Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 275 záznamů.  začátekpředchozí243 - 252dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Multimediální pomůcka pro výuku mikrobiologie na 2. stupni ZŠ a gymnáziích
Pulkrábková, Kateřina ; Pavlasová, Lenka (vedoucí práce) ; Dostál, Petr (oponent)
Cílem mé diplomové práce bylo vytvořit výukový program pro výuku mikrobiologie na základních a středních školách a ověřit ho v praxi na několika pražských základních a středních školách. Výukový program obsahuje velké množství obrázků, textů, testů, pokusů a dalších zajímavostí z oblasti mikrobiologie. Většinu použitých informací a obrázků tvoří převzaté a jinak upravené podklady. Náměty a potřebné informace jsem čerpala z mnoha různých zdrojů. Jedním z cílů mé práce bylo sjednotit užívané pojmy a vytvořit kvalitní zdroj informací.
Jedovaté rostliny a jejich využití ve výuce v rámci mezipředmětových vztahů
Kotlíková, Marcela ; Skýbová, Jana (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Tématem diplomové práce jsou jedovaté rostliny a jejich využití ve výuce v rámci mezipředmětových vztahů. Tato diplomová práce seznamuje s psychotropními látkami v rostlinách a jejich účincích na lidský organismus. Cílem práce je poukázat na důležitost tohoto tématu ve vzdělávání a nabídnout možnosti jeho uplatnění ve školní praxi. Teoretická část je rozdělena do kapitol. V první kapitole je průřez aktuálními učebnicemi pro ZŠ a gymnázia, který je zaměřen na jedovaté rostliny, jejich obsahové látky a případná upozornění, týkající se nebezpečnosti rostlin. Na tuto oblast se zaměřuje také průzkum Rámcového vzdělávacího programu a Vzdělávacího programu Základní škola. Podrobnější informace o jedovatých rostlinách, které jsou nej častěji zmiňovány v učebnicích pro základní a střední školy, jsou předmětem druhé kapitoly. Třetí kapitola seznamuje s teorií psychoaktivních rostlin, jejich možným využitím a zneužitím a drogovou prevencí ve školách. Na základě absence informací o první pomoci v učebnicích vznikla kapitola zabývající se touto tematikou. V praktické části je provedeno dotazníkové šetření, které zjišťuje povědomí žáků o jedovatých rostlinách a drogách. Diplomová práce obsahuje také náměty pro aktivity s jedovatými rostlinami ve výuce.
Problematika komunálních odpadních vod ve výuce biologie na SŠ
Čábelová, Zuzana ; Skýbová, Jana (oponent) ; Pavlasová, Lenka (vedoucí práce)
Lidská společnost se od pradávna potýká s problematikou odpadů (ať již v podobě tuhých odpadů, emisí či znečištění vody). Několik posledních let se tato otázka stává natolik palčivou, že před ní již lidstvo nemůže zavírat oči a musí ji začít okamžitě řešit. Začínáme se řídit zásadou, že vše, co si z přírody vezmeme (půjčíme), musíme do ní vrátit minimálně v takovém stavu, v jakém se původně nacházelo. V tomto duchu je nutné vychovávat i mladé generace, aby i ony chtěly účelně chránit přírodu a svět, ve kterém žijí. Jednu z hlavních úloh v procesu výchovy k environmentálnímu cítění by měla hrát škola, především v předmětech biologie a environmentální výchově. Studenti by se v nich měli dozvědět základní informace o faktech ochrany životního prostředí, především by ale měli pochopit provázanost jednotlivých ekosystémů a důsledky narušení této rovnováhy. Škola by k tomuto účelu měla využívat co nejvíce praktických ukázek a cvičení, pohyb v přírodě, ale také exkurze. Pro tuto diplomovou práci proto bylo zvoleno téma problematiky odpadních vod ve výuce biologie na vyšším stupni gymnázia z důvodu nutnosti seznámení studentů s tímto tématem pokud možno zážitkovou pedagogikou, která studentům umožňuje hlubší pochopení problematiky odpadních vod a jejich čištění, než pouhý frontálm' výklad. Téma čištění odpadních...
