Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Problematika VFR letů ve vysokých letových hladinách
Vrána, Jiří ; Chlebek, Jiří (oponent) ; Hammer, Jaromír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá postupy pro provedení letu VFR ve vysokých letových hladinách. Popisuje rozdělení vzdušného prostoru včetně omezení v něm aplikovaných a významné mezinárodní organizace ve vztahu k jeho řízení a uspořádání. Dále se zaměřuje na pravidla provedení VFR letů, nestandardních letů a srovnání problematiky nestandardních letů se sousedními státy.
Přehledové radary v ČR
Kohutek, Jakub ; Kujal, Tomáš (oponent) ; Vosecký, Slavomír (vedoucí práce)
Radary pro řízení letového provozu v ČR. Oblastní (páteřní)přehledové radary. letištní přehledové radary.
Nejčastější příčiny chybovosti řídícího letového provozu při poskytování služeb ŘLP
Čeremetová, Erika ; Vosecký, Slavomír (oponent) ; Jonák, Jaroslav (vedoucí práce)
Diplomová práca rieši otázky ľudského činiteľa v rámci riadenia letovej prevádzky. Práca je zameraná výlučne na riadiaceho letovej prevádzky a rozoberá vplyvy, ktoré priamo alebo nepriamo na neho pôsobia. Značná pozornosť je venovaná chybám, ktoré sa behom riadenia môžu vyskytnúť, ich analýze a návrhom na ich elimináciu resp. úplne odstránenie. Hlavnou myšlienkou je pochopenie riadiaceho ako ľudského elementu po psychickej stránke a aplikovanie teórie zníženia chýb v riadení letovej prevádzky.
Nejčastější příčiny chybovosti řídícího letového provozu při poskytování služeb ŘLP
Čeremetová, Erika ; Hammer, Jaromír (oponent) ; Jonák, Jaroslav (vedoucí práce)
Diplomová práca rieši otázky ľudského činiteľa v rámci riadenia letovej prevádzky. Práca je zameraná výlučne na riadiaceho letovej prevádzky a rozoberá vplyvy, ktoré priamo alebo nepriamo na neho pôsobia. Značná pozornosť je venovaná chybám, ktoré sa behom riadenia môžu vyskytnúť, ich analýze a návrhom na ich elimináciu resp. úplne odstránenie. Hlavnou myšlienkou je pochopenie riadiaceho ako ľudského elementu po psychickej stránke a aplikovanie teórie zníženia chýb v riadení letovej prevádzky.
Cíle, metody a technologie prostorové navigace.
Batelka, Marek ; Kevický, Dušan (oponent) ; Vosecký, Slavomír (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá tématikou leteckého provozu. Tato práce si klade za cíl vytvořit přehled současně používaných metod letecké navigace. Rozebírá jednotlivé technologie navigačních metod. Vykládá cíle současné navigace i směr vývoje letecké navigace budoucnosti. Zabývá se také novými způsoby plánování tratí a výhodami, které prostorová navigace současnému letectví přináší.
Využitelnost civilních antikolizních systémů bezpilotními prostředky
Batelka, Marek ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Vosecký, Slavomír (vedoucí práce)
Tato práce vysvětluje dnešní a budoucí technologie systémů k zabránění kolize letadel ve vzduchu a jejich aplikaci pro bezpilotní prostředky. První část práce popisuje bezpilotní prostředky a jejich kategorizaci. Další část se věnuje legislativním požadavkům na jejich provoz. Hlavní část práce se zabývá systémy TCAS, ADS-B, FLARM a dalšími, které jsou v dnešní době využívány v civilním letectví jako hlavní technologie pro zabránění srážky. Poslední část popisuje UAV systémy se zaměřením na samotné snímače používané v systémech bezpilotních prostředků pro vyhnutí se kolizi. Celá práce řeší problematiku vývoje protisrážkových systémů a shrnuje současné technologie s výhledem možných uplatnění v blízké budoucnosti.
Role a úkoly letových provozních služeb v civilním letectví
Panáček, Jiří ; Sklenář, Filip (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalarska prace se zabyva tematem role a ukoly letovych provoznich sluzeb v civilnim letectvi. Jejim cilem je zpracovat uceleny prehled poskytovanych letovych provoznich sluzeb, vcetne charakteristiky jejich vyznamu a vymezeni jejich cinnosti. Duraz je kladen take na podani informaci vice citelnou formou, nez s jakou se muzeme setkat v oficialnich dokumentech popisujicich tuto problematiku.
Automatic Speech Detection for VHF Channel
Nováková, Mária ; Veselý, Karel (oponent) ; Szőke, Igor (vedoucí práce)
A noisy environment in air traffic communication is an unavoidable problem. The communication between the control tower and the pilot should be the most reliable and effective. That is why voice activity detection is crucial for recognising the start of the speech segment of the communicants for automated systems. The speakers take turns providing information by pressing the push-to-talk button. To detect voice activity, various approaches are used. Even though these methods are effective, machine learning can easily outshine them. Neural networks are widely used in voice activity detection as well as in other areas. Properly trained models are efficient and adaptable. In this thesis, a solution for voice activity detection together with push-to-talk detection is proposed. Proposed models are evaluated and compared. The adaptation of the GPVAD approach is discussed and compared to the proposed models. Neural networks will have their chance to once again prove that they are suitable for any task.
Webové rozhraní pro opravu automatického přepisu a tagovaní
Plhal, Jan ; Hradiš, Michal (oponent) ; Szőke, Igor (vedoucí práce)
Cílem této práce je návrh a implementace webové aplikace pro opravu automatického přepisu a anotace rádiové VHF (very high frequency) komunikace pilot-věž. Základní inspirací je ATCO2 anotační služba SpokenData firmy ReplayWell, jež byla od základu přepracována do uživatelsky přívětivější podoby s řadou uživatelsky přizpůsobitelných prvků. Na základě nastudovaných principů návrhu dobře použitelného uživatelského prostředí a poznatků z průzkumu anotačních aplikací byl proveden návrh funkcionality a také grafického rozhraní aplikace formou drátěného modelu. Navrženou aplikaci se prostřednictvím zvolených technologií podařilo úspěšně implementovat. Použitelnost aplikace byla ověřována a vylepšována pomocí uživatelského testování a aplikace byla také nasazena na web SpokenData.
Agent Approach to Air Traffic Control
Pomikálek, Jiří ; Vlk, Jan (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce)
This thesis is focused on an agent design in the Air Traffic Control environment. The main goal is to create agent systems accounting for pilot and controller agents, that reflect typical situations encountered in the air traffic control environment.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.