Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Václav Cigler a jeho škola
Šindelová, Jana ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Bláha, Jaroslav (oponent) ; Petříček, Miroslav (oponent)
NÁZEV: Václav Cigler a jeho škola AUTOR: Mgr. MgA. Jana Šindelová KATEDRA (ÚSTAV): Katedra výtvarné výchovy ŠKOLITELKA: Doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D. ANOTACE: Tato disertační práce se zabývá pohledem umělce a pedagoga Václava Ciglera na výtvarné umění přes vnímání pohybem, prostorem a časem. Cigler v minulosti často předjímal koncepty rodícího se soudobého výtvarného vyjadřování (konstruktivní tendence, minimalismus, land-art, světelnou a kinetickou plastiku). Přesahy jeho díla jsou v konstruktivním sdílení znalostí a modelů kritického myšlení, v aktivismu a v experimentování. Tvorbu Václava Ciglera reprezentuje pět principů: člověk, prostor, voda, světlo a sklo. Prostor jako prostředek komunikace tvoří základní moment strukturace Ciglerova díla. Výzkumná sonda se zamýšlí nad tím, zda lze předávat dětem složité otázky současného umění, a nabízí možnost, jakým způsobem můžeme zprostředkovat myšlení a dílo Václava Ciglera v rámci edukace výtvarné výchovy. Používá při tom částečně metodu upravené zakotvené teorie, popisuje, analyzuje a interpretuje obsahy a vztahy kódů identifikovaných na základě analýz primárních dokumentů z participačního pedagogického akčního výzkumu v hodinách výtvarné výchovy na 1. stupni ZŠ. KLÍČOVÁ SLOVA: Václav Cigler, člověk, umění, myšlení; zakotvená teorie, pedagogický akční výzkum.
Oděv jako prostředek komunikace s prostředím
Řeřábková, Jana ; Šindelová, Jana (vedoucí práce) ; Jarchovská, Lenka (oponent)
NÁZEV: Oděv jako prostředek komunikace s prostředím AUTOR: Jana Řeřábková KATEDRA: Ústav profesního rozvoje pracovníků ve školství VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. MgA. Jana Šindelová ANOTACE: Oděv jako prostředek komunikace v prostředí je téma, které prostupuje celou bakalářskou prací. Pohled do minulosti odkrývá stránku oděvu v souvislosti se společensko-sociálním a politicko-kulturním děním, spíše než popisem vývoje jeho jednotlivostí. Zastavuje se u mezníků, které určitým způsobem ovlivňovaly oděv a jeho komunikaci s prostředím. Ve dvacátém století sleduje módu ulice jako sociální a identifikační protest proti stávajícímu establishmentu. V odpovídajících částech práce se zmiňuje o umění a oděvu ve smyslu vzájemné inspirace. Zvlášť popisuje oděv české společnosti roku 1848, kdy jeho podoba sehrála nezastupitelnou roli v národní identifikaci. Poslední kapitola teoretické části zaznamenává roli lidového oděvu jako prostředku komunikace ve společnosti. Následující praktická část práce zahrnuje mé osobní reflexe z práce pedagoga odborných předmětů na střední škole oděvní. Rozebírá aktivity, které se vztahovaly k danému tématu. Cílem poslední části práce je metodou polostrukturovaného rozhovoru zjistit vývoj názorů žáků střední odborné školy oděvní na oděv a jaký vliv sehrálo umění v tomto procesu. Klíčová slova: oděv,...
Architektura a prostor: V práci Ing. arch. Petra Fabiána
Janů, Mojmír ; Hanuš, Jiří (vedoucí práce) ; Šindelová, Jana (oponent)
NÁZEV: Architektura a prostor: V práci Ing. arch. Petra Fabiána AUTOR: Mojmír Janů KATEDRA (ÚSTAV): Ústav profesního rozvoje pracovníků ve školství VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Jiří Hanuš ABSTRAKT: Záměrem této bakalářské práce je představit architekturu od jejího vzniku jako určitý umělecký styl a architekturu v práci Ing. arch. Petra Fabiána, který patřil mezi nejvýznamnější architekty, kteří se zabývali revitalizacemi, rekonstrukcemi a opravami historických staveb na území České republiky, především na území Olomouckého kraje, a zde převážně ve městech Olomouc, Šumperk a Zábřeh. Pro většinu populace je architektura pouze běžnou součástí všedního života, kdy hodnotí stavby pouze z pohledu, zda se jim líbí či nikoli. Pro zasvěcenou část veřejnosti architektura Ing. arch. Petra Fabiána plnohodnotně naplňuje představy uměleckého díla, která se odráží v jeho práci. Petr Fabián byl ve své práci vytrvalý, odhodlaný a po teoretické části vzdělán, kdy zúročil své vědomosti, které nabyl při studiu na Fakultě architektury VÚT v Brně pod vedením prof. Heleny Zemánkové. Ve své práci vynikal i uměleckým cítěním, které se odráží při realizaci projektů, které navrhl. Jedním z cílů této bakalářské práce je přiblížit architekturu jako umělecký a filozofický fenomén v současnosti, ale i minulosti. Část práce je věnována proměnám...