Léčivé rostliny Karlovarska a jejich využití ve výuce
Bínová, Eliška ; Pavlasová, Lenka (oponent) ; Skýbová, Jana (vedoucí práce)
Na následujících několika stránkách byl zkompletován ucelený materiál pro výuku léčivých rostlin či jejich využití v praktické životě. Text by měl sloužit učitelům základních a středních škol. Jeho využití není jen pro školní výuku, ale lze aplikovat i v praktickém životě a slouží jako informační text v dané tématice. Práce je v prvé řadě tématicky směřovaná na Karlovarsko. Text je zaměřen na nejzákladnější termíny a pojmy v lidovém léčitelství. Dále na využití léčivých rostlin nejen pro čajovou terapii, ale i pro jiné zpracování. V práci se dozvíte základní informace o pěstování léčivých rostlin a jejich sběru. Seznámíte se základními druhy rostoucími téměř všude. Léčivé rostliny se využívají v likérnické průmyslu, jehož primát u nás nese Becherovka. Tento bylinný likér je opředen tajemstvím a má dvěstěletou tradici. Základní učební metodou v této práci je projekt. Po krátkém obecném úvodu o tvorbě projektové výuky následuje pět zpracovaných projektů s tématikou léčivé rostliny. Výsledkem této práce jsou základní informace o léčivých rostlinách zkompletované do jediného textu. Dále zpracované školní projekty, které lze aplikovat ve výuce přírodopisu a biologie na základních a středních školách. Projekty jsou zaměřené na pěstování a sběr bylin, na ochranu rostlin, na náš světoznámý bylinný likér a na sběr...
Rostlinné alkaloidy, jejich využití a zneužití v historii lidstva
Marečková, Michaela ; Pavlasová, Lenka (oponent) ; Skýbová, Jana (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce s názvem "Rostlinné alkaloidy, jejich využití a zneužití v historii lidstva" má za úkol seznámit čtenáře se základními toxikologickými a farmakologickými termíny. Dále pak s historií využívání a především zneužívání rostlin obsahujících alkaloidy. Blíže pak seznámit s vybranými zástupci jedovatých rostlin, vyskytujících se na území naší republiky a jejich použitím od nejstarších dob antiky až po dnešek. Je zde popsáno zneužití těchto rostlin k travičství a využití v lidovém léčitelství, homeopatii i moderní medicíně. Informací v této práci obsažených lze prakticky využít při výuce odborných předmětů, jako je například toxikologie, farmakologie nebo farmakognózie na středních odborných školách se zaměřením na chemický a farmaceutický průmysl.
Cannabis sativa - rostlina využívaná a zneužívaná
Odcházelová, Tereza ; Pavlasová, Lenka (oponent) ; Skýbová, Jana (vedoucí práce)
Konopí seté - rostlina, která vyvolává polemiky snad ve všech společenských sférách: jedni s e j í zastávají, druzí ji naopak proklínají. Právě to je důvodem, že jsem jí věnovala svoji bakalářskou práci Konopí seté - rostlina využívaná a zneužívaná. Čtenář je zde seznámen s její taxonomií a anatomickou stavbou, historií pěstování konopí a zároveň je zde zhodnoceno současné využití i zneužití konopí, dle různých autorů. Závěr práce je věnován výzkumu studentů gymnázia a jejich vyučujících z hlediska informovanosti o rostlině Cannabis sativa. Výsledky ukázaly, že se obecně o této rostlině mnoho neví a že jak studenti, tak jejich vyučující znají zejména její drogovou formu. Vědomosti studentů s jejich věkem přibývají, což je u vyučujících přesně naopak a lépe na tom jsou chlapci, než dívky. Tato práce by měla být užitečným shrnutím jak kladných, tak záporných stránek rostliny Cannabis sativa pro všechny, kteří se o rostlině chtějí dozvědět něco nového.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 275 záznamů.   začátekpředchozí243 - 252dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.