Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výpočtové modelování aerodynamického hluku způsobeného bočním zrcátkem automobilu
Vobejda, Radek ; Hájek, Petr (oponent) ; Švancara, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá výpočtovým modelováním aerodynamického hluku, který vzniká uvnitř kabiny automobilu. Vúvodní části diplomové práce je vytvořen zjednodušený model geometrie osobního automobilu a vnitřního akustického prostoru. Dále jsou prováděny výpočty proudění kolem vytvořeného modelu geometrie. Diskutovány jsou různé modely turbulence. Na základě výsledků zprvotní CFD simulace je potom provedena úprava geometrie zrcátka.Výsledky z výpočtového modelování jsou poté použity pro řešení výpočtového modelování hluku uvnitř kabiny osobního automobilu.
Akustické mikroklima nevýrobních objektů
Jelínek, Ondřej ; Andrys, Petr (oponent) ; Rubina, Aleš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na působení akustického mikroklima v nevýrobních objektech na člověka. V rámci zpracování tématu byla provedena měření hladin akustického tlaku v skutečných objektech a zpracovány protokoly dle metodiky dané platnými normovými a právními předpisy. V části analýza tématu se zabývám aktuálními způsoby útlumu hluku ve vzduchotechnice a vliv aerodynamického hluku. Část aplikace na reálném objektu se zabývá posouzením stávajícího stavu a návrhem opatření pro zlepšení akustických poměrů v laboratořích v centru výzkumu v Brně. Tato část zahrnuje popis zařízení a vypracování dvou variant řešení s jejich posouzením.
Využití biologických strategií živočichů pro snížení hluku vozidel
Kovács, Gergő ; Vacula, Jiří (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Táto bakalárská práca sa zaoberá s využitím biologických stratégií živočíchov pre zníženie hluku vozidiel. Najskôr sú objasnené základné pojmy akustiky a spomínané príčiny hluku v automobile. Podstatná časť je venovaná podrobnejšiemu rozoberaniu jednotlivých zvierat a ich techník. Hlavným cieľom práce je analyzovať mieru zníženia hluku týchto stratégií a ich potenciálne využitie v doprave, konkrétne v automobiloch.
Aerodynamický hluk osobních vozidel
Benka, Miroslav ; Prokop, Aleš (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Medzi najviac diskutované problémy v dnešnom automobilizme považujem otázku ekonomiky a takisto aj emisie vzniknuté prevádzkou osobného automobilu. Trendom je tlačenie emisií a prevádzkových nákladov smerom nadol. Existuje niekoľko možných riešení ako dosiahnuť vyššej efektivity. Najviac využívaný je takzvaný downsizing, kedy je zmenšovaný zdvihový objem valcov motora pri zachovaní výkonnostných charakteristík. Toto má však efekt na životnosť motora a preto sa niektoré automobilky snažia od tohto trendu upustiť. V tejto práci budem pojednávať o problematike hluku vozidla, jeho zdrojov, pričom sa zameriam najmä na aerodynamický hluk osobného automobilu, možnostiach ako ho znížiť a rozoberiem ako sa bude tento trh vyvíjať v budúcnosti.
