Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Novostavba ústavu sociální péče - Bílá voda
Tušl, David ; Nováková, Eva (oponent) ; Kolář, Radim (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem novostavby ústavu sociální péče. Budova je umístěna na pozemku s krásným výhledem ve vesnici Kratochvilka. Budova sestává ze čtyř nadzemních podlaží a jednoho podzemního podlaží. Disponuje 40 lůžky pro seniory s omezenou možností stravování. Objekt tvoří jídelna, kanceláře a pokoj sester v prvním podlaží. Ordinace, masážní salon a technické zázemí je umístěno v suterénu. V 2NP až 4NP jsou pokoje pro seniory. Stěny bude tvořit cihlové zdivo s kontaktním zateplovacím systémem ETICS, stropy budou železobetonové a střecha plochá extenzivní vegetační. Projekt pro provádění stavby byl vypravován v programu AutoCAD 2014.
Formy péče o nezaopatřené děti
Velková, Soňa ; Kyselka, Mojmír (oponent) ; Budkeová, Branislava (oponent) ; Špačková, Eva (oponent) ; Glosová, Dagmar (vedoucí práce)
Práce se zabývá formami náhradní péče o nezaopatřené děti s přihlédnutím k jejich specifickým potřebám z architektonicko-typologického hlediska. Cílovou skupinou jsou velké pěstounské rodiny, zhodnocení jejich životních nároků a definování požadavků na obytný prostor, jako příprava pro legislativní zavedení profesionální pěstounské péče.
Historický vývoj základní školy speciální "Klíček" v Táboře - Záluží
Šimáková, Olga ; Mrkosová, Eva (vedoucí práce) ; Ptáčková, Klára (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vznikem prvních speciálně pedagogických zařízení u nás, školní legislativou v minulosti a v současnosti a historickým vývojem zařízení pro osoby s mentálním a kombinovaným postižením. Práce je rozdělena do čtyř částí. První kapitola je věnována etapám přístupu k lidem s postižením. Druhá část popisuje historii vzniku speciálních škol v Čechách a na Moravě. Třetí část je rozdělena na dvě kapitoly. První z nich se zabývá školskými zákony od roku 1774 do roku 1989. Druhá část popisuje současné zákony a vyhlášky. Poslední část je věnována historii a současnosti základní školy speciální " Klíček" v Táboře - Záluží. Klíčová slova: ústav sociální péče pomocná škola základní škola speciální denní a týdenní stacionář
Milosrdné sestry sv. Karla Boromejského na příkladu vybraných ústavů sociální péče v letech 1948-1989
Pavlíček, Josef ; Foltýn, Dušan (vedoucí práce) ; Koura, Petr (oponent)
Práce Milosrdné sestry sv. Karla Boromejského na příkladu vybraných ústavů sociální péče v letech 1948-1989 je zaměřena na tři ústavy sociální péče pro mentálně postižené, ve kterých v době komunistického režimu pracovaly Milosrdné sestry sv. Karla Boromejského. Cílem práce je nejen z dostupných primárních pramenů sestavit historii a vývoj tří zkoumaných ústavů sociální péče, ale také zjištěné informace v závěru analyzovat a komparovat. V závěrečné analýze pak sleduji především počátky jednotlivých ústavů, dále životy sester a chovanců ve všech zkoumaných ústavech a v závěru se věnuji ukončení působení řeholnic v jednotlivých ústavech. Prvním ze zkoumaných míst je Ústav sociální péče v Hrabicích, kde řeholnice působily od roku 1949 do roku 1989. Druhý ze zkoumaných ústavů se nacházel v letech 1953 až 1983 v obci Komorní Lhotka. Třetí zkoumaný ústav ležel v městečku Česká Kamenice a zde sestry pracovaly od roku 1953 do roku 1980. Všechny tři ústavy spojuje jejich poloha, nacházely se v odlehlých místech či v oblastech, kde nebyla silná náboženská komunita. Počátky jednotlivých ústavů a komunit sester se sice dosti lišily, jedním ze spojujících prvků je však útlak režimu v 50. letech. Život sester i chovanců se v ústavech začal trochu zlepšovat od druhé poloviny 50. let. Konec působení řeholnic ve...
Novostavba ústavu sociální péče - Bílá voda
Tušl, David ; Nováková, Eva (oponent) ; Kolář, Radim (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem novostavby ústavu sociální péče. Budova je umístěna na pozemku s krásným výhledem ve vesnici Kratochvilka. Budova sestává ze čtyř nadzemních podlaží a jednoho podzemního podlaží. Disponuje 40 lůžky pro seniory s omezenou možností stravování. Objekt tvoří jídelna, kanceláře a pokoj sester v prvním podlaží. Ordinace, masážní salon a technické zázemí je umístěno v suterénu. V 2NP až 4NP jsou pokoje pro seniory. Stěny bude tvořit cihlové zdivo s kontaktním zateplovacím systémem ETICS, stropy budou železobetonové a střecha plochá extenzivní vegetační. Projekt pro provádění stavby byl vypravován v programu AutoCAD 2014.