Václav Cigler a jeho škola
Šindelová, Jana ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Bláha, Jaroslav (oponent) ; Petříček, Miroslav (oponent)
NÁZEV: Václav Cigler a jeho škola AUTOR: Mgr. MgA. Jana Šindelová KATEDRA (ÚSTAV): Katedra výtvarné výchovy ŠKOLITELKA: Doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D. ANOTACE: Tato disertační práce se zabývá pohledem umělce a pedagoga Václava Ciglera na výtvarné umění přes vnímání pohybem, prostorem a časem. Cigler v minulosti často předjímal koncepty rodícího se soudobého výtvarného vyjadřování (konstruktivní tendence, minimalismus, land-art, světelnou a kinetickou plastiku). Přesahy jeho díla jsou v konstruktivním sdílení znalostí a modelů kritického myšlení, v aktivismu a v experimentování. Tvorbu Václava Ciglera reprezentuje pět principů: člověk, prostor, voda, světlo a sklo. Prostor jako prostředek komunikace tvoří základní moment strukturace Ciglerova díla. Výzkumná sonda se zamýšlí nad tím, zda lze předávat dětem složité otázky současného umění, a nabízí možnost, jakým způsobem můžeme zprostředkovat myšlení a dílo Václava Ciglera v rámci edukace výtvarné výchovy. Používá při tom částečně metodu upravené zakotvené teorie, popisuje, analyzuje a interpretuje obsahy a vztahy kódů identifikovaných na základě analýz primárních dokumentů z participačního pedagogického akčního výzkumu v hodinách výtvarné výchovy na 1. stupni ZŠ. KLÍČOVÁ SLOVA: Václav Cigler, člověk, umění, myšlení; zakotvená teorie, pedagogický akční výzkum.
Oděv jako prostředek komunikace s prostředím
Řeřábková, Jana ; Šindelová, Jana (vedoucí práce) ; Jarchovská, Lenka (oponent)
NÁZEV: Oděv jako prostředek komunikace s prostředím AUTOR: Jana Řeřábková KATEDRA: Ústav profesního rozvoje pracovníků ve školství VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. MgA. Jana Šindelová ANOTACE: Oděv jako prostředek komunikace v prostředí je téma, které prostupuje celou bakalářskou prací. Pohled do minulosti odkrývá stránku oděvu v souvislosti se společensko-sociálním a politicko-kulturním děním, spíše než popisem vývoje jeho jednotlivostí. Zastavuje se u mezníků, které určitým způsobem ovlivňovaly oděv a jeho komunikaci s prostředím. Ve dvacátém století sleduje módu ulice jako sociální a identifikační protest proti stávajícímu establishmentu. V odpovídajících částech práce se zmiňuje o umění a oděvu ve smyslu vzájemné inspirace. Zvlášť popisuje oděv české společnosti roku 1848, kdy jeho podoba sehrála nezastupitelnou roli v národní identifikaci. Poslední kapitola teoretické části zaznamenává roli lidového oděvu jako prostředku komunikace ve společnosti. Následující praktická část práce zahrnuje mé osobní reflexe z práce pedagoga odborných předmětů na střední škole oděvní. Rozebírá aktivity, které se vztahovaly k danému tématu. Cílem poslední části práce je metodou polostrukturovaného rozhovoru zjistit vývoj názorů žáků střední odborné školy oděvní na oděv a jaký vliv sehrálo umění v tomto procesu. Klíčová slova: oděv,...
Fenomén vojenské a policejní uniformy
Havlín, František ; Bakšteinová, Marie (vedoucí práce) ; Šindelová, Jana (oponent)
Bakalářská práce zobrazuje historický vývoj vojenských uniforem od starověku až po vojenskou uniformu současných armád a zároveň zkoumá vliv uniformity odívání na život v civilní sféře. V teoretické části je pozornost věnována důvodům vzniku uniforem a jejich přeměně z pestře zbarveného oděvu na ryze funkční, současný oděv s ochrannými prvky, ale i reprezentativní uniformy pro slavností příležitosti. Hledá vzory vojenského stejnokroje v současné módě a důvody jejich použití u renomovaných návrhářů. Rovněž se věnuje pojmu dress code, který ovlivňuje stále více styl našeho oblékání. Pro jeho důležitost je toto téma zpracováno i v didaktické části práce. Závěrečná část se zabývá výzkumem, ve kterém je zjišťováno vnímání policejní uniformy jako oděvu a její promítání do pocitů v uniformované i civilní sféře. V autorsky výtvarné části jsou s jistým nadhledem zobrazena témata související s prostředím Policie ČR.
Architektura a prostor: V práci Ing. arch. Petra Fabiána
Janů, Mojmír ; Hanuš, Jiří (vedoucí práce) ; Šindelová, Jana (oponent)
NÁZEV: Architektura a prostor: V práci Ing. arch. Petra Fabiána AUTOR: Mojmír Janů KATEDRA (ÚSTAV): Ústav profesního rozvoje pracovníků ve školství VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Jiří Hanuš ABSTRAKT: Záměrem této bakalářské práce je představit architekturu od jejího vzniku jako určitý umělecký styl a architekturu v práci Ing. arch. Petra Fabiána, který patřil mezi nejvýznamnější architekty, kteří se zabývali revitalizacemi, rekonstrukcemi a opravami historických staveb na území České republiky, především na území Olomouckého kraje, a zde převážně ve městech Olomouc, Šumperk a Zábřeh. Pro většinu populace je architektura pouze běžnou součástí všedního života, kdy hodnotí stavby pouze z pohledu, zda se jim líbí či nikoli. Pro zasvěcenou část veřejnosti architektura Ing. arch. Petra Fabiána plnohodnotně naplňuje představy uměleckého díla, která se odráží v jeho práci. Petr Fabián byl ve své práci vytrvalý, odhodlaný a po teoretické části vzdělán, kdy zúročil své vědomosti, které nabyl při studiu na Fakultě architektury VÚT v Brně pod vedením prof. Heleny Zemánkové. Ve své práci vynikal i uměleckým cítěním, které se odráží při realizaci projektů, které navrhl. Jedním z cílů této bakalářské práce je přiblížit architekturu jako umělecký a filozofický fenomén v současnosti, ale i minulosti. Část práce je věnována proměnám...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.