| |
| |
|
Mezinárodní Strategie firmy BAKU GLASS
Ahmadova, Elmira ; Halík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Štěrbová, Ludmila (oponent)
Moje diplomová práce analyzuje výrobu skla určeného pro láhve. Zároveň pojednává o možných strategiích jedné z předních firem v tomto oboru. Právě firma Baku Glass (Azerbajdžán) patří mezi nejvíce pokrokové v tomto odvětví a jedním z cílů mé diplomové práce je vyhodnotit možné strategie expanze do zahraničí a tak posílit svoji pozici na zahraničních trzích. Z těchto důvodů jsem se zaměřila na Gruzii, která je jedním z příkladů rozvíjejicího se trhu s obrovským potenciálem. Ten vyplývá především z ekonomického růstu země samotné a jiných ekonomických aspektů. Jako nejvhodnější strategie se potvrdila forma splečného podniku za majetkové účasti lokálního partnera. Moji práci považuji za velice užitečnou pro všechny, kteří si přeji dozvědět více informací o tomto zajimavém oboru. Navrhla jsem strategii mezinárodní expanze, kterou jsem I detailně popsala. Moje hlavní přidaná hodnota se skládá z interních informací a možnosti analyzovat firmu Baku Glass zevnitř. Právě toto považuji za nejdůležitější a nejcenější aspekt mé práce.
|
|
Mezinárodní strategie českých podniků
Salvi, Petra ; Dvořák, Jiří (vedoucí práce) ; Štrach, Pavel (oponent)
Cílem této práce bylo v prvé řadě nastudování a identifikace čtyř mezinárodních strategií, jmenovitě: Globální, Multinazionální, Internazionální a Transnazionální, definovaných autory Christopher A. Bartlett a Sumantra Ghoshal ve svém díle: BARTLETT, C.A. & GHOSHAL, S. Managing across borders: the transnational solution -- 2nd ed. Harvard Business School Press, Boston, Massachusetts(1998) ISBN 0-87584-849-4. V druhé části se tato práce zabývá následnou aplikací poznatků v českém podnikatelském prostředí a to na základě analýzy čtyř vybraných českých společností.
|
|
Strategy of Fast Fashion Retailers in the Czech Republic - A Case Study Analysis of Three Chosen Retailers
Kučmašová, Hana ; Jaklová, Martina L. (vedoucí práce) ; Sedláčková, Helena (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na problematiku fast fashion reteilerů. Teoretická část práce se zabývá teorií strategie a mezinárodní strategie a fast fashion retailingu. Praktická část se pak soustřeďuje na působení fast fashion retailerů v České republice. Hlavní součástí praktické části jsou tři případové studie zabývající se působením mezinárodních řetězců MANGO, Zara a H&M na českém trhu; prostřednictvím jejich příkladu se práce snaží popsat působení mezinárodních řetězců na českém trhu. Cílem práce je popsat, zhodnotit a porovnat strategie vybraných řetězců na českém trhu. Práce se snaží potvrdit či vyvrátit, na příkladu třech zmíněných řetězců, hypotézu, že firma, která vstoupila na trh jako první, získá konkurenční výhodu. V neposlední řadě se práce snaží identifikovat možné faktory úspěchu vybraných řetězců na českém trhu.
|
|
Starbucks - Mazinárodní strategie a cesta na výsluní
Zábranská, Marie ; Bílková, Jana (vedoucí práce) ; Čápová, Ludmila (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou mezinárodního úspěchu společnosti Starbucks. Příčiny tohoto bezprecedentního úspěchu jsou nejprve detekovány ve vnějších faktorech a v odvětví samotném. Následuje pozorování strategických kroků společnosti od založení až po mezinárodní expanzi a podrobná deskripce interních praktik společnosti. V analytické části je pak vymezen a aplikován model, který byl vyvinut na Bocconské univerzitě v Miláně. Jednotlivé předpoklady modelu jsou porovnávány s postupem společnosti Starbucks. Vyhodnocením shodností a odlišností reality a modelu se pak dochází k závěrům, které vysvětlují příčiny extrémně pozitivních výsledků společnosti Starbucks a její schopnosti přeměnit stagnující neatraktivní odvětví na lukrativní obor s vysokými maržemi.
|