Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 123 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Začínající pedagog a začínající kroužek dramatické výchovy na vesnické škole
Fukárková, Valerie ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Marušák, Radek (oponent)
Tato práce si klade za cíl popsat činnost začínajícího pedagoga a začínajícího kroužku dramatické výchovy na Základní a mateřské škole Pernink, kde výuka na prvním stupni probíhá formou malotřídní výuky. V celkové organizaci kroužku se opírám o mé dosavadní pedagogické zkušenosti a odbornou literaturu, náplní tedy bude osobnostní a sociální výchova, průpravné hry a cvičení, základy hereckého vyjadřování, technika řeči, dramatické hry a improvizace a metody a techniky dramatické výchovy. Mým cílem, který mapuje tato diplomová práce je poskytnutí základů dramatické výchovy heterogenní skupině dětí. KLÍČOVÁ SLOVA: Učitel, začátečník, dramatická výchova, vesnická škola.
Možnosti využití pohybové složky dramatické výchovy při zpracování témat z RVP
Adámková, Klára ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Ferklová, Alžběta (oponent)
Anotace: Tato diplomová práce se nazývá ,,Možnosti využití pohybových složek dramatické výchovy při zpracování témat z Rámcově vzdělávacího plánu." Teoretická část je rozdělena a zaměřena na čtyři části: dramatickou výchovu, specifika dětí mladšího školního věku, pohyb a porovnání dramatické výchovy s taneční a pohybovou výchovou. Praktická část je zaměřena na realizaci sedmi výukových lekcí, které jsou zpracovány na témata z Rámcově vzdělávacího plánu, a ve kterých jsou využity pohybové složky dramatické výchovy. Klíčová slova: Pohyb Dramatická výchova Mladší školní věk Vzdělávací plán Výběr témat Realizace Reflexe
Zpracování známých pohádek metodami a technikami dramatické výchovy, a jejich realizace s nejmenšími dětmi v MŠ
Sovová, Zuzana ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Holemá, Irena (oponent)
Tato práce se zaměřuje na subjektivní zkoumání metod a technik dramatické výchovy v konkrétní mateřské škole, a to u dětí ve věku tří až čtyř let. Teoretická část práce se zabývá definicemi a stručným vysvětlením pojmů souvisejících s dramatickou výchovou a předškolním vzděláváním všeobecně. V praktické části se hovoří o realizaci konkrétních lekcí dramatické výchovy, a také o tom, které z metod a technik dramatické výchovy lze u dětí tohoto věku využívat. V neposlední řadě se práce zabývá také tím, které z metod a technik dramatické výchovy se jeví při práci předškolního pedagoga jako neúčinnější. Metodami zkoumání jsou zúčastněné přímé pozorování a reflexe. Klíčová slova: dítě, předškolní výchova, dramatická výchova, metody a techniky dramatické výchovy, hra, pohádka
Strukturované drama jako prostředek k prevenci šikany
Čermáková, Michaela ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Holemá, Irena (oponent)
Diplomová práce se věnuje metodě strukturovaného dramatu a její pomoci v prevenci šikany, konkrétně pochopení role mlčícího svědka jako osoby, která může zamezit šikaně, pokud z ní vystoupí. Teoretická část vymezuje termín šikana, popisuje formy, příčiny a charakteristické znaky šikanování mezi žáky prvního stupně základní školy. V této části práce je rovněž definována zvolená metoda strukturovaného dramatu, její postupy a techniky. Součástí praktické části je vytvořené strukturované drama a jeho reflexe. Pomocí dotazníkového šetření je zkoumán postojový posun u vybraných žáků v rozhodnutí vystoupit z role mlčícího svědka. Výchozí a koncovou fází zkoumaného posunu je období bezprostředně před realizací strukturovaného dramatu a doba několika měsíců po jeho realizaci. KLÍČOVÁ SLOVA: Strukturované drama, dramatická výchova, metody a techniky, šikana, mlčící většina, prevence, první stupeň ZŠ, rozhodování
Cesty dětského recitátora na 1. stupni ZŠ
Čurdová, Jana ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Svobodová, Radmila (oponent)
Teoretická část diplomové práce je zaměřena na analyzování jednotlivých oblastí a pojmů souvisejících s dětskou recitací se zřetelem na 1. stupeň základní školy. V první polovině praktické části jsou metodou řízeného rozhovoru zjišťovány prvotní motivační důvody dětského recitátora na 1. stupni základní školy, vedoucí k rozhodnutí dítěte věnovat se recitaci, dále způsoby výběru textu u dětí a jejich důvody pro upřednostnění poezie nebo prózy. Toutéž metodou jsou zjišťovány způsoby vedení, přípravy a hodnocení dětského recitátora u dospělých osob, které s recitátorem pracují a hodnotí jej. V druhé polovině praktické části jsou nabídnuty a popsány ukázky možné skupinové i individuální práce s konkrétním textem.
