Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Design domácího automatického kávovaru
Kajstura, Bogdan ; Křenek, Ladislav (oponent) ; Haltof, Vladimír (vedoucí práce)
Zadáním této bakalářské práce je návrh domácího automatického kávovaru. Mezi hlavní cíle práce patří implementace současných technologií a navrhnutí výrobku, který bude respektovat ergonomické i technické požadavky. Na základě rozsáhlé analýzy byl navržen produkt, který se s těmito výzvami vypořádává originálním způsobem.
Kulturní stavba v jižním centru
Matěnová Kocmanová, Eva ; Vydrová, Zdeňka (oponent) ; Beránková, Eva (vedoucí práce)
EVA MATĚNOVÁ KOCMANOVÁ Kulturní stavba v jižním centru Ve své diplomové práci jsem navrhovala kulturní stavbu, konkrétně galerii výtvarného umění. Této práci předcházelo zpracování návrhu parku, do kterého jsem následně galerii umisťovala. Jedná se o lokalitu navazující na nově navrhované nádraží města Brna. Parcela pro umístění galerie se nachází v jihovýchodní části parku, sousedící s rušným koridorem Opuštěná a slepou ulicí U Severní dráhy, s nově navrhovaným blokem administrativy a bydlení, na druhé straně potom s klidným prostorem parku a viaduktem. Jejím urbanistickým účelem je tedy jejich propojení, ale také ukončení severojižní osy parku, na které vytváří protiváhu původní Malé Americe. Jižní část parku je v mém návrhu nejvýrazněji koncipována do formy lužního lesa a mokřadů v minulosti se zde přirozeně vyskytujících. Objem zeleně chrání park před rušivým vlivem procházející komunikace. Tento prostor je kouskem divoké a cenné přírody uprostřed města. Umístění galerie a určení vstupu bylo vzhledem ke složité urbanistické situaci náročné. Proto jsem se rozhodla pro jasný koncept, jednoduchá stavba se zvýrazněným vstupem masivní konzolou. Takto pojatá stavba zřetelně určuje vstup a vztah galerie s přilehlým okolím. Má tak vstup z ulice , ale současně je schopná přijímat i návštěvníky z parku – přijímat je ze dvou směrů. Fasáda je bílá hladká – v kontextu města se jedná o výraznou barvu, ale v kontextu zeleně parku je to přirozená barva pozadí. Galerie má dvě nadzemní a jedno podzemní podlaží. V prvním podlaží s nachází rozsáhlé foyer, které má několik částí – pult s informacemi a pokladna, vlevo samoobslužné šatny a vpravo veřejná čítárna / bookshop s pohodlnými křesílky s výhledem na zelený park a panorama Petrova. Centrem pozornosti a srdcem budovy je vertikální komunikace vytvořená pomocí jednoduchého monolitického šroubovitého schodiště. Jeho prostor má zvláštní atmosféru tvořenou přirozeným stoupavým pohybem a přímým svazkem venkovního světla, které propouští vysunutý světlík. V přízemí se dále nachází kavárna a menší výstavní prostor, který však nabízí multifunkční využití - konference, performance, rauty. Přestože skrytou, ale o to důležitější částí přízemí je i přejímací a aklimatizační sklad uměleckých děl. Odpočinková plocha u vrcholu schodiště v druhém patře nabízí pohledy (vertikálními okny) na park i křivky Petrova. Po stranách jsou dva velké výstavní sály, které osvětluje mírné přirozené nebo umělé světlo rozptýlené pomocí textilních podhledů. Do klidnějšího druhého patra jsou také umístěny umělecké dílny se zázemím. Podzemní patro nabízí 39 plnohodnotných parkovacích stání a technické zázemí s provozně-skladovacími prostorami. Provoz jednotlivých částí – výstavních prostor, dílen, kanceláří i kavárny je nezávislý, ale všichni příchozí mohou využít komfortu vstupního foyer. Z kavárny v prvním patře je přístup na venkovní plošinu nad mokřadem. Každé jaro kolem galerie rozkvétají bledule a sněženky. Konstrukce je železobetonová, nosný systém stěnový, doplněný dle potřeby sloupy. V podzemním podlaží, kombinovaný systém z důvodu parkovacích stání. Fasádu galerie jsem zvolila bílou hladkou omítku vyztuženou skleněnými vlákny, lehce se třpytící. Nedochází tak k rozčlenění budovy, optické porušení konzoly a tím vyniká jednoduchost stavby.
