Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Předvolební strategie kandidátů v prezidentských volbách 2023 v České republice
Mariašová, Linda ; Hájek, Lukáš (vedoucí práce) ; Drašar, Michael (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou strategií předvolebních kampaní kandidátů v prezidentských volbách v České republice v roce 2023. Kampaně tří nejúspěšnějších kandidátů - Andreje Babiše, Danuše Nerudové a Petra Pavla - byly podrobeny tematické analýze, která byla založena na analýze mediálních výstupů a příspěvků na sociálních sítích kandidátů. Cílem práce bylo identifikovat použité strategie v období před prvním kolem voleb na základě typologie Dariusze Skrzypińského. Typologie definuje čtyři typy strategie - utvrzování, rozšiřování, neutralizaci a obracení. Zkoumané období bylo stanoveno od 01.10.2022 do 12.01.2023. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy potřebné k pochopení problematiky a podrobně představena výchozí typologie strategií. Metodologická část podrobně popisuje metody využité k provedení analýzy se zaměřením na sběr a následnou analýzu dat. Závěry práce mohou sloužit jako výchozí bod k dalšímu zkoumání strategií kandidátů v prezidentských kampaních či předvolebních kampaní obecně, zejména pak v rámci propojení využití strategií s konečnými výsledky voleb.
Užití negativní kampaně v rámci komunikace vybraných kandidátů na post prezidenta České republiky na sociálních sítích Facebook a Twitter
Gelnar, Matyáš ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Konrádová, Marcela (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá užití negativní kampaně v rámci komunikace vybraných kandidátů na post prezidenta České republiky na sociálních sítích Facebook a Twitter. Cílem práce bylo zjistit, jak moc byla negativní kampaň přítomna v publikovaných příspěvcích na daných sociálních sítích. Zvolenou metodou výzkumu je kvantitativní obsahová analýza. Pro účely této analýzy bylo vytyčeno časové období od jednoho kalendářního měsíce před prvním kolem volby prezidenta České republiky až do dne druhého kola volby prezidenta České republiky. Analýza zkoumala příspěvky 3 kandidátů, kteří měli dle volebního modelu společností Data Collect a Kantar CZ největší procentuální šanci na postup do druhého kola volby prezidenta České republiky. Jmenovitě šlo o Petra Pavla, Andreje Babiše a Danuši Nerudovou. Předmětem analýzy příspěvků bylo například časové rozložení jednotlivých příspěvků, užití negativní kampaně či počet lajků. Výsledky analýzy ukázaly, že negativní kampaň byla určitou součástí předvolební komunikace na sociálních sítích jednotlivých kandidátů, rozdíly však bylo možné sledovat v míře jejího užití. Analýza zároveň ukázala, že příspěvky s negativní kampaní jsou na sociálních médiích populárnější pouze u některých kandidátů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.