Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39 záznamů.  začátekpředchozí30 - 39  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Použití sklovláknitých geomříží do asfaltových vozovek
Sadil, Dominik ; Šperka, Pavel (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá používáním sklovláknitých geomříží do souvrství asfaltových vozovek. Tyto prvky se používají jako výztužné materiály v konstrukci vozovek především pro částečnou eliminaci či oddálení tvorby trhlin ve vozovce a pro přenos tahových zatížení, která se roznášejí do podkladních vrstev. V rámci bakalářské práce byly testovány vlastnosti asfaltových souvrství vyztužených geomřížemi pomocí vybraných funkčních zkoušek a bylo také sledováno chování geomříží mezi asfaltovými vrstvami. Tato práce zároveň zkoumá, zda jsou tyto běžně používané funkční zkoušky prakticky použitelné pro asfaltová souvrství se sklovláknitými geomřížemi.
Asfaltová směs pro obrusné vrstvy se zvýšeným obsahem R-materiálu
Spies, Karel ; Šperka, Pavel (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem asfaltové směsi pro obrusnou vrstvu s vysokým obsahem R-materiálu (množství 50 %) a použitím asfaltového pojiva modifikovaného pryžovým granulátem (CRMB) bez užití rejuvenátorů či jiných změkčujících přísad. Cílem práce je ověřit předpokládané vlastnosti asfaltové směsi provedením funkčních zkoušek dle normy ČSN EN 12697 (736160) Asfaltové směsi - Zkušební metody pro asfaltové směsi za horka, a porovnat její vlastnosti s minimálními požadavky na asfaltový beton pro obrusnou vrstvu (ACO 11 +) dle normy ČSN EN 13108-1 ed. 2 (736140) Asfaltové směsi - Specifikace pro materiály - Část 1: Asfaltový beton. Dalším cílem této práce je poukázat na možnost využití vyšších množství R-materiálu v asfaltových směsích.
Vlastnosti sklovláknitých geomříží v konstrukci vozovky
Maláník, Stanislav ; Šperka, Pavel (oponent) ; Dašek, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje používání sklovláknitých výztužných geomříží v konstrukci vozovky. Bakalářská práce je zaměřena na základní poznatky o výztužných geosyntetikách a na shrnutí stávajících předpisů, týkajících se používání geomříží ve vozovce v ČR na Slovensku a ve Švýcarsku. Za pomocí vhodných laboratorních zkoušek je hodnocen vliv výstavby vrstev vozovky na změnu vlastností geomříže, především pevnost v tahu. Laboratorně byly simulovány účinky vlivu pojezdu stavební techniky po geomříži a také účinky vlivu hutnění nadložní vrstvy na vlastnosti geomříže.
Vlastnosti výztužných sklovláknitých geomříží
Veselý, Petr ; Šperka, Pavel (oponent) ; Dašek, Ondřej (vedoucí práce)
Fungující silniční síť je základním prvkem dnešní ekonomiky. Jízda by měla být bezpečná a plynulá. Primární silniční síť je již vybudovaná a pozornost si nyní získává spíše její údržba. Z důvodu zvyšujícího se zatížení nákladní dopravou se dnešní vozovky stávají rychleji porušenými, zatímco není čas ani náklady na jejich rekonstrukce. Vzniká proto poptávka po vozovkách s delší životností a vyšší únosností. S ohledem na silnice nižších tříd se stává zřetelným díky nízkým nákladům na opravy, že je potřeba najít efektivní způsob zlepšení vozovek. Z výše uvedeného se dá usoudit, že je potřeba spolehlivé, odolné a cenově výhodné technologie údržby, jako je například použití výztužných geomříží v asfaltových vozovkách. Tato práce se zabývá vlastnostmi geomříží ze skelných vláken po účincích hutnění a dále také testováním vlivu zabudování geomříží mezi asfaltové vrstvy na zpomalení či zabránění šíření trhlin.
