Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Demonstrace skákajících automatů
Růžička, Ladislav ; Kocman, Radim (oponent) ; Křivka, Zbyněk (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá demonstrací nově zkoumaného výpočetního modelu pro popis formálních jazyků, a to skákajícího automatu. Místo souvislého čtení vstupního řetězce, jak je tomu u konvenčních konečných automatů, tak u skákajícího automatu je proveden skok přes nějaké symboly, a poté je přečten symbol. V této práci se zejména budeme zabývat hledáním praktického algoritmu pro určení problému členství vstupního řetězce do jazyka popsaného skákajícím automatem. Ukážeme, že problém členství může být redukován na problém hledání nějakého nezáporného celočíselného řešení pro formuli v Presburgové aritmetice bez kvantifikátorů. Z této formule jsme schopni jednoznačně definovat jazyk přijímaný skákajícím automatem. Najdeme podmnožinu takových skákajících automatů, pro které lze vyřešit problém členství v polynomiálním čase. Zmíníme se také, že předchozí formule lze převést na konečný automat s více čtecími hlavami. Bohužel pro problém členství obecného skákajícího automatu hledání nezáporné číselného řešení je nedostačující, nicméně metoda může zmenšit prohledávaný stavový prostor. Uvedeme další možné heuristiky, které výrazně urychlují výpočet problému členství pro obecné skákající automaty.
Volejbal na základní škole
Havlásek, Miroslav ; Hájek, Jeroným (vedoucí práce) ; Růžička, Ladislav (oponent)
V roce 2007 by měl vstoupit v platnost nový dokument, Rámcový vzdělávací program, ovlivňující vyučování na základních školách, který zasáhne také do vyučovacího předmětu tělesná výchova. Změní se požadavek na tématický plán výuky školní tělesné výchovy a samozřejmě tématický plán pro sportovní hru - volejbal. V diplomové práci jsou porovnány výsledky výuky volejbalu na základních školách a porovnány jsou také podmínky základních škol pro výuku této sportovní hry. Při praktické části proběhlo motorické testování žáků, dotazování se na vztah žáků k výuce volejbalu na základních školách, rozhovory s pedagogy a odborné posouzení prostor určených pro výuku volejbalu na jednotlivých školách. Pro porovnání byli do výzkumu zapojeni žáci a učitelé dvou holandských škol. Zároveň byli žáci testováni ze znalosti elementárních pravidel volejbalu. Cílem práce bylo vytvořit základní doporučení k tvorbě tématického plánu pro výuku volejbalu. Toto doporučení by mělo být přínosné zejména pro učitele tělesné výchovy, kteří sestavují tématické plány předmětu tělesná výchova a tento předmět vyučují. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Zařazení atletiky do výuky tělesné výchovy na základních školách
Hajšman, Kamil ; Kašpar, Ladislav (vedoucí práce) ; Růžička, Ladislav (oponent)
J e j e š t ě mnoho Udí, kteří n e c h á p o u , d o k o n c e přímo z l e h č u jí v ý z n am t ě l e s n ě v ý c h o v y a s p o r t u , j e d n i p o k l á d a j í t ě l e s n o u v ý c h o v u a sport za j a k ý s i p r o s t ř e d e k pro z k r á c e n í c h v í l e , jiní za něco z b y t e č n é h o , na co není čas. Tak mohou m l u v i t jen Udě, k t e ř í se o t ě l e s n o u v ý c h o v u n i k d y n e z a j í m a l i , k t e ř í se nad ú č e l em a v ý z n a m e m t ě l e s n é snad ani n e z a m ý š l e l i . Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vliv sportovní vybavenosti školy na tělesnou zdatnost žáků
Pilař, Tomáš ; Hájek, Jeroným (vedoucí práce) ; Růžička, Ladislav (oponent)
Cíl této práce je zjistit za pomoci standardizovaných motorických testů tělesnou zdatnost žáků na vybraných základních školách a porovnat výsledky respondentů mezi školami, které mají různý stupeň vybavenosti. Tyto školy budou rozděleny podle sportovní vybavenosti na špatně, dobře a výborně vybavené, přičemž faktory určující míru vybavenosti jsou obsaženy v hodnotící škále. Dále je také cílem porovnat výsledky tělesné zdatnosti respondentů vzhledem k normě pro ČR. - Dílčím cílem je též zjištění míry pohybové aktivity žáků mimo školní docházku a zájmu o zavedení jedné hodiny tělesné výchovy v týdnu navíc. Tyto informace získám vyhodnocením sestaveného dotazníku.
Demonstrace skákajících automatů
Růžička, Ladislav ; Kocman, Radim (oponent) ; Křivka, Zbyněk (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá demonstrací nově zkoumaného výpočetního modelu pro popis formálních jazyků, a to skákajícího automatu. Místo souvislého čtení vstupního řetězce, jak je tomu u konvenčních konečných automatů, tak u skákajícího automatu je proveden skok přes nějaké symboly, a poté je přečten symbol. V této práci se zejména budeme zabývat hledáním praktického algoritmu pro určení problému členství vstupního řetězce do jazyka popsaného skákajícím automatem. Ukážeme, že problém členství může být redukován na problém hledání nějakého nezáporného celočíselného řešení pro formuli v Presburgové aritmetice bez kvantifikátorů. Z této formule jsme schopni jednoznačně definovat jazyk přijímaný skákajícím automatem. Najdeme podmnožinu takových skákajících automatů, pro které lze vyřešit problém členství v polynomiálním čase. Zmíníme se také, že předchozí formule lze převést na konečný automat s více čtecími hlavami. Bohužel pro problém členství obecného skákajícího automatu hledání nezáporné číselného řešení je nedostačující, nicméně metoda může zmenšit prohledávaný stavový prostor. Uvedeme další možné heuristiky, které výrazně urychlují výpočet problému členství pro obecné skákající automaty.
