Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 85 záznamů.  začátekpředchozí34 - 43dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Aplikace výukových objektů pro interaktivní technologie na SŠ
Schoř, Vlastimil ; Lapeš, Jakub (vedoucí práce) ; Vaňková, Petra (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou využívání interaktivních technologií v prostředí středních škol. V práci jsou probrána témata jak didaktická, tak i technická a jsou zde popsány současné trendy a technologické možnosti. Popisují se zde i rozdíly několika typů používaných interaktivních technologií v odlišných typech škol. V práci jsou diskutovány možnosti získávání výukových materiálů pro výuku odborných předmětů a cizích jazyků ale i vlastní tvorba výukových materiálů. Jsou zde popsány možnosti interaktivních tabulí a displejů, ale i další technologie umožňující interaktivní způsob výuky. Práce hodnotí praktické zkušenosti z výuky a popisuje využití těchto technologií učiteli na základě informací získaných prostřednictvím online dotazníku z několika škol různého typu. V závěrečné části práce jsou shrnuty získané poznatky a zkušenosti z realizace výukových materiálů pro interaktivní metody použité při výuce.
Gamifikace a její využití v online výuce
Potoček, Marek ; Vaňková, Petra (vedoucí práce) ; Novák, Jaroslav (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na pojem gamifikace a jeho použití v online vzdělávání. V teoretické části definuje pojmy "gamifikace", "hry", "online výuka" a stručně popisuje jejich základní prvky, historii a využití. V praktické části se práce zaměřuje na mapovaní nejvýznamnějších webů a portálů, ze kterých následně vybírá vhodné aplikace pro využití dnešní online výuce.
Robotické programovatelné hračky ve školní praxi
Němcová, Zuzana ; Vaňková, Petra (vedoucí práce) ; Lapeš, Jakub (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o robotických programovatelných hračkách a jejich možnostech využití ve školní praxi. Jejím cílem je analyzovat dostupné robotické programovatelné hračky vhodné pro výuku na základních školách a popsat možnosti a způsoby využití těchto zařízení ve výuce. Třetím cílem je ověřit informovanost učitelů na základních školách Středočeského kraje o možnostech využití robotických programovatelných hraček a na základě výsledků navrhnout doporučení. Práce je rozdělena na dvě části, praktickou a teoretickou. První část popisuje základní pojmy používané v práci, analýzu provedenou nad vybranými robotickými programovatelnými hračkami, jejíž cílem je určit nejvhodnější robotické hračky pro využití ve výuce na prvním a druhém stupni základní školy. Na závěr této části jsou uvedené možnosti a způsoby využití těchto zařízení ve výuce zaměřené na základní školy. Praktická část zahrnuje charakteristiku kvantitativního výzkumu, výzkumné výsledky a jejich vyhodnocení vzhledem k uvedeným očekáváním a cílům. Na základě výzkumných závěrů jsou navrhnuta doporučení pro učitele na základních školách. Tento výzkum byl realizován pomocí dotazníkového šetření. Toto šetření bylo provedeno na vybraných základních školách Středočeského kraje a mezi uživateli sociální sítě Facebook, kteří jsou členy...
Aplikace výukových objektů pro interaktivní technologie na SŠ
Schoř, Vlastimil ; Lapeš, Jakub (vedoucí práce) ; Vaňková, Petra (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou využívání interaktivních technologií v prostředí středních škol. V práci jsou probrána témata jak didaktická, tak i technická a jsou zde popsány současné trendy a technologické možnosti. Popisují se zde i rozdíly několika typů používaných interaktivních technologií v odlišných typech škol. V práci jsou popsány možnosti získávání výukových materiálů pro výuku odborných předmětů a cizích jazyků ale i vlastní tvorba výukových materiálů. Jsou zde popsány jak možnosti interaktivních tabulí a displejů nebo interaktivních projektorů, ale i další technologie umožňující interaktivní způsob výuky jako např. 3D skenery HP Sprout Pro. Práce hodnotí praktické zkušenosti z výuky a popisuje využití těchto technologií učiteli na základě informací získaných prostřednictvím online dotazníku z několika škol různého typu. V závěrečné části práce jsou shrnuty získané poznatky a zkušenosti z realizace výukových materiálů pro interaktivní metody použité při výuce.