Návrh asfaltové směsi s použitím 30 % R-materálu a její posouzení funkčními zkouškami
Horáček, Daniel ; Šperka, Pavel (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
Cílem mojí bakalářské práce je návrh asfaltové směsi s vyšší životností (směsi typu VMT 16) a její následné posouzení vybranými funkčními zkouškami. Směsi VMT se používají pro ložní a podkladní vrstvy vozovek s vyšším dopravním zatížením. Hlavní myšlenkou této bakalářské práce je návrh takové asfaltové směsi, která bude složena z přírodních kameniv, recyklovaných asfaltových směsí a asfaltu modifikovaného pryžovým granulátem, a přesto si zachová dobré vlastnosti pro použití ve vozovce. Použití recyklovatelných asfaltových směsí umožní znovupoužít vybourané nebo vyfrézované asfaltové vrstvy, kterých je v současnosti vysoký přebytek a umožní snížit celkové náklady na stavbu nových asfaltových vrstev s vysokou kvalitou. V bakalářské práci je popis provedených empirických a funkčních zkoušek, podle nichž byla výsledná asfaltová směs navržena, a výsledky porovnány s TP151 - Asfaltové směsi s vysokým modulem tuhosti (VMT).
Systém vyhodnocování laboratorních zkoušek v silniční laboratoři
Štetinová, Petronela ; Šperka, Pavel (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Pro správný návrh pozemní komunikace (ale i pro jiné stavby) je potřeba dostatečně znát vlastnosti materiálu, na kterém se bude stavět, ale i materiálu, který bude při stavbě použit. Pro správné posouzení složení kameniva slouží různé laboratorní zkoušky, jejichž provádění je určeno normou. Normy tyto zkoušky popisují detailně. Tato práce zjednodušeně popisuje vybrané zkoušky kameniva. Nedílnou součástí je tvorba šablon, které jsou nepřímým návodem pro realizaci zkoušek. Tyto šablony, na základě naměřených (vstupních) dat, provedené měření automaticky vyhodnocují, dopočítávají potřebné parametry, vykreslují grafy a automaticky tak tvoří výstupní protokol k realizované zkoušce.
Asfaltové směsi se zvýšenou odolností vůči vzniku trhlin
Stromecký, Roman ; Šperka, Pavel (oponent) ; Dašek, Ondřej (vedoucí práce)
V rámci bakalářské práce byly navrženy dvě asfaltové směsi, z nichž jedna obsahuje konvenční asfaltové pojivo a druhá asfalt modifikovaný pryžovým granulátem. Cílem práce je srovnat tuhost a únavové charakteristiky těchto dvou směsí dvoubodovou zkouškou ohybem na komolých klínech a zhodnotit vliv přídavku asfaltu modifikovaného pryžovým granulátem do jedné z těchto směsí.
Nízkoteplotní chování asfaltových pojiv
Čumíčková, Markéta ; Šperka, Pavel (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na nízkoteplotní chování vzorků silničních asfaltů a polymerem modifikovaných asfaltových pojiv. V teoretické části jsou jednoduše popsány podstaty a postupy zkoušek: penetrace jehlou, bod měknutí, BBR a bod lámavosti podle Fraasse. V praktické části jsou výsledky zkoušek vyneseny do grafů. Cílem práce je stanovit korelace mezi danými zkouškami.
Vliv použití R - materiálu na funkční vlastnosti asfaltových směsí
Šperka, Pavel ; Hegr, Zdeněk (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá tématem využívání R-materiálu při výrobě asfaltových směsí. V teoretické části práce jsou popsány metody recyklací vozovek a způsoby, jak lze R-materiál přidávat do nových asfaltových směsí vyráběných na obalovně za horka. Práce se také zabývá současným stavem využívání R-materiálu v České republice a důvody, pro jeho možné větší využití. V praktické části práce je zkoumán vliv použití množství 20 % R-materiálu ve směsích asfaltového betonu pro obrusné vrstvy ACO11+, na vybrané funkční vlastnosti těchto směsí. Dále je také zjišťován vliv asfaltového pojiva obsaženého v R-materiálu, na výsledné vlastnosti asfaltu ve vyráběných směsích. Součástí diplomové práce je také popis všech zkušebních metod, které byly použity během zpracování praktické části. V závěru práce jsou zhodnoceny poznatky o problematice přidávání R-materiálu do asfaltových směsí.
Recyklace zastudena
Šperka, Pavel ; Stehlík, Dušan (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na zpracování poznatků o recyklacích netuhých vozovek za studena, především na technologie hloubkové a částečné recyklace na místě za studena a jejich výhodami, či důvody pro větší využívání v ČR. V praktické části práce je vyhodnocen současný stav vybraných úseků, které byly provedeny technologií částečné recyklace na místě za studena. V závěru práce je vyhodnocena úspěšnost této technologie.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 39 záznamů.   začátekpředchozí30 - 39  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Šperka, Petr
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.