Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 165 záznamů.  začátekpředchozí57 - 66dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
1 m3
Kamenskich, Jiří ; Korbička, Pavel (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Antropocén, archeologie,
VYUŽITÍ 3D TECHNOLOGIÍ VE VEŘEJNÉM PROSTORU
Šebánek, Jan ; Medek, Tomáš (oponent) ; Kristek,, Jan (oponent) ; Sobotka, Jiří (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Cílem této disertační práce je definovat dopad technologie Rapid Prototyping z hlediska tvůrčího potenciálu, které používání této technologie představuje zejména pro sochařství a architekturu. Rapid Prototyping je nadřazeným pojem zahrnující celou řadu technologíí - 3D scan, převádějící již reálné prostorové objekty do paměti počítače, parametrické modelování, které vytváří prostorové objekty na základě formotvorných algoritmů, fotogrammetrie metoda sestavující trojrozměrný objekt z fotografií, technologie 3D tisku zhmotňující po jednotlivých vrstvách objekty převedené z paměti počítače. Při zpracování teoretické práce budou prozkoumány a popsány základní možnosti realizování trojrozměrných objektů pomocí 3D technologií. V druhém kroku dojde ke zmapování různých metod přístupu umělců pracujícími s 3D technologiemi. V závěru jsem se pokusil o zhodnocení přínosu těchto technologií do oblasti sochařství a architektury z hlediska tradičních přístupů. Tato práce se snaží popsat možné důsledky a potenciál tohoto progresivního oboru na tak klasické umělecké disciplíny jako je sochařství a architektura, jak z hlediska přínosu, tak i z hlediska eventuálního negativního dopadu s ohledem na stále větší dostupnost této technologie.
Dědeček
Auerová, Veronika ; Sobotka, Jiří (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci zpodobňuji svého dědu, prostřednictvím sochy v životní velikosti. Hlavní důraz kladu na povrchové zpracování sochy, kdy za pomocí fotografií imituji proces texturování, který obvykle probíhá ve virtuálním prostředí. Já ho však dosahuji ručně tím, že pořízené fotografie sama stříhám a lepím. Výsledná socha tak působí velmi živě, až naturalisticky.
Smrštění
Kliment, Jakub ; Šlegl, Josef (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
V této práci, se věnuji tvarům vznikajícím za pomocí deformace. Pomocí této deformace technického prvku, (kterým jsou v tomto případě vyřazené sudy od laminátu) vzniknou tvary a křivky, které mi dávají podklad pro další práci s objektem. Tak přetvářím objekt zdánlivě technický na objekt organický. Následným vrstvením barelů jeden na druhý a přemostěním přechodů mezi sudy, vzniká kompaktní tvarová kompozice vertikálního charakteru s organickým charakterem. Vizí tohoto sloupu by měla být inspirace přírodou či vegetací. Sloup by měl vyjadřovat stálý posun a růst. Tvary, získané deformací jsou příbuzné tvarům, kterých si můžeme povšimnout v přírodě jako takové.
ge137989
Kamenskich, Jiří ; Ambrůz, Jan (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na zkoumání a analyzování mého rodného kraje a jeho nejbližšího okolí. Současně navazuje na sérii mých předchozích prací, které se tímto tématem zabývají. Hlavním cílem je posouvat mé osobního poznání a cítění zdejší krajiny. Nejvíce mě zajímalo to, co je pod povrchem místní hory Keprník, záměrem byl vytvořit objekt, jehož realizace probíhá v přímém kontaktu s tímto místem. Jako vhodnou hmotu pro tento objekt jsem zvolil kalafunu, což je pro mě materiál, který má po zaschnutí schopnost zachovat svoji transparentnost, a současně dokáže spojit jednotlivé prvky určité půdy, ze které tak přijímá esenci i tvar. Celý proces byl zdokumentován videozáznamem, který je součástí prezentace objektu.
Vnútorný portrét
Kralovič, Ľubomír ; Sobotka, Jiří (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
V svojej Bakalárskej práci sa snažím dosiahnuť určitú podobu predstavy o figúre. Vznik tejto predstavy som začal pociťovať na začiatku študijných rokov, kedy som bol neustále konfrontovaný so skutočnou figúrou. Okrem snahy nájsť konkrétnu podobu vlastnej predstavy o figúre je prítomná aj snaha vymodelovať detailnosť odpozorovanú z prírody. K jej dosiahnutiu cítim nevyhnutnosť poznať vnútornú stavbu figúry, ktorú spoznávam prostredníctvom anatomickej štúdie Gottfrieda Bammesa. Jeho anatomické znalosti figúry využijem na vymodelovanie podkladu, akejsi podoby figúry, do určitej miery totožnej s jeho štúdiami. Podklad vnímam ako akýsi rámec, usmerňujúci moju tvorbu. Pod vplyvom tohto rámca uplatňujem svoju predstavu o figúre tak, aby týmto tvorivým procesom vznikla prirodzená detailnosť.
Narození
Piskova, Olena ; Klímová, Barbora (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce je pokračováním mého tématu „Proč?“, zároveň zahrnuje téma člověka a okolí. Začala jsem se zajímat o kontroverzní téma geneticky modifikovaných organismů, genetického inženýrství. Našla jsem v tom osobní příběh. Nyní je těžké se vyjádřit k tomu, do jaké míry jsou tyto výzkumy důležité, ale neměli bychom se zastavovat krok před budoucností.
Vratká společnost
Schlosserová, Jana ; Lukášová,, Helena (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Instalace skládající se z pěti soch, jedinců v nadživotní velikosti, z jejichž těl se staly jen tvary a plochy ponechávající místo pouze pro zbytky lidské podoby. Ta zůstala zachována jenom v černobílých fotografiích, v portrétech, které jsou jejich součástí. Nic zdánlivě nedělají, jakoby zastaveni v čase. K jejich pohybu je ale nutný počáteční impuls. Ten je svěřen do rukou divákovi. Nestabilita soch je vyjádřením vratké pozice jedince v dnešní společnosti (původci vratkosti). Společnost pak sochy opět vytvářejí díky svému počtu, pospolitosti a kontaktu.
VYPLNĚNÍ PRÁZDNA
Pavlacký, Tomáš ; Kořínek, David (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Vytvořil jsem sochu, která je zhmotněním digitální chyby, nazývané datamosh. Pro realizaci jsem využil současné 3D technologie. Výsledkem je socha za sádry, polustyrenu a dřeva.
Křehká linie
Tůmová, Helena ; Kovanda, Jiří (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Můj diplomový projekt Křehká linie navazuje na bakalářskou práci s názvem Meze normality, ve které jsem zpracovala část kresleného černobílého smyšleného světa desetiletého chlapce Járy postiženého Aspergerovým syndromem a tvořila jeho trojrozměrnou barevnou vizualizaci. Křehká linie je pro mne jakási pomyslná hranice mezi světem reálným a Járovým smyšleným světem. V diplomové práci jsem ztvárnila tři planety z Járova vesmírného systému, záměrně jsem použila na každou z nich jinou technologii a barevnost, protože děti mají rády nesourodost a rozmanitost.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 165 záznamů.   začátekpředchozí57 - 66dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
5 Gabriel, Michael
1 Gabriel, Milan
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.