Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 233 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zvýšení účinnosti asynchronních motorů malého výkonu
Vilím, Martin ; Veselka, František (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
V této bakalářské práci pojednávám o asynchronních motorech obecně, popisuji jejich konstrukci, princip činnosti, použití. Zahrnuje i měření konkrétního motoru a návrh motoru. V první části pojednává o principu činnosti motoru včetně základních možností řízení otáček a průběhu momentu. V druhé části pojednává o měření motoru a hledání velikostí ztrát. V poslední části je uveden návrh nového asynchronního motoru.
Inovace automobilového alternátoru
Volek, Martin ; Hýsek, Roman (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Práce se zabývá elektromagnetickým návrhem automobilového alternátoru s drápkovým rotorem 14V/120A. Tento návrh je dále ověřen v programu Maxwell s nástrojem RMxprt. Výsledky obou výpočtů jsou porovnávány. Navrhnutý alternátor je také porovnáván s výsledky naměřenými v laboratoři na alternátorech podobného typu. Dále jsou zde analyzovány jednotlivé výkonové ztráty stroje a uvedeny možnosti snížení těchto ztrát, což má za následek zvýšení celkové účinnosti.
Možnosti zvýšení účinnosti malých asynchronních motorů.
Kusý, Karel ; Janda, Marcel (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá možnostmi dosažení vyšší účinnosti malých asynchronních motorů a jejich výrobními náklady. V následujících kapitolách je popsána konstrukce, funkce a principy regulace otáček asynchronního motoru. Dále jsou zde popsány ztráty, které vznikají při chodu v asynchronním motoru a možnosti, jak tyto ztráty snížit. V poslední kapitole této práce jsou popsány faktory ovlivňující výrobní náklady asynchronního motoru a následně jsou zde prakticky vyhodnoceny materiálové náklady na jeden kus upraveného motoru.
Moderní systémy osvětlení vozidel
Špaček, Ladislav ; Huzlík, Rostislav (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Osvětlení vozidel je základním prvkem aktivní bezpečnosti, který přispívá ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu na pozemních komunikacích a je nedílnou součástí každého motorového vozidla. Již od počátku vývoje motorových vozidel se automobilová elektrotechnika zabývá osvětlením vozidel a zdokonalením viditelnosti za zhoršených podmínek (mlha, déšť, noc). Diky novým systémům osvětlení vozidel jako jsou například adaptivní světlomety, světelné zdroje na bázi LED a systémy pro noční vidění, je silniční provoz mnohem bezpečnější, než kdy dříve.
Ztráty jednofázového asynchronního motoru s trvale připojeným kondenzátorem
Štaffa, Jiří ; Hájek, Vítězslav (oponent) ; Mach, Martin (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá zvyšováním účinnosti jednofázového asynchronního motoru s permanentně připojeným kondenzátorem. Celou práci lze dělit do dvou částí, jedna je obecnějšího charakteru a druhá se zabývá analýzou a měřením. První část je věnována konstrukčnímu provedení motoru, objasnění principu funkce, rozběhu a chodu motoru, a výpočtu účinnosti motoru, kde jsou zahrnuty typy ztrát snižující účinnost motoru. Druhá část je tvořena analýzou ztrát, která sestává z měření zatěžovacích momentových charakteristik, měření motoru při stavu nakrátko, naprázdno, měření mechanických a dodatečných ztrát. Dále byly měřeny hodnoty potřebné pro věrohodné vytvoření simulačního modelu (odpor jednotlivých vinutí apod.). Po vytvoření modelu v ANSYS Maxwell s využitím modulu RMxprt, po analytickém vypočtení zatěžovacích charakteristik a po získání charakteristik využitím metody konečných prvků lze tyto charakteristiky porovnat a určit tak správnost vytvořeného modelu. Toto měření a simulace bude provedeno i u motoru s kvalitnějšími plechy v magnetickém obvodu. Následně budou simulovány možné úpravy snižující jednotlivé ztráty, které byly nastíněny v předchozích kapitolách.
