Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 371 záznamů.  začátekpředchozí333 - 342dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Právní úprava systému fondů penzijního připojištění
Kraftová, Kateřina ; Kohajda, Michael (oponent) ; Kotáb, Petr (vedoucí práce)
Závěr Průběžně financovaný státní důchodový systém se zejména pod vlivem demografických změn ukazuje do budoucna jako neudržitelný. S rostoucím věkem obyvatel chybí systému peněžní prostředky pro výplatu dávek. Příspěvky do systému a důchodový věk ovšem nelze zvyšovat do nekonečna (u narozených v roce 1980 a později dosahuje předpokládaný důchodový věk 73 let). Fondově financovaný systém není oproti PAYG systému založen na solidaritě, ale na individuálním přístupu. Privátní společnosti, které spravují individuální úspory, získávají v nových reformních systémech na celém světě převahu. Stát již není jediným poskytovatel penzí. Privátní společnosti, které investují úspory svých účastníků, mají nepřekonatelnou výhodu oproti průběžně financovanému systému. A sice to, že představují možnost zhodnocení jejich úspor. Ale i zde se objevují negativně ovlivňující faktory. Fondovní systém je závislý především na vývoji na kapitálových trzích. I přes doznívající hospodářskou krizi, která zasáhla zejména kapitálové trhy, vykazují některé penzijní fondy působící v ČR stejné procentní výnosy jako v letech předchozích. V České republice existující penzijní připojištění se státním příspěvkem je důležitým institutem pro tvorbu úspor jednotlivce s cílem zajištění jeho budoucích potřeb. Účast na penzijním připojištění je...
Česká národní banka, její postavení a činnost
Špringerová, Zuzana ; Kotáb, Petr (vedoucí práce) ; Kohajda, Michael (oponent)
Závěr K problematice postavení a činnosti České národní banky by bylo zajisté možno napsat mnohem více stránek, než jich obsahuje tato práce. Ve svém výkladu jsem se pokusila pouze nastínit, jakou významnou roli Česká národní banka v naší ekonomice dnes hraje. Posilování samostatnosti a nezávislosti České národní banky je jistě dobrým krokem k tomu, aby mohla centrální banka své úkoly plnit co nejlépe, nemusela dbát politických nátlaků a prováděla svou měnovou politiku v souladu se zájmy státu a tím i veřejnosti. Podle mého názoru je správný také trend posledních let vedený snahou, aby Česká národní banka pronikla do všech oblastí finančnictví a zaštítila je svou autoritou. Patrné to je zejména v oblasti dohledu, kdy jsou České národní bance dávány dohledové pravomoci nad stále širší skupinou subjektů. Z posledních let lze jmenovat např. rozšíření dohledu naší centrální banky v oblasti pojišťovnictví (2006). Bohužel si však myslím, že zapojením České republiky do Evropské měnové unie bude snaha po vytvoření všestranně nezávislého, nestranného a vrcholného subjektu v oblasti finančnictví, o což se zákonodárci dle mého názoru snažili a stále snaží, do jisté míry zmařena. Ráda bych věřila, že tento okamžik ještě nějakou chvíli nenastane a až nastane, nestane se Česká národní banka jen pouhou vykonavatelkou...
