Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 63 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
3D projekce fotek v OpenGL
Ondrejíček, Marián ; Navrátil, Jan (oponent) ; Seeman, Michal (vedoucí práce)
Účelem této práce bylo navržení spůsobu projekce fotek v 3D prostoru za pomocí OpenGL a implementování těchto technik ve formě fungující aplikace. Opisovány jsou také principy Qt toolkitu, ve kterém je naprogramováno uživatelské rozhraní programu. Dále jsou vysvětleny základy interpolace kvaterniónů, které jsou využity při animaci fotek a tvoří jádro kamerového systému. Druhá část je věnována praktické realizaci a popisu jednotlivých částí projektu. Aplikaci se podařilo úspěšně implementovat. V závěru jsou zhodnoceny dosažené výsledky a nastíneny možnosti budoucího vývoje.
Skládání fotografií stejné scény s různou expozicí, HDR
Šmida, Vladimír ; Juránek, Roman (oponent) ; Seeman, Michal (vedoucí práce)
High Dynamic Range Imaging (HDRI) predstavuje expandujúcu sféru spracovania obrazu s netriviálnymi závislosťami k rôznym oborom ako syntéza obrazu, počítačové videnie, digitálna fotografia. Táto bakalárska práca sa zaoberá práve využitím HDRI v digitálnej fotografii. Konvenčné fotoaparáty dnes nie sú schopné zaznamenať plný tonálny rozsah scény. Preto ak chceme zachytiť scénu s vysokým dynamickým rozsahom, musíme zvoliť nastavením expozície iba časť tónov, ktoré budú korektne zachytené. Ostatná časť fotografie ostáva bez kresby. Metódou predstavenou a implementovanou v rámci tejto práce je možné na základe viacerých rôzne exponovaných fotografií vytvoriť HDR obraz odrážajúci reálne hodnoty tónov.
Korekce geometrického zkreslení fotografií
Cyprich, Miroslav ; Seeman, Michal (oponent) ; Přibyl, Bronislav (vedoucí práce)
Při fotografování je vzniklý obraz zpravidla geometricky zkreslen. Mezi nejběžnější typy takového zkreslení patří tzv. poduškovité nebo soudkovité zkreslení, které může při pohledu na fotografii působit rušivým dojmem. V současné době existuje několik aplikací, které umožňují takové zkreslení korigovat, avšak [proprietální, neergonomické, ...]. Tato práce popisuje současný stav poznání v oblasti korekce geom. zkreslení a navrhuje nový software. Aplikací s grafickým uživatelským rozhraním, která se zaměřením na ergonomii a jednoduchost prezentuje dvě možnosti přístupu ke korekci geometrického zkreslení ve fotografiích. Funkčnost a použitelnost výsledné aplikace byla otestována a ověřena na vzorku reálných uživatelů.
Rekonstrukce pozadí z několika fotografií
Motáček, Vladimír ; Žák, Pavel (oponent) ; Seeman, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá rekonstrukcí pozadí z několika fotografií (efekt tzv. vylidnění scény). Jsou zde představeny metody na získávání pozadí z videa a diskuze jejich využití pro práci s fotografiemi. Největší důraz je kladen na přístup modelování pozadí za pomocí směsi Gaussových funkcí (mixture of Gaussian) a s tím spjatá snaha o vylepšení tohoto algoritmu vzhledem ke statickému obrazu. U pořízených snímků se předpokládá scéna snímána ze stativu.
Skládání obrazů a videosekvencí
Krym, David ; Seeman, Michal (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou panoramat z obrázků a snímků videosekvencí pořízených rotací kamery z jednoho místa. Zahrnuje návrh a implementaci aplikace se zaměřením na kvalitu a výkon. Využity jsou moderní techniky a algoritmy, jako je například SURF, ORB, metody k-nejbližších sousedů a vyrovnání svazku. Navržený nástroj zvládne automaticky skládat obrázky bez jakýchkoliv znalostí o scéně či kameře.
Fyzikální simulace látky (textilu)
Vavro, Ondrej ; Seeman, Michal (oponent) ; Navrátil, Jan (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou simulace chování látek(textilu) za různých podmínek. Vysvětluje základní principy používané při konstrukci počítačového modelu látky, popisuje vnitřní i vnější sily působící na látku a ukazuje různé integrační metody postupující simulaci v čase z pohledu vhodnosti a rychlosti pro simulaci látek. Práce obsahuje i popis implementace ukázkové aplikace, ve které je část problematiky otestována.
Optické pole a syntéza hologramů
Šulgan, Marián ; Seeman, Michal (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této práce je implementovat syntézu optického pole vybranou metodou v různých podobách, porovnat je a výsledek potvrdit rekonstrukcí hologramu vyrobeného na základě vypočteného optického pole. Z důvodu náročnosti je výpočet urychlený pomoci později popsané optimalizace algoritmu, pomoci paralelizace a využitím technologie C++ AMP, díky které je možné zužitkovat výpočetní sílu GPU. Práce na začátku vysvětluje známé fyzikální principy holografie, následuje návrh řešení stanovených problémů. Závěrečná část popisuje konkrétní řešení v podobě konsolové aplikace naprogramované v C++, způsob testování, získané výsledky a jejich zhodnocení. Konec práce tvoří finální shrnutí a uvažování nad možným pokračováním a zlepšením do budoucna.
Grafický výukový systém
Farbiak, Peter ; Seeman, Michal (oponent) ; Štancl, Vít (vedoucí práce)
Cílem teoretické části této bakalářské práce je uvést čtenáře do základů psychologie učení, principů programování a algorimtizace, tvoření a stavby grafického užívatelského rozhraní. Praktická část se zaměřuje na vytvoření programu, který pomocí přidávání grafických objektů demonstruje principy základních algoritmických struktur.
Akcelerace algoritmů na architektuře Larrabee
Veselý, Ivo ; Seeman, Michal (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Intel Larrabee je jednou z prvních plně programovatelných grafických architektur. Práce popisuje tuto více-jádrovou architekturu z pohledu hardwarové implementace i z pohledu programovacího modelu. Larrabee sází na mnoho úplných in-order jader vystavěných nad instrukční sadou x86. Jádra obsahují čtyři hardwarová vlákna, každé vybavené svou vlastní sadou registrů, a novou vektorovou jednotkou. Vektorová jednotka společně s rozšířením instrukční sady rapidně zvyšují výkonnost systému. Nové režimy cachování přispívají ke zvýšení propustnosti i v případě nespojitých datových struktur. Zaměření této architektury proto není jen počítačová grafika nebo zpracování obrazu ale všechny paralelní úkoly. Druhá část textu se zabývá syntézou hologramu. Konkrétně přináší dvě nové metody pro generování množiny bodových světelných zdrojů se zadanou vyzařovací charakteristikou.
Tone-mapping HDR obrazů
Vančura, Jan ; Mlích, Jozef (oponent) ; Seeman, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá úvodem do problematiky obrazů s vysokým dynamickým rozsahem (HDR) a možnostmi komprese HDR obrazu pro zobrazení na zařízeních s nízkým dynamickým rozsahem (LDR). V úvodu seznamuje čtenáře s historickým vývojem zaznamenávání reality. Zaměřuje se na chápání světla z pohledu fyziky, lidského vidění a digitálních fotoaparátů. Popisuje způsob tvorby a uchovávání HDR obrazu. Věnuje se metodám komprese HDR neboli mapování tonality (tone-mapping). Vysvětluje různé metody tone-mappingu a zaměřuje se na gradientní doménovou kompresi HDR obrazu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 63 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.