National Repository of Grey Literature 6 records found  Search took 0.01 seconds. 
Standardized brand measuring systems existing in the Czech market
Kadlecová, Martina ; Tomek, Michal (referee) ; Buriánek, Jiří (referee)
Výkonnost současných ekonomik, zejména pak tendence směřující k jednomu velkému globálnímu hospodářství, nás postavila před možnosti široké spotřební volby. Každý den se setkáváme s velkým množstvím výrobků a služeb při zajišťování našich potřeb. Nadto technologický vývoj, který vůbec umožnil globalizaci, způsobil kvalitativní přibližování produktů. Technologická homogenizace tak vládne dnešnímu konzumerismu. Je stále těžší najít konkurenční výhodu ve změti vzájemně si podobných výrobků a služeb, nejobtížnější pak je tuto přednost ochránit před konkurencí. Má se za to, že tím co poskytuje trvalý náskok, je silná značka. Silná značka může být budována a zachována pouze kontinuální a systematickou prací, která by měla vycházet z empirických dat. Výzkum značky umožňuje změřit její sílu neboli zdraví, identifikovat silné a slabé stránky značky, vymezit věrné zákazníky, popsat vnímání značky spotřebiteli a jejich vztah ke značce, mnohdy umí také předpovědět potenciál růstu tržního podílu značky. Průzkum značky je tedy užitečnou pomůckou v procesu jejího řízení. Pro výzkum značky se často využívají standardizované systémy měření značek, kterými se zabývá tato práce. Konkrétně jsou centrem zájmu takové nástroje, které existují na českém trhu marketingových výzkumů. Standardizovanými nástroji myslíme takové...
Standardized brand measuring systems existing in the Czech market
Kadlecová, Martina ; Průšová, Petra (advisor) ; Tomek, Michal (referee)
Výkonnost současných ekonomik, zejména pak tendence směřující k jednomu velkému globálnímu hospodářství, nás postavila před možnosti široké spotřební volby. Každý den se setkáváme s velkým množstvím výrobků a služeb při zajišťování našich potřeb. Nadto technologický vývoj, který vůbec umožnil globalizaci, způsobil kvalitativní přibližování produktů. Technologická homogenizace tak vládne dnešnímu konzumerismu. Je stále těžší najít konkurenční výhodu ve změti vzájemně si podobných výrobků a služeb, nejobtížnější pak je tuto přednost ochránit před konkurencí. Má se za to, že tím co poskytuje trvalý náskok, je silná značka. Silná značka může být budována a zachována pouze kontinuální a systematickou prací, která by měla vycházet z empirických dat. Výzkum značky umožňuje změřit její sílu neboli zdraví, identifikovat silné a slabé stránky značky, vymezit věrné zákazníky, popsat vnímání značky spotřebiteli a jejich vztah ke značce, mnohdy umí také předpovědět potenciál růstu tržního podílu značky. Průzkum značky je tedy užitečnou pomůckou v procesu jejího řízení. Pro výzkum značky se často využívají standardizované systémy měření značek, kterými se zabývá tato práce. Konkrétně jsou centrem zájmu takové nástroje, které existují na českém trhu marketingových výzkumů. Standardizovanými nástroji myslíme takové...
Standardized brand measuring systems existing in the Czech market
Kadlecová, Martina ; Tomek, Michal (referee) ; Buriánek, Jiří (referee)
Výkonnost současných ekonomik, zejména pak tendence směřující k jednomu velkému globálnímu hospodářství, nás postavila před možnosti široké spotřební volby. Každý den se setkáváme s velkým množstvím výrobků a služeb při zajišťování našich potřeb. Nadto technologický vývoj, který vůbec umožnil globalizaci, způsobil kvalitativní přibližování produktů. Technologická homogenizace tak vládne dnešnímu konzumerismu. Je stále těžší najít konkurenční výhodu ve změti vzájemně si podobných výrobků a služeb, nejobtížnější pak je tuto přednost ochránit před konkurencí. Má se za to, že tím co poskytuje trvalý náskok, je silná značka. Silná značka může být budována a zachována pouze kontinuální a systematickou prací, která by měla vycházet z empirických dat. Výzkum značky umožňuje změřit její sílu neboli zdraví, identifikovat silné a slabé stránky značky, vymezit věrné zákazníky, popsat vnímání značky spotřebiteli a jejich vztah ke značce, mnohdy umí také předpovědět potenciál růstu tržního podílu značky. Průzkum značky je tedy užitečnou pomůckou v procesu jejího řízení. Pro výzkum značky se často využívají standardizované systémy měření značek, kterými se zabývá tato práce. Konkrétně jsou centrem zájmu takové nástroje, které existují na českém trhu marketingových výzkumů. Standardizovanými nástroji myslíme takové...