Prostředí a podmínky života lidí s mentálním handicapem v letech 1969 - 1992
Zdráhalová, Lucie ; Franc, Martin (vedoucí práce) ; Schindler-Wisten, Petra (oponent)
Tato diplomová práce by ráda přispěla k rozšíření povědomí o problematice mentálně postižených za normalizace. Tedy o skupině, která patřila k marginalizovaným. Předkládaná práce si klade za úkol zjistit, zda a případně jakým způsobem se v období let 1969 až 1992 proměňovalo prostředí a podmínky života lidí s mentálním postižením v ústavní péči. A jakým způsobem na ně zapůsobila transformace devadesátých let. Výzkum je realizován metodou orální historie a pracuje s pěti svědectvími. Všechny narátorky jsou ženy, které jsou z různých krajů ČR a pracovaly s lidmi s mentálním postižením jak před rokem 1989, tak i v letech devadesátých. Dalšími zdroji informací byly publikace věnované speciální pedagogice, které zahrnovaly i vývoj péče o mentálně postižené, byť velmi stručně. Čerpala jsem jak z publikací vyšlých ve zkoumaném období, tak i ze současných a také ze sborníků z konferencí. Mezi základní okruhy témat patří denní režim v ústavech, vzdělávání (ústavní i mimo ústavní), zaměstnání, finanční záležitosti, volný čas mentálně postižených lidí, dále pohled většinové společnosti na tyto lidi a vzdělávání speciálních pedagogů. Na závěr je uvedena kapitola o reflektování změn, které nastaly po listopadu 1989. Klíčová slova: mentální postižení, mentální retardace, Downův syndrom, ústav sociální péče,...
Historický vývoj základní školy speciální "Klíček" v Táboře - Záluží
Šimáková, Olga ; Mrkosová, Eva (vedoucí práce) ; Ptáčková, Klára (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vznikem prvních speciálně pedagogických zařízení u nás, školní legislativou v minulosti a v současnosti a historickým vývojem zařízení pro osoby s mentálním a kombinovaným postižením. Práce je rozdělena do čtyř částí. První kapitola je věnována etapám přístupu k lidem s postižením. Druhá část popisuje historii vzniku speciálních škol v Čechách a na Moravě. Třetí část je rozdělena na dvě kapitoly. První z nich se zabývá školskými zákony od roku 1774 do roku 1989. Druhá část popisuje současné zákony a vyhlášky. Poslední část je věnována historii a současnosti základní školy speciální " Klíček" v Táboře - Záluží. Klíčová slova: ústav sociální péče pomocná škola základní škola speciální denní a týdenní stacionář
Formy péče o nezaopatřené děti
Velková, Soňa ; Kyselka, Mojmír (oponent) ; Budkeová, Branislava (oponent) ; Špačková, Eva (oponent) ; Glosová, Dagmar (vedoucí práce)
Práce se zabývá formami náhradní péče o nezaopatřené děti s přihlédnutím k jejich specifickým potřebám z architektonicko-typologického hlediska. Cílovou skupinou jsou velké pěstounské rodiny, zhodnocení jejich životních nároků a definování požadavků na obytný prostor, jako příprava pro legislativní zavedení profesionální pěstounské péče.
Podmínky pro pracovní uplatnění lidí s mentálním postižením, kteří žijí v ústavní péči
JANOVSKÁ, Klára
Cílem mé bakalářské práce na téma {\clqq}Podmínky pro pracovní uplatnění lidí s mentálním postižením, kteří žijí v ústavní péči`` bylo zmapovat tuto situaci v pobytových zařízeních sociální péče pro mentálně postižené v Jihočeském kraji. Tento cíl byl splněn. Současné celosvětové trendy v péči o osoby s mentálním postižením preferují zařazení pracovních činností do oblasti výchovně vzdělávací práce v zařízeních sociální péče. Problematika zaměstnávání je jednou z nejzávažnějších otázek týkajících se osob s mentálním postižením. Uplatnění na pracovním trhu ovlivňuje jejich životní situaci z několika hledisek. Nejde jen o ekonomickou situaci, sociální statut, ale také o vlastní seberealizaci. Existuje několik forem pracovního a zároveň sociálního uplatnění pro lidi znevýhodněné na trhu práce. Patří mezi ně podporované zaměstnávání, chráněná pracovní místa či chráněné dílny. Pro naplnění výše uvedeného cíle bylo využito metody kvalitativního výzkumu techniky strukturovaného rozhovoru s otevřenými otázkami. Cílový soubor 1 tvořili zaměstnanci pobytových zařízení sociální péče pro osoby s mentálním postižením v Jihočeském kraji. Cílový soubor 2 tvořili pracovníci organizací podporovaného zaměstnávání realizující svou činnost v Jihočeském kraji. Z výsledků práce vyplývá, že se zařízení o pracovní uplatnění svých klientů zajímají. Snaží se vytvářet pro ně pracovní místa. Nabídka míst je přesto nedostatečná. V souvislosti s výsledky této práce je možné stanovit následující výzkumné otázky: 1. jakým směrem se bude vyvíjet postoj naší společnosti k problematice zaměstnávání osob s mentálním postižením ve smyslu finančního, legislativního a společenského zajištění této problematiky. 2. Zda se součástí podnikové strategie firem v České republice stane (v rámci firemní filantropie) zaměstnávání osob s mentálním postižením. Práce by měla posloužit k porovnání situace dané problematiky v jednotlivých pobytových zařízeních sociální péče v Jihočeském kraji.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.