Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 106 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kamikakushi
Pejchová, Natálie ; Ptáček, Jiří (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Pojem kamikakushi je stará japonská tradiční technika magického únosu ( duchovního cestování, kde je pozornost člověka unesena z běžného stavu vědomí do hlubších vrstev nazírání skutečnosti), při kterém si oběť unesení nevybavuje a po únosu se člověk postupně probouzí z jakéhosi tranzu. Tento pojem jsem si vypůjčila z japonské mytologie,která se objevuje v dětských příbězích. U nás by to mohlo být chápáno jako zapomenutí se/ nebýt duchapřítomný v každodennosti je to ztráta dechu cesta do fantazie. Hranice mezi zkoumáním faktů, reálného ale i zakoukáním se do blba kde začínají prostory samy od sebe ožívat pouze díky tomu, že se rozhodneme tomu přikládat na důležitosti. Je to moment kdy se probudí neklid, který v tom prázdném tichu dělá randál- hlučí. Propojím se s prostorem, jsem přírody odkaz jsem dialogem, zrcadlem. Tento stav vnímání, prožívání skutečnosti je pro mne důležitým zdrojem imaginace. Je to stav v němž se odehrává malování obrazu. Skutečnost se stává magickou ve chvíli, kdy na ni upřeme pozornost a zároveň ji vyprázdníme od pojmů. Emoce je prvotní znak nazírání, vytváří atmosféru její využití je představa je oživení je hledání obrazu.
Vztahy současného volného a užitého umění
Smetana, Filip ; Ptáček, Jiří (oponent) ; Kvíčala, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vztahy mezi současným volným a užitým uměním. Zkoumá zejména možnosti obousměrného prostupování a přesahů těchto oblastí. V diplomové práci se snažím dotýkat hraničních bodů mezi sochou, malbou, kresbou a designem V diplomové práci se zabývám tématem nástěnného reliéfu. Ve své práci vždy využívám konceptuálních principů, přičemž jsou tyto principy často navenek nejasné. Pomocí konceptuálních klíčů a kontextů se snažím vytvářet estetické kvality uměleckých artefaktů. V praktické diplomové práci pomocí nástěnných plastik pracuji se skládáním obrazu. Umělecká díla často mohou měnit svou povahu a jejich vnímání pomocí odlišného kompozice, adjustace, či kontextu s okolím. V práci pracuji s možností chápat každý, jednotlivý umělecký prvek jako součást širšího celku. Diplomová práce se skládá z reliéfních nástěnných plastik. Skladba dílců tvoří obklad celé stěny, popř. sloupu. V diplomové práci kombinuji jednotlivé reliéfy podle konkrétního klíče.
Jedna práce
Maša, Vojtěch ; Stratil, Václav (oponent) ; Ptáček, Jiří (vedoucí práce)
Tématem bakalářské práce Jedna práce je navození obhajoby v rámci mé bakalářské obhajoby. Zorganizoval jsem a předkládám jako svou bakalářskou práci následující: Václav Stratil na sebe vzal roli studenta a obhajuje svoji jednu kresbu, která je nainstalovaná během obhajoby. Svou obhajobu napsal písemně a ta je k dispozici v rámci mé bakalářské práce. Vedoucí práce studenta Václava Stratila je Jiří Ptáček, který napsal posudek vedoucího práce pro Václava Stratila. Já – Vojtěch Maša – jsem oponentem Václava Stratila a napsal jsem mu oponentský posudek.
STRUKTURY
Rabochová, Agáta ; Ptáček, Jiří (oponent) ; Kvíčala, Petr (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je cyklus obrazů. Vycházím ze studia malířského pojetí drapérie v malbě. Drapérie doprovází historii výtvarného umění téměř od samého počátku. Zajímám se o různé přístupy, ať už drapérie podporuje malbu v její narativnosti či heroičnosti, nebo se stává hlavním námětem obrazu. Mým záměrem je namalovat sérii obrazů, která bude na historické pojetí navazovat a zároveň je doplňovat.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 106 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
11 PTÁČEK, Jan
3 Ptáček, J.
7 Ptáček, Jakub
11 Ptáček, Jan
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.