Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 94 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Přestavba letounu Z 142 s pohonnou jednotkou LYCOMING
Šurkala, Martin ; Horák, Marek (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je náhrada stávající pohonné jednotky M 337AK letounu Zlin 142 za pohonnou jednotku typu Lycoming s odpovídající vrtulí. Dalším úkolem je zástavba příďového podvozku typu VUT 100. První část této práce se zabývá volbou náhradní pohonné jednotky. V této části jsou jednotlivé motory porovnávány s ohledem na letové výkony (stoupání atd.). Další část se zabývá výpočtem nových centráží, obálek zatížení a zatížení působícího na motorové lože. Poslední část se zaměřuje na konstrukční návrh zástavby pohonné jednotky a pevnostními výpočty.
Arrangement of wings on general aviation aircraft
Polák, Filip ; Horák, Marek (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
This bachelors thesis deals with the possibilities of vertical arrangement of aircrafts bearing surfaces, as well as the effect of the choice of their arrangement on aerodynamic, flight and operational characteristics of aircrafts. The aim is to point out the differences between technical solutions, structural and operational requirements for different types of aircrafts with different conception of arrangement of bearing surfaces. The conclusion of this work is the knowledge of the advantages and disadvantages of different concepts of aircrafts as well as examples of their use depending on the structural presentation.
Modifikace letounu RAPID 200 pro vlekání
Seďa, Ondřej ; Daněk, Vladimír (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem modifikace letounu RAPID 200 (Skyleader 200) pro vlekání při dodržení maximální vzletové hmotnosti 450 kg. Obsahuje návrh úpravy konstrukce, hmotnostní rozbor těchto úprav a kontrolu centráží. Práce dále obsahuje návrh zástavby pohonné jednotky sestávající z motoru M 132 a vrtule V 541.2, vlečného zařízení a přistávacího zařízení, výpočet zatížení pohonné jednotky a vlečného zařízení a výpočet základních výkonů. V neposlední řadě je součástí práce zhodnocení ekonomie provozu, stanovení provozních charakteristik a použití letounu pro speciální účely.
Návrh dvoumístného kovového letounu s ohledem na nízkou cenu a jednoduchost stavby
Machala, Martin ; Píštěk, Antonín (oponent) ; Jebáček, Ivo (vedoucí práce)
Cílem této práce je koncepční návrh dvoumístného celokovového letounu v dle předpisu UL-2, který bude výrobně jednoduchý a cenově dostupný. Úvodní část řeší koncepci, návrh a technologičnost daného letounu. V další části jsou řešeny aerodynamické charakteristiky letounu, hmotový rozbor a letové výkony. V závěrečné části je zpracován výpočet pevnosti křídla letounu.
Návrh rekonstrukce střední části trupu letounu Z 143 náhradou za poloskořepinu
Zamazal, Jakub ; Mališ, Michal (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá rekonstrukcí střední části trupu letounu Z 143 z příhradové konstrukce na konstrukci poloskořepinovou. V práci je proveden koncepční návrh poloskořepinové střední části trupu, přičemž nosníky centroplánu jsou pevnostně dimenzovány a kontrolovány. V práci je proveden hmotnostní rozbor a výpočet centráží letounu s navrhovanou poloskořepinovou konstrukcí. V druhé půli práce je provedna studie možného konstrukčního řešení zatahovacího podvozku. Práce ukazuje, že použitím poloskořepinové konstrukce je možno ušetřit hmotnost letounu a tato konstrukce také otevírá možnosti v dalším vylepšování letounu Z 143. Tato práce tedy může sloužit jako studie proveditelnosti přestavby střední části trupu letounu Z 143.
Návrh letounu v koncepci amfibie vychátející z VUT 001 Marabu
Prokop, Vít ; Weis, Martin (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konverzí letounu VUT 001 Marabu na amfibii. Její součástí je návrh geometrie plováku, a výpočet hydrodynamických a aerodynamických vlastností letounu VUT 031 Hydro. Jako poslední body je potom zpracován výpočet zatížení plováku, podvozku a ideový návrh mechaniky zatahování podvozku.
Návrh dvoumotorového letounu VUT 200 s turbovrtulovým motorem TP 100
Raida, Radek ; Juračka, Jaroslav (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá navrením pohonné jednotky pro dvoumotorový letoun VUT 200, jedná se o modifikaci letounu VUT 100. Práce obsahuje analýzu vhodné pohonné jednotky, návrh zástavby pohonné jednotky, hmotový rozbor, centráe, letové výkony a posouzení stability a iditelnosti.
Optimalizace chladicího systému letounů
Lajza, Ondřej ; Fiľakovský, Karol (oponent) ; Horák, Aleš (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Disertační práce je zaměřena na optimalizaci chladicího systému letounů. Pro návrh optimálního systému je důležité znát hodnotu tlakové ztráty. Úvod práce je věnována způsobům chlazení pístových spalovacích motorů. Zde je uveden popis chladicího systému letounů, tak i automobilů. Na tuto část navazují charakteristiky chladičů a jejich určování. Poté jsou popsány základní typy měřících tratí pro měření těchto charakteristik a měřící trať na Leteckém ústavu. Praktická část práce se pak věnuje kalibraci měřící trati a poté již měření chladičů. Dále byl proveden CFD výpočet (zjednodušený model chladiče, tak i model prvku chladiče). Výpočty a měření byly vzájemně srovnány. Měření bylo srovnáno s měřením ve specializované zkušebně chladičů.
Návrh letounu VUT 081 Kondor v dvoutrupové variantě
Suk, Filip ; Vaněk, František (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Cílem diplomového projektu je určit zatížení ocasních ploch a motorového lože pro motor ROTAX 912iS letounu VUT 081 KONDOR. Dále provézt návrh nosníků, stabilizátoru a kýlových ploch, návrh uchycení nosníků k centroplánu s uvážením systému řízení. Při návrhu jsou uplatněny předpisy CS-VLA s respektováním předpisu ELSA pro stavebnicovou konstrukci.
Návrh letounu podle předpisu FAR 103
Tomala, Daniel ; Kouřil, Martin (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá koncepčním návrhem letounu podle předpisu FAR 103. Na základě zpracovaných statistických údajů je proveden základní geometrický a aerodynamický návrh jednomístného letounu. Pro navrženou koncepci je vybrána optimální pohonná jednotka včetně výpočtu základních zatížení a dimenzí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 94 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.