Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Experimentální stanovení ventilačních ztrát ozubeného kola a tepelného zatížení zubu
Kordík, Jozef ; Dobiáš, Jiří ; Hrubý, Jan
Tato zpráva je sepsána v rámci čtvrté etapy řešení výzkumného úkolu TA04011656, Vývoj rychloběžné planetové převodovky s pružným uložením satelitů pro extrémní obvodové rychlosti. První část zprávy se věnuje ventilačním ztrátám a jsou zde uvedeny podrobnosti k experimentům, které byly uskutečněny s testovací převodovkou Alfa II na zkušebním pracovišti Wikov Gear. Experimenty zahrnovaly měření ventilačních ztrát a měření teplot zubu podél šířky kola. Při experimentech byly testovány tři konfigurace obvodového krytu převodového kola, které se lišily vzdáleností mezi krytem a kolem. Mimoto byl testován i případ bez krytu. V závěru této části je navrženo rozšíření modelu ventilačních ztrát z předešlé zprávy pro reálné geometrie převodového kola s krytem, který je otevřený v místě záběru s pastorkem a v místě odtoku oleje.\nDruhá část zprávy se věnuje tepelnému zatížení boku zubu a prezentuje výsledky experimentů, které se týkaly měření teplot zubu podél šířky kola. Jsou zde rovněž uvedeny detaily k numerickému modelování tepelného zatížení boku zubu. V rámci numerické analýzy (i) byla vyvinuta metodika modelování odvalování boků zubů kola a pastorku po sobě, (ii) byl vytvořen výpočetní model, (iii) byla vyvinuta metodika určování neznámých velikostí některých parametrů výpočetního modelu a (iv) byl vyvinut algoritmus a metodika výpočtu.\n
Tvary vlastních kmitů čtyř-planetové převodovky
Půst, Ladislav ; Pešek, Luděk ; Radolfová, Alena
Zpráva je věnována vlivu poddajnosti planetových čepů na frekvenční spektrum vlastního kmitání a rozboru vlastností modálního spektra. Matematický model planetové převodovky vychází z předpokladu tuhých těles ozubených kol, lineárních tuhostí planetových čepů i čepu centrálního kola. Kontaktní poddajnosti v ozubení jsou modelovány střední hodnotou se zanedbáním periodické proměnnosti, Centrální kolo i všechna planetová kola konají rovinný pohyb Ve frekvenčním spektru matematického modelu se 16ti stupni volnosti se vyskytují i vícenásobné frekvence. Výpočet frekvenčního a modálního spektra je realizován v programovém prostředí Matlab.
Metodika pro výpočty ventilačních ztrát a tepelného zatížení boku zubu
Bauer, Petr ; Bartoš, Ondřej ; Hrubý, Jan ; Kordík, Jozef ; Krátký, Tomáš ; Sedlář, Milan
Tato zpráva obsahuje výsledky experimentů identifikujících některé termofyzikální vlastnosti olejové mlhy v testované převodovce. Hlavní část zprávy tvoří parametrická studie závislosti ventilačních ztrát převodového kola na radiální a axiální vůli krytů a na otáčkách. Tato parametrická studie se opírá především o výsledky numerických simulací proudění (CFD analýzu). Pro výchozí konfiguraci krytů je vypočtený ztrátový výkon ještě porovnáván s hodnotami získanými na základě teoretických vztahů vycházejících z jednorozměrných rychlostních profilů nad hladkým a drsným povrchem. Přehled těchto vztahů včetně jejich odvození je rovněž součástí zprávy.\nV rámci numerických simulací je rovněž studován vliv tvaru zubu na ztrátový výkon generovaný na ozubení, který tvoří rozhodující část celkových ventilačních ztrát. Zbroušení zubu představuje technologicky snadno realizovatelnou úpravu, a mohlo by tak mít bezprostřední praktický přínos. Ve zprávě jsou provedeny simulace pro různou míru zkosení zubu, které potvrdí očekávané zlepšení aerodynamických vlastností ozubení při snížení náběžné hrany.\nPoslední část zprávy tvoří formulace okrajových podmínek pro numerický výpočet tepelné bilance ozubeného kola. Jedná se o informace, které budou podrobněji dokumentovány v navazujících výzkumných zprávách.\n
Zobecnění metodiky pro výpočet ventilačních ztrát
Bauer, Petr ; Kordík, Jozef ; Krátký, Tomáš ; Sedlář, Milan
První část zprávy tvoří zpřesněný návrh metodiky výpočtu ventilačních ztrát celé převodovky prostředky CFD analýzy. Použitá metoda zahrnuje zjednodušení geometrie převodové skříně a náhradu ozubení převodového kola a pastorku drsnou stěnou a přidanými objemovými silami na základě dříve vypočtených ztrátových příkonů na segmentu převodového kola s reálnou geometrií ozubení. Výsledky zahrnují konfiguraci s převodovým kolem a pastorkem v záběru pro různé vzdálenosti obvodového krytu, včetně případu bez krytu. Pro srovnání s dřívějšími výpočty byly počítány i varianty bez pastorku se stejnou konfigurací krytů.\nDruhá část zprávy obsahuje revizi dříve navrženého analytického přístupu pro přibližný výpočet ventilačních ztrát ozubeného kola s využitím napojení logaritmických rychlostních profilů. Získané hodnoty ztrátových příkonů jsou porovnány s výsledky CFD analýzy. Při porovnání bylo dosaženo řádové shody.\n
Ukázky vlivu parametrů simulačního modelu planetové převodové soustavy se čtyřmi jednonásobnými satelity a zastaveným nosičem satelitů na její dynamické vlastnosti
Hortel, Milan ; Škuderová, Alena
Předložená zpráva se zabývá ukázkami numerického řešení vlivu parametrů na vnitřní dynamiku pseudoplanetového převodového systému se čtyřmi jednonásobnými satelity s čelním přímým ozubením a zastaveným nosičem satelitů typu Wikov PP. Analýza vnitřní dynamiky dané pseudoplanetové soustavy s čelním přímým ozubením byla uskutečněna prostřednictvím rozboru amplitudofrekvenčních charakteristik relativních pohybů v záběrech ozubení kol v maximálním rozsahu otáček centrálního kola 0 až 22500 ot/min pro celkem 12 variant lišících se kombinacemi parametrů, tj. momentů setrvačnosti kol, tření a tlumení v záběrech ozubení a výslednou chybovou funkcí zabírajících evolventních zubových profilů.
