National Repository of Grey Literature 33 records found  1 - 10nextend  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
Neural Networks in Inertial Navigation Systems
Tejmlová, Lenka ; Ochodnický,, Ján (referee) ; Masopust, Jiří (referee) ; Šebesta, Jiří (advisor)
Disertační práce je zaměřena na oblast inerciálních navigačních systémů a systémů, které pro odhad polohy používají pouze výpočty. Důležitým faktem v dané problematice je vysoká nepřesnost určení polohy při střednědobém a dlouhodobém využívání takového systému díky kumulativní chybě za předpokladu, že inerciální systém není podpořen žádným dalším přídavným systémem. V disertační práci jsou uvedeny možné přístupy k této problematice a návrh na zvýšení přesnosti určování polohy pouze na základě inerciálních senzorů. Základem inerciální měřicí jednotky je systém s 9 stupni volnosti, který umožňuje snímat celkové zrychlení, rychlost rotace a sílu magnetického pole, jednotlivě ve třech osách. Klíčovou myšlenkou je zařazení umělých neuronových sítí do navigačního systému tak, že jsou schopny rozpoznat charakteristické rysy pohybů, a tím zvýšit přesnost určení polohy. Popis navrhovaných metod zahrnuje analytický postup jejich vývoje a tam, kde je to možné, i analytické hodnocení jejich chování. Neuronové sítě jsou navrhovány v prostředí MATLABTM a jsou používány k určení stavu inerciální jednotky. Díky implementaci neuronových sítí lze určit pozici jednotky s řádově vyšší přesností. Aby byl inerciální polohovací systém s možností využití neuronových sítí demonstrativní, byla vyvinuta aplikace v prostředí Qt. Navržený systém a neuronové sítě byly použity při vyhodnocování reálných dat měřených senzory.
Advanced Methods for 3D Video Capturing and Evaluation
Kaller, Ondřej ; Klíma, Miloš (referee) ; Masopust, Jiří (referee) ; Kratochvíl, Tomáš (advisor)
Disertační práce se zabývá metodami snímání a hodnocení kvality 3D obrazů a videí. Po krátkém shrnutí fyziologie prostorového vnímání, obsahuje práce stav poznání v oblastech problému adaptivní paralaxy a konfigurace kamer pro snímání klasického stereopáru. Taktéž shrnuje dnešní možnosti odhadu hloubkové mapy. Zmíněny jsou aktivní i pasivní metody, detailněji je vysvětleno profilometrické skenování. Byly změřeny některé technické parametry dvou technologií současných 3D zobrazovačů, a to polarizačně-oddělujících a využívajících časový multiplex, například přeslechy mezi levým a pravým snímkem. Jádro práce tvoří nová metoda pro vytváření hloubkové mapy při snímání 3D scény, kterážto byla autorem navržena a testována. Inovativnost tohoto přístupu spočívá v chytré kombinaci současných aktivních a pasivních metod snímání hloubky scény, která vtipně využívá výhod obou metod. Nakonec jsou prezentovány výsledky subjektivních testů kvality 3D videa. Největší přínos zde má navržená metrika modelující výsledky subjektivních testů kvality 3D videa.
Optimization of Access to CDMA Networks
Kejík, Petr ; Masopust, Jiří (referee) ; Wieser, Vladimír (referee) ; Hanus, Stanislav (advisor)
The aim of this dissertation thesis is an optimization of access to CDMA networks. To be more specific, this thesis deals with an optimization of admission control in UMTS network. The first part of the thesis deals with the present progress of the particular topic. Thereinafter there is an analysis of admission control in UMTS system. An own UMTS simulation program was created in MATLAB. This program enables implementation and simulation of the selected admission control algorithms. The thesis is focused on load factor based, fuzzy logic based and genetic algorithms. The created UMTS simulator was used for the mutual comparison of all algorithms. The aims of this thesis are the suitable UMTS model design, evaluation and possible optimization of selected algorithms.
Special security system
Náhlík, Ondřej ; Masopust, Jiří (referee) ; Hanus, Stanislav (advisor)
This master’s thesis is focused on design and realisation of special security system for space and property protection. System is devided into two parts, transmitting and receiving. Transmitting part is formed by Raspberry Pi Model B+, motion sensor, webcam and USB LTE modem Huawei E398. Receiving part consists of computer with suitable application for communication with FTP server. Data transfer in mobile systems is described in the first part of this thesis, transmitting part is designed in the second part. There is one transmitting option chosen in the third part and there are also described applications of the transmitting part. The last part of this thesis is focused on the receiving part and its application.