Marketingová studie pohybových aktivit v DDM Modřany
Grečnár, Zdeněk ; Růžička, Ladislav (vedoucí práce) ; Hrabinec, Jiří (oponent)
Vytvořit marketingovou studii, která by se především zabývala nabídkou a volbou nejúčinnějších prostředků komunikace a propagace volnočasových pohybových aktivit nabízených v Domě dětí a mládeže v Modřanech.
Historie a současnost atletiky v Jablonci nad Nisou
Dubová, Helena ; Kašpar, Ladislav (vedoucí práce) ; Růžička, Ladislav (oponent)
Atletika pochází z řeckého slova áthlon, což znamená cenu, o níž se závodí. V helénském období řecké civilizace slovo atlet označovalo závodníka z povolání. Atletika se zpočátku dělila na lehkou (běhy, skoky, hody a vrhy) a těžkou (box, zápas a vzpírání). Lehká atletika se osamostatnila v 60. letech 20. století a od té doby se u nás používá zkrácený termín atletika. Atletika je obecně považována za základní sportovní odvětví, neboť rozvíjí přirozené pohyby, jakými jsou chůze, běh, skok či hod, zahrnuje různorodé pohybové činnosti cyklického, acyklického nebo smíšeného charakteru, podle druhu jednotlivých závodních disciplín. Atletika se podílí na zvyšování tělesné zdatnosti a upevňuje zdraví, obzvláště běh a chůze působí blahodárně proti kardiovaskulárním chorobám, snižují a stabilizují tělesnou hmotnost a ovlivňují množství cholesterolu v krvi, účinně bojují proti stresu. Atletická cvičení jsou součástí tělesné přípravy většiny sportů a základem osnov školní tělesné výchovy.
Vliv sportovní vybavenosti školy na tělesnou zdatnost žáků
Pilař, Tomáš ; Hájek, Jeroným (vedoucí práce) ; Růžička, Ladislav (oponent)
Cíl této práce je zjistit za pomoci standardizovaných motorických testů tělesnou zdatnost žáků na vybraných základních školách a porovnat výsledky respondentů mezi školami, které mají různý stupeň vybavenosti. Tyto školy budou rozděleny podle sportovní vybavenosti na špatně, dobře a výborně vybavené, přičemž faktory určující míru vybavenosti jsou obsaženy v hodnotící škále. Dále je také cílem porovnat výsledky tělesné zdatnosti respondentů vzhledem k normě pro ČR. - Dílčím cílem je též zjištění míry pohybové aktivity žáků mimo školní docházku a zájmu o zavedení jedné hodiny tělesné výchovy v týdnu navíc. Tyto informace získám vyhodnocením sestaveného dotazníku.
Úskalí při tvorbě školního vzdělávacího programu pro tělesnou výchovu na 2. stupni základní školy
Tomková, Petra ; Hájek, Jeroným (vedoucí práce) ; Růžička, Ladislav (oponent)
Pro mou diplomovou práci volím problematiku týkající se tvorby školního vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, konkrétně školního vzdělávacího programu pro tělesnou výchovu na 2. stupni základní školy. Jedná se o téma velmi aktuální, jelikož od 1.9. 2007 musí všechny základní školy v České republice podle nového vzdělávacího programu, tedy rámcového vzdělávacího programu základního vzdělávání, začít vyučovat v 1. a 6. ročníku. S jeho zavedením přicházejí mnohé připomínky ze strany pedagogických pracovníků. Odkrývají se pozitiva i negativa tohoto nového závazného dokumentu. Prostřednictvím výzkumu bych chtěla zjistit, jaká pozitiva shledávají pedagogičtí pracovníci v rámcovém vzdělávacím programu základního vzdělávání, s jakými překážkami se potýkali při tvorbě školního vzdělávacího programu a jaké změny by uvítali v rámcovém vzdělávacím programu (rozdíl mezi školním vzdělávacím programem a rámcovým vzdělávacím programem bude vysvětlen v kap. 4). Zahájení výuky podle rámcového vzdělávacího programu základního vzdělávání na českých školách současně odstartovalo bouřlivou diskuzi o správnosti nastavených pravidel (tedy rámcovým vzdělávacím programem základního vzdělávání) jak na úrovni odborné tak i laické. Tato diplomová práce by proto mohla posloužit laické (členové školských rad z řad rodičů) i...
Zařazení atletiky do výuky tělesné výchovy na základních školách
Hajšman, Kamil ; Růžička, Ladislav (oponent) ; Kašpar, Ladislav (vedoucí práce)
J e j e š t ě mnoho Udí, kteří n e c h á p o u , d o k o n c e přímo z l e h č u jí v ý z n am t ě l e s n ě v ý c h o v y a s p o r t u , j e d n i p o k l á d a j í t ě l e s n o u v ý c h o v u a sport za j a k ý s i p r o s t ř e d e k pro z k r á c e n í c h v í l e , jiní za něco z b y t e č n é h o , na co není čas. Tak mohou m l u v i t jen Udě, k t e ř í se o t ě l e s n o u v ý c h o v u n i k d y n e z a j í m a l i , k t e ř í se nad ú č e l em a v ý z n a m e m t ě l e s n é snad ani n e z a m ý š l e l i . Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 RŮŽIČKA, Libor
2 Růžička, Luboš
6 Růžička, Lukáš
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.