Porovnání vědomostní efektivity výuky dramatickou výchovou s efektivitou výuky frontální na tématu Starých pověstí českých a moravských ve čtvrtých třídách základní školy
Čihová, Martina ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Marušák, Radek (oponent)
Diplomová práce je nazvána "Porovnání vědomostní efektivity výuky dramatickou výchovou s efektivitou výuky frontální na tématu Starých pověstí českých a moravských ve čtvrtých třídách základní školy." Teoretická část je zaměřena na dramatickou výchovu, její složky a způsob kterým je vyučována. Základem praktické části byly realizace výukových jednotek, jedna byla zaměřena na dramatickou výchovu a druhá na frontální výuku. Žáci, kteří se zúčastnili těchto realizací, psali vědomostní test, týkající se výukové látky z odučených výukových jednotek.
Rolová hra ve výuce angličtiny na I. stupni ZŠ
Kaprálová, Magdalena ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Ferklová, Alžběta (oponent)
Cílem diplomové práce je ukázat možnosti rolové hry ve výuce anglického jazyka, použití různých technik dramatické výchovy, které vedou k prohloubení pochopení a uvedení žáka do dané situace a jejich vliv na žákovo prožití situace, podíl na řešení situace a následné zapamatování si kognitivních i emočních přínosů rolové hry pro další motivaci k učení žáka. Zabývá se cíli a metodami současné výuky cizích jazyků, popisuje nové trendy ve výuce jazyků pro žáky prvního stupně základní školy. Popisuje jejich psychický vývoj v daném období a snaží se vysvětlit, jak tyto poznatky udávají směr výuky cizích jazyků na prvním stupni. Vysvětluje tím i rozdíl mezi výukou dospělých a žáků prvního stupně. Výuka jazyků s použitím metod dramatické výchovy přináší odlišný přístup k výuce. Rozvíjí ji v rovině kognitivního poznání i emočních prožitků.
Využití metod a technik dramatické výchovy při výuce českého jazyka ve 3. ročníku ZŠ
Habrová, Barbora ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Marušák, Radek (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl popsat možné formy aktivní výuky českého jazyka na prvním stupni základní školy a to především pomocí metod a technik dramatické výchovy. Diplomová práce je rozdělena do dvou hlavních částí, části teoretické a části praktické. Každá z těchto částí obsahuje čtyři kapitoly. Více pozornosti je tu však věnováno části praktické, ve které je zachycena doba jednoho měsíce, během kterého byly aplikovány výše zmíněné přístupy vyučování českého jazyka na ZŠ. Klíčová slova: dramatická výchova, metody a techniky dramatické výchovy, RWCT (Čtením a psaním ke kritickému myšlení), výuka českého jazyka, aktivní výuka, výuka na prvním stupni ZŠ v praxi
Současný stav dramatické výchovy ve městě Aši
Zacharová, Veronika ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Holemá, Irena (oponent)
Diplomová práce mapuje školská zařízení v Aši, není zaměřena jen na základní školy, ale na celý vzdělávací systém. Cílem je zjistit, které školy zařazují do svého vzdělávacího programu dramatickou výchovu a v jaké míře. Dále zjišťuje jaké cíle si pedagogové dramatické výchovy v Aši kladou při vzdělávání dětí. V teoretické části se zabývám rámcovými vzdělávacími programy pro různé typy škol a tím, jestli tam má dramatická výchova své místo. V praktické části zjišťuji, kolik je v Aši školských zařízení a které z nich dramatickou výchovu zařadilo do svého školního vzdělávacího programu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Metody a techniky dramatické výchovy využitelné v praxi mateřské školy s dětmi ve věku tří až čtyř let
Musilová, Alena ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Holemá, Irena (oponent)
A KLÍČOVÁ SLOVA Diplomová práce se zabývá problematikou "Metod a technik dramatické výchovy využitelné v praxi mateřské školy s dětmi ve věku tří až čtyř let." Cílem této práce je zkoumání využitelnosti vybraných technik a metod DV s dětmi ve věku 3 - 4 let. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se snaží nastínit zadanou problematiku z odborného hlediska, pracuje především s odbornou literaturou. A vytváří tak základ pro praktickou část. Praktická část si nejprve vytyčuje cíle, klade otázky a volí výzkumné metody. Jako výzkumnou metodu si volí analýzu a evaluaci odučených lekcí dramatické výchovy. Východiskem pro praktickou část je práce se ŠVP, TVP a práce s odbornou literaturou (Hanou Budínskou: "Hry pro šest smyslů"). Praktická část pracuje také s literaturou pro děti, přičemž se zabývá se rozborem jednotlivých pohádek a básní. Konec praktické části patří shrnutí a vyhodnocení výzkumných otázek. Závěr se věnuje "poznání", kterého bylo dosaženo pomocí této práce. Celkově se diplomová práce snaží podat obraz o práci s dětmi ve věku od tří do čtyř let v dramatické výchově v MŠ, přičemž přihlíží k teorii i praxi. Ohniskem jejího zájmu je předškolní dítě a jeho reakce na podněty z oblasti dramatické výchovy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 123 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
15 SVOBODOVÁ, Renata
7 Svobodová, Radka
15 Svobodová, Renata
15 Svobodová, Renáta
1 Svobodová, Romana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.