Millimeter Wave Band Wireless Channel Measurement Techniques in Automotive Applications
Vychodil, Josef ; Kovář, Pavel (referee) ; Masopust, Jiří (referee) ; Derbek, Vojtěch (advisor)
Tato disertační práce se zabývá metodami měření přenosových kanálů v pásmu milimetrových vln se zaměřením na automobilové aplikace. Po stručném úvodu do problematiky a shrnutí současných metod měření přenosových kanálů jsou vytyčeny cíle práce --- návrh a sestavení měřícího systému, schopného zachytit všechny rysy a detaily rychle se měnícího únikového přenosového kanálu a praktická měření s tímto systémem. Následuje jádro disertace --- představení vyvinutého systému a detailní popis použitých metod, principů, hardwaru i způsob zpracování naměřených dat. Podstatná část práce je věnována eliminaci nechtěných jevů, způsobených nelineárními prvky v systému. Poslední kapitoly obsahují výsledky praktických měření různorodých scénářů --- kanály pro komunikaci uvnitř vozidla, mezi vozidly i mezi vozidly a infrastrukturou.
Small Target Trajectory Measurement Using CW Radar Network
Fuchs, Michal ; Masopust, Jiří (referee) ; Kocur,, Dušan (referee) ; Šebesta, Jiří (advisor)
This dissertation is focused on target trajectory identification using CW radar sensor network measuring. An omni-directional radar based on single mixing is considered for measurement in ballistic tunnel, where information about direction of target approaching is a priory known. Applied experimental radar network setup with system controller and acquisition units is demonstrated. Mathematical models and optimized structures have been developed for fitting of system parameters and presented in the theoretical part. The second part is aimed to the multi-trajectory identification. New methodical techniques of this work consist in identification of the points of the closest approach with V model function and utilizing gradient methods for path identification.
Models of Control Channels in the LTE System
Miloš, Jiří ; Wieser, Vladimír (referee) ; Masopust, Jiří (referee) ; Hanus, Stanislav (advisor)
Dizertační práce se zabývá zpracováním signálu fyzických řídicích kanálů systému LTE a vyšetřováním bitové chybovosti při přenosu řídicí informace z vysílače do přijímače v závislosti na podmínkách příjmu. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. První část práce je zaměřena na simulaci přenosu řídicí informace LTE v základním pásmu. Jsou zde prezentovány vytvořené simulátory řídicích kanálů ve směru uplink i downlink. Simulace jsou provedeny pro všechny druhy nastavení systému a základní modely přenosového prostředí. Jsou zde popsány výsledky vlivu použití MIMO technologií na kvalitu příjmu řídicí informace především v únikových kanálech. Druhá část práce je zaměřena na možnost nasazení systému LTE ve sdíleném pásmu ISM (2.4 GHz). Jsou zde představeny základní koncepce použití, na jejichž základě je vytvořen scénář simulací. Kapitola dále popisuje tvorbu simulátoru koexistence LTE a systému Wi-Fi v přeneseném pásmu ISM 2.4GHz. Jsou zde uvedeny výsledky simulací koexistence LTE a rušivého systému Wi-Fi provedených dle vytvořeného scénáře. Výsledky simulací koexistence LTE a Wi-Fi jsou ověřeny měřením v laboratorních podmínkách. Toto porovnání je důležité z hlediska optimalizace simulátoru koexistence. Dle výsledků obou typů simulací a měření jsou stanovena provozní doporučení, která mají přispět k bezpečnému a spolehlivému vysílání a příjmu řídicích informací LTE i při nepříznivých podmínkách příjmu.
LTE system models
Navrátil, Petr ; Masopust, Jiří (referee) ; Hanus, Stanislav (advisor)
Master’s thesis is focused on part of mobile network named LTE. Project is analyzes the LTE physical layer, which is divided into four basic parts: Physical channels and modulation, Multiplexing and channel coding, Physical layer procedures, Physical layer measurements. Every part is described by actual 3GPP standard [1]. To understand the problem is expected a reader basic knowledge of OFDM systems, which the LTE system uses. The next part of this master’s thesis is dedicated to mathematic model physical layer of system LTE, created by program Matlab. This model is designed to measure errors in data transmission.
Numerical synthesis of filtering antennas
Kufa, Martin ; Mazánek, Miloš (referee) ; Masopust, Jiří (referee) ; Raida, Zbyněk (advisor)
Dizertační práce je zaměřena na kompletní metodiku návrhu tří a čtyř prvkových flíčkových anténních řad, které neobsahují žádné filtrující části a přesto se chovají jako filtrující antény (filtény). Návrhová metodika kombinuje přístup pro návrh filtrů s přístupem pro anténní řady a zahrnuje tvarování frekvenčních odezev činitele odrazu a normovaného realizovaného zisku. Směr hlavního laloku přes pracovní pásmo je kontrolován také. S cílem kontrolovat tvary uvedených charakteristik, nové gi koeficienty jsou představeny pro návrh filtrujících anténních řad. Návrhová metodika byla ověřena na tří a čtyř prvkové filtrující anténní řadě přes frekvenční pásmo od 4,8 GHz do 6,8 GHz, pro šířku pásma celé struktury od 7 % do 14 % a pro požadovanou úroveň činitele odrazu od –10 dB do –20 dB. Celá metodika byla podpořena výrobou a měřením šesti testovacích vzorků filtrujících anténních řad s rozdílnými konfiguracemi. Ve všech případech se simulované a naměřené výsledky dobře shodují.