Popis typů hluku vznikajících při jízdě osobním automobilem
Činčár, Vojtěch ; Novotný, Pavel (oponent) ; Vacula, Jiří (vedoucí práce)
Znečištění životního prostředí hlukem je velmi závažný problém, který ovlivňuje zejména naše životy. Dominantním zdrojem tohoto znečištění je hluk silniční dopravy, který je tvořen hlukem aerodynamického a mechanického původu. V této bakalářské práci je kromě hlavních zdrojů hluku obou původů při jízdě automobilem také uveden krátký přehled akustických veličin. Hlavní část bakalářské práce se věnuje aerodynamickému hluku a dále také jednotlivým typům mechanického hluku, například hluku pohonné jednotky automobilu. Na závěr je uvedena celková charakteristika hluku, který osobní automobil při jízdě produkuje
Popis typů hluku vznikajících při jízdě osobním automobilem
Činčár, Vojtěch ; Novotný, Pavel (oponent) ; Vacula, Jiří (vedoucí práce)
Znečištění životního prostředí hlukem je velmi závažný problém, který ovlivňuje zejména naše životy. Dominantním zdrojem tohoto znečištění je hluk silniční dopravy, který je tvořen hlukem aerodynamického a mechanického původu. V této bakalářské práci je kromě hlavních zdrojů hluku obou původů při jízdě automobilem také uveden krátký přehled akustických veličin. Hlavní část bakalářské práce se věnuje aerodynamickému hluku a dále také jednotlivým typům mechanického hluku, například hluku pohonné jednotky automobilu. Na závěr je uvedena celková charakteristika hluku, který osobní automobil při jízdě produkuje
Využití biologických strategií živočichů pro snížení hluku vozidel
Kovács, Gergő ; Vacula, Jiří (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Táto bakalárská práca sa zaoberá s využitím biologických stratégií živočíchov pre zníženie hluku vozidiel. Najskôr sú objasnené základné pojmy akustiky a spomínané príčiny hluku v automobile. Podstatná časť je venovaná podrobnejšiemu rozoberaniu jednotlivých zvierat a ich techník. Hlavným cieľom práce je analyzovať mieru zníženia hluku týchto stratégií a ich potenciálne využitie v doprave, konkrétne v automobiloch.
Výpočtové modelování aerodynamického hluku způsobeného bočním zrcátkem automobilu
Vobejda, Radek ; Hájek, Petr (oponent) ; Švancara, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá výpočtovým modelováním aerodynamického hluku, který vzniká uvnitř kabiny automobilu. Vúvodní části diplomové práce je vytvořen zjednodušený model geometrie osobního automobilu a vnitřního akustického prostoru. Dále jsou prováděny výpočty proudění kolem vytvořeného modelu geometrie. Diskutovány jsou různé modely turbulence. Na základě výsledků zprvotní CFD simulace je potom provedena úprava geometrie zrcátka.Výsledky z výpočtového modelování jsou poté použity pro řešení výpočtového modelování hluku uvnitř kabiny osobního automobilu.
Aerodynamický hluk osobních vozidel
Benka, Miroslav ; Prokop, Aleš (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Medzi najviac diskutované problémy v dnešnom automobilizme považujem otázku ekonomiky a takisto aj emisie vzniknuté prevádzkou osobného automobilu. Trendom je tlačenie emisií a prevádzkových nákladov smerom nadol. Existuje niekoľko možných riešení ako dosiahnuť vyššej efektivity. Najviac využívaný je takzvaný downsizing, kedy je zmenšovaný zdvihový objem valcov motora pri zachovaní výkonnostných charakteristík. Toto má však efekt na životnosť motora a preto sa niektoré automobilky snažia od tohto trendu upustiť. V tejto práci budem pojednávať o problematike hluku vozidla, jeho zdrojov, pričom sa zameriam najmä na aerodynamický hluk osobného automobilu, možnostiach ako ho znížiť a rozoberiem ako sa bude tento trh vyvíjať v budúcnosti.
Akustické mikroklima nevýrobních objektů
Jelínek, Ondřej ; Andrys, Petr (oponent) ; Rubina, Aleš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na působení akustického mikroklima v nevýrobních objektech na člověka. V rámci zpracování tématu byla provedena měření hladin akustického tlaku v skutečných objektech a zpracovány protokoly dle metodiky dané platnými normovými a právními předpisy. V části analýza tématu se zabývám aktuálními způsoby útlumu hluku ve vzduchotechnice a vliv aerodynamického hluku. Část aplikace na reálném objektu se zabývá posouzením stávajícího stavu a návrhem opatření pro zlepšení akustických poměrů v laboratořích v centru výzkumu v Brně. Tato část zahrnuje popis zařízení a vypracování dvou variant řešení s jejich posouzením.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.