Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kontaktní mikrofony a jejich využití ve filmové praxi
Bláha, Adam ; NEUBAUER, Petr (vedoucí práce) ; Titěra, David (oponent)
Cílem tohoto textu je seznámit čtenáře s problematikou různých druhů kontaktních mikrofonů v rámci filmové tvorby. Spíš než na technické specifikace se zaměřuje na praktické aspekty jejich užití. Pojednává o specifikách nahrávání s tímto typem mikrofonů, o charakteristikách, které zvuky zaznamenané skrze tato zařízení jeví a o možnostech jejich využití z hlediska zvukové dramaturgie audiovizuálního díla. Praktická část obsahuje příklady takových nahrávek.
Realizace a zvuková koncepce audiovizuální instalace Golem Cube
Kuhn, Martin ; HART, Marek (vedoucí práce) ; NEUBAUER, Petr (oponent)
"Realizace a zvuková dramaturgie audiovizuální instalace Golem Cube" se zabývá koncepcí a tvorbou zvukové složky prostorové audiovizuální instalace Golem Cube realizované pro Pražské Quadriennale 2015. Jedná se o ucelenou zpráva o tvorbě zvukové složky pro 4 projekční plochy ve třírozměrném prostoru od počátečního návrhu koncepce, přes její realizaci až po konečnou instalaci. Text se zvláště zaměřuje na praktická specifika jimiž se toto dílo odlišuje od běžné filmové produkce. Analyzuje a hodnotí užitá řešení a postupy realizace.
Nové metody záznamu a reprodukce optické zvukové stopy 16mm filmu
Vacula, Richard ; Neubauer, Petr (oponent) ; Wilfert, Otakar (vedoucí práce)
Práce se zabývá záznamem a reprodukcí zvukových stop na 16mm filmu a to jak zmapováním pozapomenutých technologií, tak i ve smyslu experimentálním a badatelském, kdy rozebírá možné metody zápisu a čtení stopy pomocí moderních optoelektronických prvků. Konečným výstupem je jednotka zapisující negativ zvukové stopy (analogové i digitální) na fotocitlivý materiál a návrh zařízení pro synchronní přehrávání digitální zvukové stopy z paměťové karty externího přehrávače. Práce je realizována ve spolupráci s Filmovými laboratořemi Barrandov Studio a.s. a společností Meopta-optika, spol. s r.o., Přerov.
Digitální restaurování optické zvukové stopy
Poledna, Marek ; NEUBAUER, Petr (vedoucí práce) ; REJHOLEC, Pavel (oponent)
V práci se věnuji oboru restaurování optické zvukové stopy filmového díla. Práce obsahuje zevrubný popis historického technického vývoje záznamu filmového zvuku a náhled do problematiky snímání, restaurování obrazové domény zvukové stopy a postprodukčního restaurování. Postprodukční fáze je demonstrována na konkrétním průběhu restaurování zvukové stopy filmu Ostře sledované vlaky. Práce na závěr obsahuje stručnou obecnou polemiku nad specifičností oboru filmového restaurování.
Theremin a emoce ve filmu
Knot, Adalbert-Vojtěch ; KUDLÁČ, Jakub (vedoucí práce) ; NEUBAUER, Petr (oponent)
Tato práce se snaží zjistit, jakým způsobem je využit zvuk thereminu ve filmové hudbě. Po historickém úvodu a základním nástinu fyzikálních principů, na základě kterých theremin funguje, následuje analýza tří filmů z období 40. a 50. let, které theremin využívají k vyjádření konkrétní emoce. Ukáže se ale, že tyto filmy vytvořili z hudby thereminu klišé, které bude obtížné překonat, v další kapitole proto zjišťuji, zda jiní tvůrci použili theremin jiným způsobem a jestli se jim podařilo znovuvytvořit konotace s tímto nástrojem spojené. Na závěr jen ve stručnosti naznačuji další vývoj thereminu.
Infrazvuk
Vyšínská, Hana ; URBAN, Ondřej (vedoucí práce) ; NEUBAUER, Petr (oponent)
Kompilace dostupných informací o fyzikálních vlastnostech a šíření infrazvuku, jeho zdrojích a působení na člověka. Zasazeno do kontextu s problematikou měření infrazvuku a vlivu infrazvuku na kvalitu zvukové nahrávky.
Problematika a technické možnosti zvuku pri natáčaní s DSLR fotoaparátmi.
Ujčík, Lukáš ; NEUBAUER, Petr (vedoucí práce) ; GREINER, Ladislav (oponent)
Táto bakalárska práca sa zaoberá problematikou zvukovej zložky pri spolupráci s DSLR fotoaparátmi (digitálnymi zrkladlovkami). Rozoberá technické parametre zvuku u fotoaparátov a vyhodnocuje ich výhody a nevýhody. Popisuje technické možnosti a varianty realizácie zvuku v jednotlivých fázach tvorivého procesu, od plánovania až po postprodukciu, s prihliadnutím na druh a charakter audiovizuálneho diela. To všetko je dané do kontextu s fenoménom prudkého rozvoja digitálnych technológii a jeho dôsledkom na úroveň profesionality a pracovných postupov v audiovizuálnej produkcii.
Tvorba zvukové složky počítačových her
Oramus, Tomáš ; NEUBAUER, Petr (vedoucí práce) ; Novák, Martin (oponent)
Tato práce popisuje tvorbu zvukové složky počítačových her. Zaměřuje se především na postupy a technologie běžně používané při vývoji 3D her a mapuje je během celého procesu tvorby těchto her. Dále také poukazuje na odlišnosti a specifika tohoto oboru, především oproti tvorbě filmového zvuku. Cílem práce je podat obecný přehled o tom, co obnáší práce sound designera při tvorbě počítačových her.
Aspekty dramaturgické výstavby zvukové složky filmového díla
Titěra, David ; Bláha, Ivo (vedoucí práce) ; Neubauer, Petr (oponent)
Tato diplomová práce je koncipována jako vhled do problematiky procesu dramaturgické výstavby zvukové složky filmu. Vprvní části se zabývá procesem přenosu audiovizuálních informací kdivákovi azpůsobem jejich percepce, ve druhé se pak věnuje konkrétním možnostem dramaturgické práce vrůzných fázích procesu tvorby jednotlivých komponent zvukové složky. Soustřeďuje se především na fázi postprodukce, zejména na tvůrčí problematiku editace zvuku. Práce je názorně dokumentována řadou audiovizuálních ukázek.
Virtuální instrumenty a jejich využití v AV tvorbě
Sokol, Tomáš ; Kopecký, Pavel (vedoucí práce) ; Neubauer, Petr (oponent)
Cílem této bakalářské práce je představit virtuální instrumenty jako plnohodnotné nástroje vhodné k vytváření elektronicky generovaných ruchů a atmosfér pro potřeby audiovizuální tvorby. Záměrem je postihnout vznik a historický vývoj, dále pak formy a formáty, ve kterých se nejčastěji virtuální instrumenty vyskytují. Práce se rovněž zabývá teorií tvorby umělého zvuku a jeho následným zpracováním. Poslední část práce je věnována konkrétním příkladům virtuálních instrumentů včetně ukázek, které přibližují zvukové možnosti jednotlivých nástrojů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 NEUBAUER, Patrik
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.