Intra- and Out-of-Vehicle Channel Measurements and Modeling
Kukolev, Pavel ; Masopust, Jiří (referee) ; Wieser, Vladimír (referee) ; Prokeš, Aleš (advisor)
Disertační práce je zaměřena na měření a modelování kanálu uvnitř a vně vozidla pro komunikaci a lokalizaci. Pro účely vytvoření integrovaného inteligentního dopravního systému ITS (Intelligent transportation system) je důležitý odhad vlastnosti kanálů pro vnitřní a venkovní scénáře. Za tímto účelem je vhodné provést řadu činností, které jsou obsahem disertační práce: Simulace fyzické vrstvy 802.11p, její srovnávání s 802.11a, měření kanálu pro různé scénáře pro 802.11p a pro širokopásmový systém (UWB), vytvoření modelů kanálů pro 802.11p a UWB a výzkum vlastností lokalizace založené na měření v pásmu UWB. Výzkum komunikace vozidla s okolím založená na IEEE 802.11p standardu. Jedním z cílů disertační práce je ukázat rozdíly mezi standardy fyzické vrstvy IEEE 802.11a a IEEE 802.11p prostřednictvím simulace s použitím modelu kanálu HIPERPLAN/2. V práci je uvedena simulace přenosu signálu 802.11p kanálem ITU-R M.1225 s odlišným zpožděním a středním výkonem (pro chodce a vozidla). Vliv kanálu na signál je analyzován za použití simulace v prostředí MATLABu pomocí vyhodnocení chybovosti. Určení vlastností kanálů v kmitočtovém pásmu 5,8 GHz pro standard IEEE 802.11p a UWB. Experimenty byly prováděny pro vnitřní a vnější prostředí vozidla. Bylo zjištěno, že pro protokol 802.11p může být trend (dlouhodobý vývoj) profilu PDP (power delay profile) nejlépe aproximován pomocí modelu obsahujícího dvě klesající exponenciální funkce, na rozdíl od Saleh-Valenzuelova (S-V) modelu, který je více vhodný pro UWB systémy pracující v pásmu 3 až 11 GHz. Vytvoření odpovídající impulzní odezvy (CIR) s využitím trendu PDP. Informace o CIR byla použita pro simulaci 802.11p za účelem vyhodnocení chybovosti při použití Ricianova modelu. Výsledky odhadu BER ukazují vhodnost protokolu pro vnitřní a vnější prostředí bezdrátových aplikací. Výsledky simulací dále ukazují, že se chybovost zásadně nemění a proto je možné určit střední křivku BER pro celou sadu změřených dat. Určení vlivu malé změny polohy antény na vlastnosti kanálu. Práce ukazuje náhodnost parametrů UWB kanálu pro malé změny polohy antény okolo vozidla, zaparkovaného v podzemní garáži. Ztráty šířením jsou monotónně rostoucí se vzdáleností, avšak náhodně se mění v závislosti na úhlu a výšce antén, a proto je vyhodnocení vzdálenosti pomocí síly signálu pro tyto scénáře nevhodné. Na druhé straně může být pro spolehlivé určení vzdálenosti bez ohledu na úhel nebo výšku antény použita doba příchodu prvního svazku. Ověření vlivu změn konfigurace kanálu na parametry S-V modelu. Práce demonstruje závislost parametrů Saleh-Valenzuela modelu v na vzdálenosti a výšce antén, avšak ukazuje, že jejich průměrné hodnoty jsou blízké IEEE 802.15.3 standardu. Ověření možnosti lokalizace pomocí metody TOA (time of arrival). Vzdálenost mezi anténami byla určena z profilu PDP s využitím lineární závislosti vzdálenosti na zpoždění. Souřadnice vysílací antény byly nalezeny pomocí dvou přijímacích antén pomocí 2-D lokalizační techniky TOA. Porovnání vypočtených souřadnic s původními vykazuje chybu menší než 6%, což ukazuje vhodnost navrženého přístupu pro lokalizaci vozidel.

National Repository of Grey Literature : 33 records found   1 - 10nextend  jump to record:
See also: similar author names
2 MASOPUST, Jan
5 MASOPUST, Jiří
4 Masopust, Jaroslav
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.