Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Postoj učitele před penzí k pedagogické profesi
HRBKOVÁ, Lucie
Diplomová práce na základě kvalitativního výzkumu provedeného nestrukturovanými hloubkovými rozhovory popisuje postoje učitelů pokročilého věku k vlastní profesi. Teoretická část práce pojednává o učitelské profesi, profesionalitě a profesní identitě učitele. Zabývá se jeho osobním i profesním vývojem a upozorňuje na kritické životní události. Dále představuje druhy postojů a blíže specifikuje postoje učitele. Praktická část je věnována významným tématům vzešlým z kódování rozhovorů, jako jsou rodinné a společenské prostředí, profesní vývoj učitele, učitel na konci profesního vývoje, pocit naplnění a smysl pedagogické práce a postoj k učitelské profesi. Závěrem jsou identifikovaná témata uvedena do kontextu.
Pohled začínajících a zkušených učitelů na práci se třídou
Růžičková, Veronika ; Mudrák, Jiří (vedoucí práce) ; Titmanová, Michaela (oponent)
Tato bakalářská práce si klade za cíl analyzovat rozdíly ve způsobu, jakým vnímají začínající a zkušení učitelé různé aspekty práce se třídou, jako je příprava na hodinu, motivace žáků, zvládání nekázně ve třídě a jaké používají metody výuky. Dále tato práce analyzuje způsob, jakým vnímají své začátky kariéry začínající učitelé v porovnání se zkušenými vyučujícími. Také se zaměřuje na mapování rozdílů ve vnímání profesního vývoje těchto dvou skupin vyučujících. V teoretické části práce jsou předloženy různé koncepty a teorie zabývající se definicí začínajícího a zkušeného učitele a periodizací vývoje učitelů. Prostor v ní je také věnován postihnutí rozdílů mezi začínajícími a zkušenými vyučujícími v jednotlivých aspektech práce se třídou. Ve výzkumné části je za pomocí rozhovorů s učiteli zjišťován způsob vnímání práce se třídou, profesních začátků a profesního vývoje u těchto dvou skupin vyučujících. Zjištěné poznatky o způsobu vnímání začínajících a zkušených učitelů jsou dále porovnávány s poznatky uvedenými v teoretické části této práce.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.