Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  začátekpředchozí16 - 25další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Balet Giselle v zápisu Henriho Justamanta ze 60. let 19. století
Rafajová, Zuzana ; KAZÁROVÁ, Helena (vedoucí práce) ; BRODSKÁ, Božena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá zápisem baletu Giselle, který vytvořil francouzský choreograf a baletní mistr Henri Justamant v 60. letech 19. století. Uvádí překlad 2.jednání tohoto baletu, který srovnává s původním libretem Giselle z roku 1841 a zabývá se jeho následnou analýzou.
Taneční umění v kulturní politice České republiky
Štindlová, Eliška ; KAZÁROVÁ, Helena (vedoucí práce) ; Burešová, Lucie (oponent)
Tato diplomová práce je primárně zaměřena na problematiku kulturní politiky v České republice. Předmětem výzkumu je nejen politika v kultuře, ale také legislativní dokument Státní kulturní politika České republiky. Hlavním cílem práce je determinace a distinkce podpory tanečního umění v České republice. Důležitou součástí jsou také historické souvislosti, současné vymezení termínů spojených s politikou v kultuře a exkurz do problematiky podpory tance v rámci organizace UNESCO a Evropské unie. V českém kontextu je ústřední pozornost věnovaná grantové politice jednotlivých krajů s ohledem na podporu tanečního umění u nás. Nechybí ani grafický nástin personálních změn na postech ministrů kultury v České republice. Součástí daného celku jsou i kapitoly umožňující vhled do problematiky spojené s kulturními a kreativními průmysly, které tvoří nedílnou součást kulturních politik řady zemí.
65 let katedry tance HAMU
Štindlová, Eliška ; Kazárová, Helena (vedoucí práce) ; Gremlicová, Dorota (oponent)
Tato práce zprostředkovává ucelený pohled na problematiku založení katedry tance Akademie múzických umění v Praze komparovanou s celkovou situací v českém tanečním školství, přičemž ústřední pozornost je věnována koncepci výuky s jejími nuancemi a diskrepancemi. Kromě výčtu jednotlivých oborů a osvětlení základní problematiky týkajících se jednotlivých oborů a jejich historického vývoje, se lze seznámit s institucemi, které s katedrou kooperovaly. Stranou, však nezůstává ani vymezení jednotlivých forem výuky, společně s postižením významných mezníků v historii katedry jakými lze chápat, např. udělení čestných doktorátů. Součástí práce jsou rovněž stručné životopisy osobností, kterým byla v rámci katedry tance AMU udělena akademická hodnost (profesura či docentura).
Šedesátá léta dvacátého století českého tanečního umění
Krejčiříková, Alžběta ; Gremlicová, Dorota (vedoucí práce) ; Kazárová, Helena (oponent)
Má diplomová práce mapuje celkový přehled šedesátých let dvacátého století českého tanečního umění. Základ práce tvoří Příloha A - chronologický přehled premiér a jejich tvůrců, kde jsou obsaženy premiéry kamenných divadel a Baletu Praha. Dále pojednávání o jednotlivých souborech, což přibližuje situaci v dané době v českém tanečním umění, jak právě v kamenných divadlech, tak zejména v souborech, které působily pod jinými institucemi. Celkově tato práce vyčleňuje významné období šedesátých let z historie českého tance a mojí snahou je, tuto dobu zpřehlednit a vyzdvihnout, pro její nemalý význam a pro následující vývoj českého tanečního umění v druhé polovině dvacátého století.
Historie baletu Jihočeského divadla v Českých Budějovicích
Kabelová, Naděžda ; Kazárová, Helena (vedoucí práce) ; Gremlicová, Dorota (oponent)
V mé bakalářské písemné práci se budu zabývat dějinami a historickými podmínkami, ve kterých vznikl a za kterých pracoval soubor baletu Jihočeského divadla v Českých Budějovicích. Za použití dostupných pramenů a literatury bych chtěla analyzovat situaci v různých obdobích jeho vývoje a působení od roku 1919 do roku 2009. Bude tak podán přehled vývoje divadla i jeho jednotlivých souborů na jihu Čech a poskytnuty základní informace o baletním souboru, jeho význačných členech, zde působících choreografech i jeho premiérách. Velkou pozornost budu věnovat baletu v době působení choreografky Libuše Králové, protože to byla doba, kdy jsem sama získávala první zkušenosti jako členka baletu Jihočeského divadla.