Design domácího automatického kávovaru
Kajstura, Bogdan ; Křenek, Ladislav (oponent) ; Haltof, Vladimír (vedoucí práce)
Zadáním této bakalářské práce je návrh domácího automatického kávovaru. Mezi hlavní cíle práce patří implementace současných technologií a navrhnutí výrobku, který bude respektovat ergonomické i technické požadavky. Na základě rozsáhlé analýzy byl navržen produkt, který se s těmito výzvami vypořádává originálním způsobem.
Kulturní stavba v jižním centru
Matěnová Kocmanová, Eva ; Vydrová, Zdeňka (oponent) ; Beránková, Eva (vedoucí práce)
EVA MATĚNOVÁ KOCMANOVÁ Kulturní stavba v jižním centru Ve své diplomové práci jsem navrhovala kulturní stavbu, konkrétně galerii výtvarného umění. Této práci předcházelo zpracování návrhu parku, do kterého jsem následně galerii umisťovala. Jedná se o lokalitu navazující na nově navrhované nádraží města Brna. Parcela pro umístění galerie se nachází v jihovýchodní části parku, sousedící s rušným koridorem Opuštěná a slepou ulicí U Severní dráhy, s nově navrhovaným blokem administrativy a bydlení, na druhé straně potom s klidným prostorem parku a viaduktem. Jejím urbanistickým účelem je tedy jejich propojení, ale také ukončení severojižní osy parku, na které vytváří protiváhu původní Malé Americe. Jižní část parku je v mém návrhu nejvýrazněji koncipována do formy lužního lesa a mokřadů v minulosti se zde přirozeně vyskytujících. Objem zeleně chrání park před rušivým vlivem procházející komunikace. Tento prostor je kouskem divoké a cenné přírody uprostřed města. Umístění galerie a určení vstupu bylo vzhledem ke složité urbanistické situaci náročné. Proto jsem se rozhodla pro jasný koncept, jednoduchá stavba se zvýrazněným vstupem masivní konzolou. Takto pojatá stavba zřetelně určuje vstup a vztah galerie s přilehlým okolím. Má tak vstup z ulice , ale současně je schopná přijímat i návštěvníky z parku – přijímat je ze dvou směrů. Fasáda je bílá hladká – v kontextu města se jedná o výraznou barvu, ale v kontextu zeleně parku je to přirozená barva pozadí. Galerie má dvě nadzemní a jedno podzemní podlaží. V prvním podlaží s nachází rozsáhlé foyer, které má několik částí – pult s informacemi a pokladna, vlevo samoobslužné šatny a vpravo veřejná čítárna / bookshop s pohodlnými křesílky s výhledem na zelený park a panorama Petrova. Centrem pozornosti a srdcem budovy je vertikální komunikace vytvořená pomocí jednoduchého monolitického šroubovitého schodiště. Jeho prostor má zvláštní atmosféru tvořenou přirozeným stoupavým pohybem a přímým svazkem venkovního světla, které propouští vysunutý světlík. V přízemí se dále nachází kavárna a menší výstavní prostor, který však nabízí multifunkční využití - konference, performance, rauty. Přestože skrytou, ale o to důležitější částí přízemí je i přejímací a aklimatizační sklad uměleckých děl. Odpočinková plocha u vrcholu schodiště v druhém patře nabízí pohledy (vertikálními okny) na park i křivky Petrova. Po stranách jsou dva velké výstavní sály, které osvětluje mírné přirozené nebo umělé světlo rozptýlené pomocí textilních podhledů. Do klidnějšího druhého patra jsou také umístěny umělecké dílny se zázemím. Podzemní patro nabízí 39 plnohodnotných parkovacích stání a technické zázemí s provozně-skladovacími prostorami. Provoz jednotlivých částí – výstavních prostor, dílen, kanceláří i kavárny je nezávislý, ale všichni příchozí mohou využít komfortu vstupního foyer. Z kavárny v prvním patře je přístup na venkovní plošinu nad mokřadem. Každé jaro kolem galerie rozkvétají bledule a sněženky. Konstrukce je železobetonová, nosný systém stěnový, doplněný dle potřeby sloupy. V podzemním podlaží, kombinovaný systém z důvodu parkovacích stání. Fasádu galerie jsem zvolila bílou hladkou omítku vyztuženou skleněnými vlákny, lehce se třpytící. Nedochází tak k rozčlenění budovy, optické porušení konzoly a tím vyniká jednoduchost stavby.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.