Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Efektivita tréninku kognitivních funkcí pomocí metody Feuersteinova intrumentálního obohacování u osob s Parkinsonovou nemocí
Plzáková, Vladimíra ; Soukupová, Tereza (vedoucí práce) ; Lucká, Barbora (oponent)
Cílem studie bylo zhodnotit efektivitu tréninku Feuersteinova instrumentálního obohacování (FIE) u respondentů s Parkinsonovou nemocí (PN) ve srovnání s jiným typem kognitivního tréninku. Specifickým záměrem studie bylo ověřit, zda existují rozdíly v efektivitě mezi FIE a tréninkem jednotlivých kognitivních domén na kognitivní funkce u respondentů s PN. Do studie byli zařazeni pacienti s PN, kteří absolvovali před začátkem tréninku vyšetření neuropsychologickou baterií pro zjištění úrovně kognitivních funkcí. Na základě demografických charakteristik a celkového skóru v Mattis Dementia Rating Scale-II (DRS-II) byli respondenti (n = 24) náhodně rozděleni do dvou výzkumných skupin. Experimentální skupina (EXP) trénovala metodou FIE v rozsahu tří měsíců jednou týdně, po dobu 60 min. Kontrolní skupině (CON) byl indikován trénink jednotlivých kognitivních domén. Po absolvování kognitivního tréninku byli respondenti opět vyšetřeni za účelem zjištění změn úrovně jednotlivých kognitivních funkcí. Na základě vyšetření byly zjištěny signifikantní rozdíly v první a druhé fázi testování u respondentů EXP (n = 12) v míře aktuální úzkosti (p = 0,024), paměti na nonverbální materiál (p = 0,002), pozornosti, pracovní paměti, psychomotorickém tempu (p = 0,001) a ve vizuospaciálních funkcích (p = 0,01). V CON byly...
Využití zprostředkovaného učení v rámci rozvoje komunikačních schopností u dětí předškolního věku
Klausová, Markéta ; Komorná, Marie (vedoucí práce) ; Bartoňová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se věnuje využití zprostředkovaného učení u dětí v předškolním věku zaměřeného na oblast rozvoje komunikačních schopností. Práce se věnuje teoretickým poznatkům z oblasti předškolního vzdělávání, především jeho obsahu a dokumentům, které ho vymezují. Popisuje vývoj dítěte předškolního věku, včetně vývoje řeči, a představuje také druhy narušení komunikační schopnosti. Práce se dále zaměřuje na zprostředkované učení, jeho zásady, cíle a využití a na teorii strukturální kognitivní modifikovatelnosti. Nakonec přibližuje program Feuersteinova instrumentálního obohacování, který je hlavní součástí výzkumného šetření. Cílem práce je analyzovat využití programu Feuersteinova instrumentálního obohacování v oblasti rozvoje komunikačních schopností u dětí předškolního věku.
Efektivita tréninku kognitivních funkcí pomocí metody Feuersteinova instrumentálního obohacování u osob s Parkinsonovou nemocí
Malíková, Vladimíra ; Soukupová, Tereza (vedoucí práce) ; Goldmann, Petr (oponent)
Cílem studie bylo zhodnotit efektivitu tréninku Feuersteinova instrumentálního obohacování (FIE) u respondentů s Parkinsonovou nemocí (PN) ve srovnání s jiným typem kognitivního tréninku. Specifickým záměrem studie bylo ověřit, zda existují rozdíly v efektivitě mezi FIE a tréninkem jednotlivých kognitivních domén na kognitivní funkce u respondentů s PN. Do studie byli zařazeni pacienti s PN, kteří absolvovali před začátkem tréninku vyšetření neuropsychologickou baterií pro zjištění úrovně kognitivních funkcí. Na základě demografických charakteristik a celkového skóru v Mattis Dementia Rating Scale-II (DRS-II) byli respondenti (n = 24) náhodně rozděleni do dvou výzkumných skupin. Experimentální skupina (EXP) trénovala metodou FIE v rozsahu tří měsíců jednou týdně, po dobu 60 min. Kontrolní skupině (CON) byl indikován trénink jednotlivých kognitivních domén. Po absolvování kognitivního tréninku byli respondenti opět vyšetřeni za účelem zjištění změn úrovně jednotlivých kognitivních funkcí. Na základě vyšetření byly zjištěny signifikantní rozdíly v první a druhé fázi testování u respondentů EXP (n = 12) v míře aktuální úzkosti (p = 0,024), paměti na nonverbální materiál (p = 0,002), pozornosti, pracovní paměti, psychomotorickém tempu (p = 0,001) a ve vizuospaciálních funkcích (p = 0,01). V CON byly...
Kurz Feuersteinova instrumentálního obohacování I očima jeho účastníků
Havlíková, Vladana ; Seidlová Málková, Gabriela (vedoucí práce) ; Májová, Ludmila (oponent)
Tato práce se zabývá podobou výcviku lektorů v metodě instrumentálního obohacování na kurzu FIE I (Feuersteinovo instrumentální obohacování I). Dalším ohniskem zájmu je profesní struktura frekventantů kurzu a její proměny, ke kterým dochází s příchodem dalšího trenéra lektorů v ČR. Dalším cílem, kterým se tato práce zabývá, je zjišťování motivace účastníků kurzu pracovat s touto metodou a zmapování případných obtíží při zavádění metody do praxe tak, jak je účastníci kurzu sami předpokládají. Úkolem praktické části je vedle sledování proměn motivace také záznam hodnocení kurzu jeho účastníky a snaha o zachycení předpokládané proměny myšlení účastníků kurzu v jeho průběhu. K bližšímu pochopení postojů frekventantů k tématům, která hodnotili (ať už se jedná o nástroje - instrumenty, náročné úseky výkladu nebo odbornou terminologii z oblasti zprostředkovaného učení), obsahuje tato práce i stručný teoretický výklad týkající se Feuersteinovy vzdělávací teorie. KLÍČOVÁ SLOVA: Feuersteinovo instrumentální obohacování I - FIE I, zprostředkované učení, instrumenty, motivace, implementace metody do praxe, profesní struktura frekventantů

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.