Reforma práva mezinárodních plateb: návrh Globálního zákoníku plateb
Kišš, Július ; Kohajda, Michael (vedoucí práce) ; Kotáb, Petr (oponent)
Závěr Cílem, jehož zamýšlel autor této diplomové práce ve své práci dosáhnout, bylo poskytnout argumenty pro a proti globální reformě práva mezinárodních plateb, jakož i načrtnout její možné formy. Autor v této diplomové práci argumentoval pro existenci potřeby reformy práva mezinárodních plateb a prodiskutoval její možné techniky a metody. Autorova teze je, že potřeba reformy práva mezinárodních plateb existuje a právě teď je ten správný čas pro plánování takové reformy, přičemž funkční norma upravující mezinárodní platební transakce globálně v současnosti neexistuje. Autor svoji tezi v této práci prokázal následujícími způsoby. Argument, že v současnosti neexistuje globální úprava mezinárodních platebních transakcí, je založen na zde obsaženém srovnání tří, dle názoru autora, hlavních norem upravujících mezinárodní platby - Článku 4A, Modelového zákona a Směrnice. Autor zde potvrdil rozsáhlý vliv Článku 4A na přípravu textu Modelového zákona. Dle názoru autora je Modelový zákon kopií Článku 4A. I z tohoto důvodu se autor následně soustředil pouze na srovnání úpravy obsažené ve Směrnici a v americké úpravě plateb. Na jednu stranu autor prokázal, že Směrnice sice poskytuje harmonizovaný právní rámec se zaměřením na elektronické platby, ale z důvodu své omezené působnosti a zaměření na vytvoření Single Euro...
Nezávislost ČNB a její vývoj od roku 1993 po současnost
Pouzar, Petr ; Kotáb, Petr (vedoucí práce) ; Kohajda, Michael (oponent)
85 odpovědným, tedy na Poslaneckou sněmovnu, popř. Senát, a postupovat tak analogicky např. ke jmenování soudců a funkcionářů Ústavního soudu. Čl. 62 písm. k) Ústavy by tak mohl znít např. že: "Prezident republiky s předchozím souhlasem Senátu jmenuje guvernéra, viceguvernéry a další členy bankovní rady ČNB" 100 , a v případě, že by chtěl zákonodárce lépe reflektovat rozložení politických sil, tak např., že: "Prezident republiky jmenuje guvernéra, viceguvernéry a další členy bankovní rady na návrh Senátu a po konzultaci s Poslaneckou sněmovnou." 6.4. Závěr Na závěr bych se ještě rád z obecného hlediska stručně zmínil mimo jiné o tom, čím na mě otázka nezávislosti ČNB zapůsobila natolik, že jsem se rozhodl věnovat jí tuto práci, v jakém ohledu pro mě představovala určité vědomostní obohacení, z jakých historických kořenů vycházela, s jakými peripetiemi a nástrahami byla nucena se vypořádat a jaké možnosti se z tohoto pohledu rýsují ohledně jejího dalšího vývoje, a to s přihlédnutím ke geopolitickému prostoru, ve kterém operuje, a s využitím mnohých závěrů a vývodů, k nimž jsem jako k teoretickým východiskům této práce postupně dospěl. Velmi interesantně na mě působí jistá, dá se říci i logická paralela mezi vývojem nezávislosti české centrální banky a jejího vztahu ke státu a jeho orgánům a politickým...
Centrální banka, její postavení a činnost
Pastorčáková, Silvie ; Dřevínek, Karel (oponent) ; Kotáb, Petr (vedoucí práce)
52 Záv r Hlavním cílem mé diplomové práce bylo podívat se na centrální banky z r zných pohled a charakterizovat jejich druhy, funkce, cíle a postavení v bankovním systému na p íkladu CNB a ECB. Jednotlivých úvah i záv r jsem se dotkla už v rámci kapitol, proto bych nyní ráda shrnula centrální banku, její postavení a innost. Centrální banka je instituce, jež se p ímo podílí na chodu ekonomiky ve stát . Pro pochopení její dnešní existence a role v budoucnu se musíme poohlédnout do historie a p í in jejího vzniku. Na základ tohoto poznání, pak dále m žeme postupn vymezovat její funkce a cíle. N které centrální banky mají tyto cíle stanoveny zákony, tak jako nap . NB, jejíž hlavní cíl je upraven normou nejvyšší právní síly tj. ústavním zákonem. Vedle hlavního cíle, cenové stability, napl uje úst ední banka i cíle jiné vykonáváním ur itých funkcí. K tomu, aby tyto funkce ( innosti) mohla provád t pot ebuje mít ur ité postavení, které jí je sv eno zákonem. Rozsah tohoto postavení ur ují p esn vymezené pravomoci nezbytné k uskute ování jejich základních funkcí, jimiž uskute uje své cíle a dále typ ekonomiky, ve které se daná zem nachází. Pro centráln ízené ekonomiky platí menší míra nezávislostí v rozhodování úst edních bank spolu s v tšími možnostmi zásah do daného hospodá ství i v i jiným subjekt m. U tržních...