Vztah tance a hudby v díle Gregoria Lambranziho
Ferjentsik-Wernerová, Blanka ; Kazárová, Helena (vedoucí práce) ; Gremlicová, Dorota (oponent)
Diplomová práce ?Vztah tance a hudby v díle Gregoria Lambranziho? zkoumá sbírku, jež nemá mezi dochovanými spisy o tanci obdoby. Je výjimečná jak svým obsahem zaměřeným na divadelní tance z prostředí commedie delľ arte, tak i formou zpracování, která spojuje hudební, literární a výtvarnou složku. Má práce si klade za cíl rozebrat podrobněji jednotlivé aspekty tohoto výjimečného díla, a to nejen z hlediska tance a hudby, ale i scénografie a kostýmů. Vzhledem k rozsáhlosti díla jsem se zaměřila pouze na I. díl. Okrajově se má práce zabývá také hudebním a tanečním děním ve druhé polovině 17. a na začátku 18. století. Pozornost věnuje i fenoménu commedie delľ arte včetně stručné charakteristiky jednotlivých masek a vlivu tohoto svébytného divadla na taneční umění.
Dějiny baletu na Severní Moravě a ve Slezsku
Tomsa, Martin ; Kazárová, Helena (vedoucí práce) ; Němečková, Elvíra (oponent)
V mé magisterské písemné práci se budu zabývat historickými podmínkami, ve kterých vznikal baletní žánr v opavském a ostravském regionu. Dále pak jaká byla a je vyspělost baletních souborů, osobnostmi, které byli členy souborů a analyzovat situaci v určitých obdobích dle dostupných materiálů Chci zopakovat a navázat na historii baletu Slezského divadla v Opavě od jeho počátku až do současnosti - do roku 2010 a dále pak zdokumentovat vývoj baletu v severomoravské metropoli ? Ostravě. Bude tak v jedné knize zkompletována historie baletního umění na Severní Moravě a ve Slezsku. Jistě bude zajímavé sledovat dění v našich dvou klasických kamenných divadlech na Severní Moravě ? Národním divadle Antonína Dvořáka v Ostravě a Slezském divadle v Opavě.
Vývoj prvků akademického tance v tanečních manuálech 18. a 19. století
Durczaková, Kristina ; Kazárová, Helena (vedoucí práce) ; Janeček, Václav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vývojem prvků akademického tance během 18. a 19. století, jak je zachytili taneční mistři a teoretici ve svých traktátech. Na skupině vybraných prvků demonstruje vývoj vnitřního obsahu tanečních termínů a rozebírá, jakým způsobem prvky prováděli a popisovali jednotliví autoři, mezi nimi např. Pierre Rameau, Gennaro Magri či Carlo Blasis. Práce zároveň konfrontuje vývoj jednotlivých tanečních elementů s podobou prvků akademického tance současné doby a celkově tak podává obraz historického vývoje terminologie akademického tance.
Tanec v díle Bohuslava Martinů
Dercsényiová, Lucie ; Brodská, Božena (vedoucí práce) ; Kazárová, Helena (oponent) ; Reittererová, Vlasta (oponent)
Disertační práce Tanec v díle Bohuslava Martinů se v první části zabývá inscenacemi jeho čtrnácti baletů, které byly doposud uvedeny. Následující část je věnována tanečním zpracováním, ve kterých byly použity Martinů koncertní opusy. Závěr práce se věnuje třem operám, do nichž Martinů zakomponoval taneční scény: Voják a tanečnice, Hry o Marii, Divadlo za bránou. Přílohy tvoří u vybraných děl libreta, partitury se scénickými poznámkami skladatele; na přiloženém CD jsou uloženy archivní fotografie scénických návrhů a fotografie z představení.
Profese tanečního mistra v Čechách 19. století
Zilvarová, Daniela ; Gremlicová, Dorota (vedoucí práce) ; Kazárová, Helena (oponent)
Bakalářská práce podává stručný přehled o profesi tanečního mistra v Čechách v 19. století, přičemž pro rozsáhlost časového a místního vymezení a nedostupnost pramenů se autorka zaměřila převážně na Prahu v druhé polovině 19. století. Zabývá se otázkami, jaké podmínky musel jedinec splňovat, aby mohl vykonávat povolání učitele tance. Analyzuje profesi z hlediska jejích jednotlivých činností, kdy se taneční mistr uplatňoval ve společnosti nejen jako pedagog, ale také velmi často jako organizátor tanců na tanečních zábavách, jako choreograf a v některých případech i jako hudební skladatel. Zvláštní pozornost je věnována instituci Klubu tanečních mistrů v království Českém, ve kterou se taneční mistři koncem 19. století sdružili. Autorka také řeší problematiku a původ užívání významných titulů tanečních mistrů (zemský, stavovský). Krátce se též pozastavuje nad otázkou, jakou roli sehrávaly v povolání tanečního mistra ženy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   začátekpředchozí16 - 25další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Kazárová, Helena
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.