Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nezávislost ČNB a její vývoj od roku 1993 po současnost
Pouzar, Petr ; Kotáb, Petr (vedoucí práce) ; Kohajda, Michael (oponent)
85 odpovědným, tedy na Poslaneckou sněmovnu, popř. Senát, a postupovat tak analogicky např. ke jmenování soudců a funkcionářů Ústavního soudu. Čl. 62 písm. k) Ústavy by tak mohl znít např. že: "Prezident republiky s předchozím souhlasem Senátu jmenuje guvernéra, viceguvernéry a další členy bankovní rady ČNB" 100 , a v případě, že by chtěl zákonodárce lépe reflektovat rozložení politických sil, tak např., že: "Prezident republiky jmenuje guvernéra, viceguvernéry a další členy bankovní rady na návrh Senátu a po konzultaci s Poslaneckou sněmovnou." 6.4. Závěr Na závěr bych se ještě rád z obecného hlediska stručně zmínil mimo jiné o tom, čím na mě otázka nezávislosti ČNB zapůsobila natolik, že jsem se rozhodl věnovat jí tuto práci, v jakém ohledu pro mě představovala určité vědomostní obohacení, z jakých historických kořenů vycházela, s jakými peripetiemi a nástrahami byla nucena se vypořádat a jaké možnosti se z tohoto pohledu rýsují ohledně jejího dalšího vývoje, a to s přihlédnutím ke geopolitickému prostoru, ve kterém operuje, a s využitím mnohých závěrů a vývodů, k nimž jsem jako k teoretickým východiskům této práce postupně dospěl. Velmi interesantně na mě působí jistá, dá se říci i logická paralela mezi vývojem nezávislosti české centrální banky a jejího vztahu ke státu a jeho orgánům a politickým...
Nezávislost ČNB a její vývoj od roku 1993 po současnost
Pouzar, Petr ; Kotáb, Petr (vedoucí práce) ; Kohajda, Michael (oponent)
85 odpovědným, tedy na Poslaneckou sněmovnu, popř. Senát, a postupovat tak analogicky např. ke jmenování soudců a funkcionářů Ústavního soudu. Čl. 62 písm. k) Ústavy by tak mohl znít např. že: "Prezident republiky s předchozím souhlasem Senátu jmenuje guvernéra, viceguvernéry a další členy bankovní rady ČNB" 100 , a v případě, že by chtěl zákonodárce lépe reflektovat rozložení politických sil, tak např., že: "Prezident republiky jmenuje guvernéra, viceguvernéry a další členy bankovní rady na návrh Senátu a po konzultaci s Poslaneckou sněmovnou." 6.4. Závěr Na závěr bych se ještě rád z obecného hlediska stručně zmínil mimo jiné o tom, čím na mě otázka nezávislosti ČNB zapůsobila natolik, že jsem se rozhodl věnovat jí tuto práci, v jakém ohledu pro mě představovala určité vědomostní obohacení, z jakých historických kořenů vycházela, s jakými peripetiemi a nástrahami byla nucena se vypořádat a jaké možnosti se z tohoto pohledu rýsují ohledně jejího dalšího vývoje, a to s přihlédnutím ke geopolitickému prostoru, ve kterém operuje, a s využitím mnohých závěrů a vývodů, k nimž jsem jako k teoretickým východiskům této práce postupně dospěl. Velmi interesantně na mě působí jistá, dá se říci i logická paralela mezi vývojem nezávislosti české centrální banky a jejího vztahu ke státu a jeho orgánům a politickým...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.