Finanční trh a jeho perspektivy
Papřok, Richard ; Kohajda, Michael (oponent) ; Kotáb, Petr (vedoucí práce)
72 Má diplomová práce ímé . Z podkapitoly o historii si lze vzít systém nevzn na prohraná bitva, znamenala prohru celé války, z neznáma a vysokých switching cost . Podkapitola o americkém systému nám poskytuje tak trochu pohled do budo ovali, být právní úprava trochu jiná. ení cenných, dává úpravy v opravdu rychle. Tu To by mohlo zaujalo to, jak se rcem pouze národní tým dispozici experty z komparativní srovnávání. úprava. Vzhledem k posledním událostem se snad brz , jak jej roku 2008 u s cennými papíry bude hodit. Jinak je to ale stále systém, který vyvolává jsem z i k ní ými 73 vrátit. Celkem dost citovaný 105 situací a vysoké náklady spojené s , pomalá. Viz. také n osud Haagské úmluvy Evropského parlamentu. V slunci. Jestli je to negati N jednotlivým k civilních úprav. Je zde nce nebo za ní o plyne ze zprávy LCG je, vlastn tomto systému existuje ) dohledu regulátory. Jejich selhání by mohlo jednou vést k podobným byl Enron nebo podvody s ABS. na první pohled 105 74 holu, proto o probíhá skrytý, ale ostrý zákulisní boj. Pokud jde o druhé podtéma mé obchodních sys (a Otázky spojené s transparentnosti t soukromého sektoru. Je jenom listopadu 2007. Best execution policy mimochodem k k vykonání pro je dost s jeho tímto kritériem poradí a jak ho budou aplikovat. Stej jako test vhodnosti, tj. vhodnosti...
Právní úprava speciálních fondů kolektivního investování se zaměřením na funkci banky jako depozitáře
Barton, Jan ; Kohajda, Michael (oponent) ; Kotáb, Petr (vedoucí práce)
96 7 ZÁV R Kolektivní investování je d ležitou sou ástí finan ního systému. Stejn jako u všech ostatních zprost edkovatel na finan ním trhu, i pro subjekty kolektivního investování platí, že svým p sobením umož ují transfer kapitálu od spot eby sm rem k investi ní (v tšinou dlouhodobé) alokaci. Volba cílových aktivit je p itom vyhodnocována ve v tšin p ípad kompetentními profesionály, pro které umis ování kapitálu do r zných investi ních aktiv je každodenní inností. A a koli celé odv tví podléhá relativn silné regulaci, p esto je úrove této regulace nižší, než v p ípad jiných subjekt finan ního zprost edkování, což pro tuto oblast p edstavuje zna nou výhodu, díky které (dle mého názoru) m že mít celé odv tví p ed sebou slibnou budoucnost. Vkládání prost edk do fond i podobných entit je již dlouho standardní sou ástí rozvinutých ekonomik zejména v USA a ve Velké Británii. Tyto investice jsou b žným nástrojem pro alokaci úspor fyzických osob i korporátních investor a zdrojem významného potenciálu zmín ných zemí. Rovn ž v kontinentální Evrop význam kolektivního investování roste, což s sebou nese požadavky na kvalitní legislativní úpravu zaru ující nejen vysokou ochranu investor , ale rovn ž využití plného potenciálu volného vnit ního trhu v rámci Evropské unie. Myslím si, že v oblasti tzv. retailových fond...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 371 záznamů.   začátekpředchozí333 - 342dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.