vedoucí práce) ; MAZÚCH, Branislav (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem samotného a rozvíjejícího se Hercova bytí. Hereckého subjektivního pohledu na sedm let strávených na dvou uměleckých školách a pobytu v programu Erasmus+. Autor se v této práci usiluje o vývoj, poznání a stagnaci svého hereckého života stráveného v různých školských podmínkách a divadelních prostředích. Od prvního studia na Janáčkově konzervatoři, pokračující DAMU, ale i zahraničního pobytu v Londýně Rose Bruford College a následného návratu na DAMU. Dále se zabývá dvěma autorskými projekty a to kolektivnímu přestavení Barunka is Leaving a druhému sólovému přestavení Bordeline-Syndrom. Téma Hercovo bytí je čistě subjektivní, sebepoznávací. Vytváří pohled na to, jak umělecký život dokáže při studiu herectví změnit mentalitu, názor, vývoj a postoj mladého člověka a začínajícího herce.
|
|
Významní absolventi ostravské konzervatoře
Hájková, Petra ; WIESNER, Daniel (vedoucí práce) ; OVSOVÁ, Libuše (oponent)
Má bakalářská práce je věnována Janáčkově konzervatoři a Gymnáziu
v Ostravě a jejím, dle mého názoru, nejvýznamnějším absolventům tanečního
oboru. Úvod práce krátce pojednává o historii konzervatoře, která po
několikaletém úsilí vznikla v Ostravě. Ostravsko mělo spoustu talentovaných lidí,
kteří navštěvovali základní umělecké školy a toužili po středoškolském vzdělání,
tak jako ti, kteří žili v Čechách. Větší část mé bakalářské práce je věnována
osobnostem, které tuto školu absolvovaly. Někteří z nich po ukončení své aktivní
taneční kariéry předávají své zkušenosti začínajícím umělcům a někteří se stále
ještě věnují tanečnímu umění. Tyto osobnosti jsou velkým přínosem pro
umělecký život v oblasti tance u nás i v zahraničí.
|
|
Olga Borissová-Pračíková (tanečnice a pedagožka)
Králová, Barbora ; JANEČEK, Václav (vedoucí práce) ; KŘENKOVÁ, Mahulena (oponent)
Svou bakalářskou prací jsem chtěla zprostředkovat podrobné informace o životě, kariéře a pedagogickém působení Olgy Borissové - Pračikové, která je sólistkou Národního divadla moravskoslezského a členkou pedagogického sboru Janáčkovy konzervatoře a gymnázia v Ostravě. Díky studiu na Kyjevském učilišti je ovlivněna ruskou technikou klasického tance. Ve svém pedagogickém působení mimo jiné využívá techniku světoznámé pedagožky Agripiny Vaganovové. V této práci popisuji ukázkový trénink její techniky a jeho využití na taneční konzervatoři. Osobním názorem O. Borissové bych tak ráda přiblížila smysl a uplatnění techniky Vaganovové.
|