Dynamický model planetové převodovky se čtyřmi jednonásobnými satelity a zastaveným nosičem satelitů
Hortel, Milan ; Škuderová, Alena
V rámci řešení projektu TAČR TA04011656 a v návaznosti na předchozí výzkumné zprávy Z-1512/14, Z-1521/14, Z-1537/15 byl sestaven zpřesněný matematicko-fyzikální slabě a silně nelineární parametrický dynamický model pseudoplanetové převodové soustavy s kinematickými vazbami, tj. se čtyřmi jednonásobnými satelity s čelním přímým ozubením a zastaveným nosičem satelitů (model Wikov typ PP) o 28 stupních volnosti. Model respektuje jak elastické uložení všech ozubených kol, tak i pomocí Heavisideových funkcí možné odskoky zabírajících zubových profilů v oblastech bočních zubových vůlí, kdy dochází k rázovým jevům při opětovném styku zubových boků jak při normálním, tak i při eventuálním inverzním záběru, v závislosti na velikosti dynamické síly v ozubení. Na základě explicitního vyjádření Lagrangeových pohybových rovnic tohoto modelu je připraven simulační model převodové soustavy v prostředí MATLAB/Simulink.
Experimentální modální analýza čtyř-planetové převodovky v jejím klidovém stavu
Pešek, Luděk ; Bula, Vítězslav ; Šulc, Petr ; Cibulka, Jan
Cíleme této výzkumné zprávy je popis měření a prezentace výsledků experimentální modální analýzy nerotující čtyř-planetové převodovky s pružnými čepy planet naržené a vyrobené společností Wikov Gear. Tato analýza byla zaměřena na vyhodnocení frekvenčních oblastí, kde se nachází významné vnitřní rezonance převodovky. Tyto poznatky jsou určeny k validaci a ladění vyvíjených numerických modelů v ÚT AV ČR pro úžely vibrodiagnostiky a popisu chování převodovky za rotace a s připojenými agregáty, tj. motor, přídavná převodovka a brzda.
Zpřesněný model dynamiky planetové převodovky
Hortel, Milan ; Škuderová, Alena
Studie navazuje na výzkumnou zprávu Z 1521/14, která popisuje první verzi simulačního modelu soustavy 42 slabě a silně nelineárních parametrických diferenciálních rovnic, řešícího pohyby v jednotlivých záběrech ozubených kol, jejich uloženích včetně pohybu nosiče satelitů v prostředí Matlab/Simulink. Studie doplňuje a upřesňuje simulační model této převodové soustavy o fyzikální popis a modelování časově proměnlivých veličin a geometrických parametrů vystupujících v pohybových rovnicích matematicko-fyzikálního modelu převodové planetové diferenciální soustavy se třemi dvojnásobnými satelity s čelním přímým ozubením.
Návrh metodiky výpočtu ventilačních ztrát převodovky
Bauer, Petr ; Broučková, Zuzana ; Kordík, Jozef ; Sedlář, M.
Zpráva obsahuje návrh metodiky výpočtu ventilačních ztrát převodovky a výsledky první etapy CFD analýzy zjednodušené úlohy proudění na segmentu rotujícího zakrytovaného ozubeného kola s použitím periodických okrajových podmínek a vzduchem jako pracovním médiem. Součástí zprávy je rešerše empirických vztahů pro odhad ventilačních ztrát ozubených kol.
Dynamický model planetové převodovky se zastaveným planetovým unášečem
Půst, Ladislav ; Pešek, Luděk ; Radolfová, Alena
Zpráva je zaměřena na teoreticko-numerickou analýzu vlivu pružných planetových čepů na planetovou převodovku s vnějším buzením a zastaveným unašečem. Zavedení planetových čepů a uvolnění centrálního kola vyžaduje složité diferenciální pohybové rovnice, obsahující nové radiální souřadnice a negativní radiální tuhost ozubení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.