Didaktické aspekty pojmového mapování na základní škole
Vaňková, Petra
NÁZEV: Didaktické aspekty pojmového mapování na základní škole AUTOR: Mgr. Petra Vaňková KATEDRA Katedra informačních technologií a technické výchovy ŠKOLITEL: doc. PhDr. Vladimír Rambousek, CSc. ABSTRAKT: Předmětem disertační práce je zkoumání problematiky pojmových map a jejich edukačního potenciálu na základní škole s cílem přispět k rozpracování teoretické báze pedagogiky ve vztahu k oblasti didaktických prostředků a rozvoji konstruktivně orientovaného způsobu edukace. Práce vymezuje pojmové mapy jako didaktický prostředek, analyzuje jejich teoretická východiska z pohledu psychologie a pedagogiky, popisuje pojmové mapy z pohledu funkčních a didaktických specifik a charakterizuje možnosti jejich využití v rámci edukačního procesu. Práce se dále zaměřuje na determinanty ovlivňující implementaci pojmových map do výuky, analyzuje metody hodnocení pojmových map a ukazuje možnosti a způsoby zapojení informačních a komunikačních technologií pro podporu práce s pojmovými mapami. Prostřednictvím empirických šetření práce dokládá didaktický potenciál pojmových map a naznačuje způsoby jejich zapojení do výuky. Svým pojetím představuje práce komplexní studii nahlížející na pojmové mapy z různých pohledů a směrů ve vztahu ke vzdělávání. KLÍČOVÁ SLOVA: pojmová mapa, edukace, didaktický prostředek, strukturace vědomostí
Webová aplikace pro výuku AJ na principu gamifikace
Říha, Šimon ; Procházka, Josef (vedoucí práce) ; Vaňková, Petra (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá využitím principů gamifikace, jejím uplatněním ve vzdělávání a její implementací ve výukových webových aplikacích. Teoretická část si klade za cíl definovat tento nový přístup použití herních principů v mimoherním prostředí vzdělávání, analyzovat gamifikační prvky a mechanismy, a jejich využití ve stávajících webových aplikacích dostupných na trhu. Na základě poznatků z teoretické části bakalářské práce se pokusím navrhnout a implementovat prototyp webové aplikace obsahující gamifikační prvky, která bude zaměřená na výuku anglického jazyka.
Programování na základní škole a rozvoj algoritmického myšlení žáků
Milichovská, Lucie ; Štípek, Jiří (vedoucí práce) ; Vaňková, Petra (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá rozvojem algoritmického myšlení a výukou programování u žáků na základní škole. Jsou zde nastíněny dostupné možnosti, jak se žáci mohou ponořit do tajů programování. Je samozřejmé, že z každého žáka programátor nebude, ale jisté základy algoritmického myšlení jsou zajisté prospěšné pro každého člena společnosti. Výukové programovací jazyky a nástroje představují pro žáky mnoho výhod. Jsou vizuálně zajímavé, poměrné jednoduché, intuitivní a v neposlední řadě představují jistou formu zábavy, což je velice atraktivní. Krom rozvoje algoritmického myšlení je rozvíjena i tvořivost, obě tyto vlastnosti jsou pro uplatnění člověka v dnešní době téměř nezbytné. A díky těmto programovacím jazykům a nástrojům je možné zmíněné vlastnosti rozvíjet už od nízkého věku. Praktická část práce je zaměřena dětský programovací jazyk Scratch, což je jeden z nástrojů vhodných pro využití ve výuce. Cílem bylo vytvořit celkem 12 úloh určených pro žáky ve 4. - 6. třídě základní školy, které slouží k rozvoji jejich algoritmického myšlení. Úlohy mají postupně gradující charakter, žáci nepotřebují žádné předchozí zkušenosti s programovacím jazykem Scratch, zároveň jsou koncipovány tak, aby je žáci zvládli vyřešit i bez pomoci učitele. Všechny úlohy byly vyzkoušeny skupinou žáků dané věkové...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 85 záznamů.   začátekpředchozí34 - 43dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
10 VAŇKOVÁ, Pavla
1 VAŇKOVÁ, Pavlína
10 Vaňková, Pavla
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.