Standardized brand measuring systems existing in the Czech market
Kadlecová, Martina ; Tomek, Michal (referee) ; Průšová, Petra (advisor)
Výkonnost současných ekonomik, zejména pak tendence směřující k jednomu velkému globálnímu hospodářství, nás postavila před možnosti široké spotřební volby. Každý den se setkáváme s velkým množstvím výrobků a služeb při zajišťování našich potřeb. Nadto technologický vývoj, který vůbec umožnil globalizaci, způsobil kvalitativní přibližování produktů. Technologická homogenizace tak vládne dnešnímu konzumerismu. Je stále těžší najít konkurenční výhodu ve změti vzájemně si podobných výrobků a služeb, nejobtížnější pak je tuto přednost ochránit před konkurencí. Má se za to, že tím co poskytuje trvalý náskok, je silná značka. Silná značka může být budována a zachována pouze kontinuální a systematickou prací, která by měla vycházet z empirických dat. Výzkum značky umožňuje změřit její sílu neboli zdraví, identifikovat silné a slabé stránky značky, vymezit věrné zákazníky, popsat vnímání značky spotřebiteli a jejich vztah ke značce, mnohdy umí také předpovědět potenciál růstu tržního podílu značky. Průzkum značky je tedy užitečnou pomůckou v procesu jejího řízení. Pro výzkum značky se často využívají standardizované systémy měření značek, kterými se zabývá tato práce. Konkrétně jsou centrem zájmu takové nástroje, které existují na českém trhu marketingových výzkumů. Standardizovanými nástroji myslíme takové...
BI controlling v české praxi
Tomek, Michal ; doc. Ing. Jan Pour, CSc. (advisor)
BI controlling (i.e. controlling based on BI applications) is an interdisciplinary area which involves management accounting and controlling theory, development of management information systems (MIS) and daily managers’ routine. BI controlling is a promising BI application area of these days. The goal of my study is to create a BI controlling methodology applicable specifically to Czech small-and-medium commercial companies. The subgoals include development of a new accounting system for profit management, assessment of several cash-flow management approaches, tailoring balance sheet to managers‘ needs and assessment of a few business indicator systems. The goal is met by generalizing methodical controlling knowledge from my consultancy practice in Czech small-and-medium commercial companies, checking up with literature, and presenting key concepts of my methodology by examples. I believe that the methodology covers all current major needs of financial management in the segment to a significant extent, which I consider the most important outcome of the study. The original results of the study include in the first place: the creation and elaboration of „object“ margin method, the derivation of a simplified formula for expected overdue time based on receivables duality concept, the complex assessment of short and long-term cash-flow and their planning, and the derivation of an approximation formula for current and fixed capital of a product or customer in a commercial company using the management by ROI method. From the implementation point of view an important outcome is the relation of the methodology to efficient information presentation, BI technology concepts and its finalization into a MDDB model. At the beginning I define the basic controlling terms, divide the analysed companies into three groups based on the ways of their financial reporting and explain the principles of Master Plan. Four main methodic chapters follow on: profit management, cash-flow management, financial position management and management by indicators. All these chapters share the same structure: first I explain the need for the management area and its concepts, then I analyse important methods in the area, next I work on these ideas into a MDDB model, and summarize. As an amendment, a short survey on benefits of BI controlling and problems I face most often on BI controlling projects is presented.

See also: similar author names
2 Tomek, Martin
2 Tomek, Miroslav
2 Tomek, Mário
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.