Energetické parametry jednofázových asynchronních motorů
Janáček, Martin ; Mach, Martin (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává a seznamuje s jednofázovými asynchronními motory, principem činnosti, typy provedení a provozními stavy. Práce obsahuje rozbor jednotlivých ztrát v motoru a možnost jejich snížení různými způsoby. Po teoretickém návrhu snížení ztrát je změřen sériově vyráběný jednofázový asynchronní motor. Dále motor s navrženou úpravou pro snížení ztrát ve vinutí statoru a navržený prototyp motoru s úpravou magnetického obvodu pro snížení ztrát v železe vyrobený společností ATAS Elektromotory Náchod a.s.. Dosažené výsledky jsou doplněny o simulace pomocí software Maxwell RMxprt a pomocí metody konečných prvků (MKP). Závěrem jsou porovnány jednotlivé úpravy motorů převážně z hlediska energetické náročnosti.
Optimalization Power Parameter of Small Induction Motors
Chincocolo, Joao Pepino Ndembe ; Grmela, Petr (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
This thesis "Optimalization Power Parameter of Small Induction Motors "describes the test methods needed to determine losses and efficiency of electric machines, with a focus on induction machines. The author discusses the losses in iron circuits, additional losses, mechanical losses measurement of short-circuit, open circuit, electric machines. Definitions of those tests are written with respect to current standards. The measurement information contained in the above sections follow to practical tool for automatic processing of the original report. It is an electronical form. Entry data of the form are measured values. The output is a report of measurement, indicating results of calculations and graphs of characteristics. For purposes of this work the form was pre-filled with measured results of the specific induction machine. Related calculations determining the machine parameters are given.
Motorky pro zvláštní pohony
Martinek, Radek ; Mach, Martin (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato práce řeší elektrické motory ve specifických aplikacích. Cílem práce je představení použití elektrických motorů, dále stejnosměrného motoru, motoru se stíněným pólem a následná modernizace stejnosměrných motorů. Zaměřil jsem se především na motory stejnosměrné. Provedl jsem měření na několika motorech firmy APS Světlá nad Sázavou a následně jsem provedl návrh na inovaci stěračového motorku. Inovaci jsem provedl v simulačním programu FEMM, kde se mi podařilo dosáhnout zmenšení motorku při zachování výkonu. Přínosem této práce je především možnost vylepšení malých stejnosměrných motorků a možnost následné spolupráce s firmou APS Světlá nad Sázavou.
Řízení zapalování a vstřikování paliva ve spalovacích motorech
Nejedlý, Vladislav ; Mikulčík, Aleš (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
V bakalářské práci na téma Řízení zapalování a vstřikování paliva ve spalovacích motorech jsem se převážně zabýval systémy používanými v dnešních automobilech. Tato práce podrobněji pojednává o jednobodovém a vícebodovém systému vstřikování paliva, uvádí jejich součásti a popisuje funkčnost uceleného systému.
Vliv délky magnetického obvodu na účinnost jednofázového asynchronního motoru
Binek, Martin ; Hájek, Vítězslav (oponent) ; Mach, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou vlivu délky magnetického obvodu na účinnost jednofázového asynchronního motoru s trvale připojeným kondenzátorem v pomocném vinutí. Celou práci lze rozdělit na dvě části. První část zahrnuje obecnější poznatky týkající se jednofázových motorů a podklady pro analytický výpočet. Druhá část pracuje s konkrétní technickou dokumentací motoru. Ta zahrnuje vytvoření modelu tohoto motoru v programu RMxprt, analytický výpočet pro ověření vlastností motoru a kapitolu s laboratorním měřením, kde dochází zejména k porovnání výsledků se RMxprt simulací a analytickým výpočtem, a to hlavně z pohledu účinnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 233 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
7 Hájek, Viktor
11 Hájek, Vojtěch
9 Hájek, Václav
1 Hájek, Vít
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.