Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Algoritmy odbuzování při řízení střídavých motorů
Padalík, Michal ; Blaha, Petr (oponent) ; Václavek, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce popisuje princip asynchronního a synchronního motoru. Vysvětluje způsob vektorového řízení, odvození Clarkovy a Parkovy transformace. Práce obsahuje návrh řízení střídavých motorů ve vyšších otáčkách než jsou jmenovité.
Algoritmy odbuzování při řízení asynchronního motoru
Mynář, Zbyněk ; Veselý, Libor (oponent) ; Václavek, Pavel (vedoucí práce)
V současnosti jsou díky pokroku ve výpočetní a výkonové technice asynchronní motory nasazovány tam, kde bylo dříve možno použít pouze elektromotory jiných typů. Ty obvykle postrádají spolehlivost a nízké pořizovací náklady asynchronních motorů. Nejlepší výsledky při řízení asynchronních motorů vykazuje vektorové řízení, jemuž je věnována část práce. Pokud motor chceme provozovat v otáčkách pro něž nedostačuje ani maximální velikost statorového napětí, nabízí se možnost motor odbudit, čili snížit magnetický tok a tím těchto provozních hodnot dosáhnout. Algoritmů odbuzování existuje celá řada. Právě srovnání několika nejčastěji používaných algoritmů je věnována tato práce. Jako simulačního nástroje bylo použito prostředí MATLAB-Simulink. Další část práce je věnována implementaci těchto algoritmů do procesoru řady 56F800E užívajícího výpočty v pevné řádové čárce.
Návrh a simulace synchronního motoru s vnořenými magnety
Veselý, Petr ; Vlach, Radek (oponent) ; Ondrůšek, Čestmír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem synchronního stroje s vnořenými magnety. Nejdříve je popsána základní teorie synchronního stroje, s důrazem na chod v režimu odbuzování. Následně je komplexně navržen motor s vnořenými magnety v šesti a osmipólové verzi pro výkon 65 kW a 3000 otmin-1. Motory jsou porovnávány mezi sebou a s motorem s magnety na povrchu, který byl v této práci také navržen. Nakonec jsou všechny motory srovnány s již vyrobeným a změřeným šestipólovým motorem.
Moderní metody bezsnímačového řízení pohonů s PMSM motorem
Lepka, Jaroslav ; Klíma, Bohumil (oponent) ; Lettl,, Jiří (oponent) ; Václavek, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této disertační práce je prozkoumat možnosti řízení PMSM motoru a navrhnout komplexní řešení bezsnímačového řízení ve velkém rozsahu otáček a momentů. Navržené řešení obsahuje prvky, které umožňují průmyslovou realizaci pro různé typy aplikací s PMSM motorem. Možnosti estimace polohy a rychlosti od nulových otáček až do maximálních otáček motoru jsou důkladně rozebrány v této práci. Struktura řízení na bázi vektorového řízení zpracovává estimované veličiny a optimalizuje provozní stavy motoru s ohledem na dosažení maximální účinnosti, maximálního rozběhového momentu a maximální rychlosti. Reálné použití navrženého řízení klade důraz na splnění IEC norem pro specifické typy aplikací. Splnění požadavků IEC norem vyžaduje interakci s bezsnímačovým řízením a strukturou vektorového řízení. Eliminace senzoru polohy rotoru a teploty vinutí vyžaduje nalezení nových technik pro detekci zablokovaného rotoru a stavu přetížení. Navržená řešení chráněna dvěma americkými patenty jsou detailně rozebrána v této práci. Realizace využívá mikrokontroléru NXP s unikátními vlastnostmi pro řízení motorů. Dosažené výsledky jsou demonstrovány na reálných průmyslových aplikacích.
Návrh a simulace synchronního motoru s vnořenými magnety
Veselý, Petr ; Vlach, Radek (oponent) ; Ondrůšek, Čestmír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem synchronního stroje s vnořenými magnety. Nejdříve je popsána základní teorie synchronního stroje, s důrazem na chod v režimu odbuzování. Následně je komplexně navržen motor s vnořenými magnety v šesti a osmipólové verzi pro výkon 65 kW a 3000 otmin-1. Motory jsou porovnávány mezi sebou a s motorem s magnety na povrchu, který byl v této práci také navržen. Nakonec jsou všechny motory srovnány s již vyrobeným a změřeným šestipólovým motorem.
Moderní metody bezsnímačového řízení pohonů s PMSM motorem
Lepka, Jaroslav ; Klíma, Bohumil (oponent) ; Lettl,, Jiří (oponent) ; Václavek, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této disertační práce je prozkoumat možnosti řízení PMSM motoru a navrhnout komplexní řešení bezsnímačového řízení ve velkém rozsahu otáček a momentů. Navržené řešení obsahuje prvky, které umožňují průmyslovou realizaci pro různé typy aplikací s PMSM motorem. Možnosti estimace polohy a rychlosti od nulových otáček až do maximálních otáček motoru jsou důkladně rozebrány v této práci. Struktura řízení na bázi vektorového řízení zpracovává estimované veličiny a optimalizuje provozní stavy motoru s ohledem na dosažení maximální účinnosti, maximálního rozběhového momentu a maximální rychlosti. Reálné použití navrženého řízení klade důraz na splnění IEC norem pro specifické typy aplikací. Splnění požadavků IEC norem vyžaduje interakci s bezsnímačovým řízením a strukturou vektorového řízení. Eliminace senzoru polohy rotoru a teploty vinutí vyžaduje nalezení nových technik pro detekci zablokovaného rotoru a stavu přetížení. Navržená řešení chráněna dvěma americkými patenty jsou detailně rozebrána v této práci. Realizace využívá mikrokontroléru NXP s unikátními vlastnostmi pro řízení motorů. Dosažené výsledky jsou demonstrovány na reálných průmyslových aplikacích.
Algoritmy odbuzování při řízení asynchronního motoru
Mynář, Zbyněk ; Veselý, Libor (oponent) ; Václavek, Pavel (vedoucí práce)
V současnosti jsou díky pokroku ve výpočetní a výkonové technice asynchronní motory nasazovány tam, kde bylo dříve možno použít pouze elektromotory jiných typů. Ty obvykle postrádají spolehlivost a nízké pořizovací náklady asynchronních motorů. Nejlepší výsledky při řízení asynchronních motorů vykazuje vektorové řízení, jemuž je věnována část práce. Pokud motor chceme provozovat v otáčkách pro něž nedostačuje ani maximální velikost statorového napětí, nabízí se možnost motor odbudit, čili snížit magnetický tok a tím těchto provozních hodnot dosáhnout. Algoritmů odbuzování existuje celá řada. Právě srovnání několika nejčastěji používaných algoritmů je věnována tato práce. Jako simulačního nástroje bylo použito prostředí MATLAB-Simulink. Další část práce je věnována implementaci těchto algoritmů do procesoru řady 56F800E užívajícího výpočty v pevné řádové čárce.
Algoritmy odbuzování při řízení střídavých motorů
Padalík, Michal ; Blaha, Petr (oponent) ; Václavek, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce popisuje princip asynchronního a synchronního motoru. Vysvětluje způsob vektorového řízení, odvození Clarkovy a Parkovy transformace. Práce obsahuje návrh řízení střídavých motorů ve vyšších otáčkách než jsou jmenovité.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.