Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  předchozí11 - 18  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Artist enforecement on the art market in Czech republic
Horňáková, Lucia ; Janištinová, Anna (vedoucí práce) ; Prokůpek, Marek (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou trhu výtvarného umění v České republice. Spolupráce mezi galeristy a zastupovanými umělci neprobíhá na profesionální úrovni, chybí tradicí nastoleny podmínky vzájemného působení na trhu umění. Adekvátní inspirací pro tento vztah je fungování zahraničních prodejních galerií, které umělce exkluzivně zastupují za finanční odměnu, která zohledňuje prostředky a energii vynaloženou na zvýraznění umělcova postavení na trhu. Změna osobního přístupu k dané problematice je v České republice žádaná u obou dotčených stran. Studiem názorů umělců i galeristů na danou problematiku se v práci věnuji návrhu modelu spolupráce vedoucího k profesionalizaci jejich vztahu.
Muzejní budova dnes: historická budova nebo novostavba?
Steinocherová, Denisa ; Janištinová, Anna (vedoucí práce) ; Pernica, Petr (oponent)
Bakalářská práce se ohlíží do historie a mapuje vývoj muzejní architektury ve světě i v České republice se zaměřením na muzea umění. Popisuje aktuální situaci muzejních budov v České republice. Zabývá se typologií muzejních budov z hlediska jejich funkčnosti a proměnami v organizaci muzejní práce. Praktická část práce se zaměřuje na Galerii moderního umění v Roudnici nad Labem.
Negalerie - nový fenomén v prezentaci vizuálního umění.
Pojarová, Karolína ; Janištinová, Anna (vedoucí práce) ; Pernica, Petr (oponent)
Práce se věnuje "negaleriím" jako netradičním způsobům prezentace současného umění ve veřejném prostoru, organizovaným zpravidla mimo aktivity muzejních institucí z iniciativy nadšených jednotlivců a skupin. Tématiku tato práce představuje dílem teoreticky pomocí historické, geografické a sociokulturní kontextualizace, teoretická část se rovněž kriticky zabývá samotným pojmem "negalerie", a dílem prakticky prostřednictvím případové studie typové mimo-institucionální galerie Fresh Air Gallery v Plzni. Na základě rozhovorů s organizátorkou tamní negalerie má tato bakalářská práce také za cíl sumarizovat náležitosti a úkony potřebné k založení a organizaci takovéto aktivity. Za cíle práce můžeme tedy shrnout představení "negalerií" jako pojmu dosud rozšířeného pouze mezi odbornou veřejností, zmapování existence negalerií na území České republiky, praktická ukázka tohoto jevu s jeho zásadními ekonomickými a produkčními aspekty. Vedlejším a vítaným cílem práce je její případné využití jako manuálu, příručky pro budoucí organizátory podobných aktivit.
Sběratelství moderního a současného umění v České republice: Jeho charakteristika a vliv na trh s uměním.
Dvořáková, Valérie ; Janištinová, Anna (vedoucí práce) ; Prokůpek, Marek (oponent)
Práce komplexně charakterizuje aktuální stav českého trhu se současným a moderním uměním, a to skrze fenomén sběratelství. Zvláštní důraz je kladen na specifika současného mladého umění v kontextu sběratelství a trhu umění a specifika investování. Teoretická část vychází z dosavadní ne příliš rozsáhlé literatury a charakterizuje základní mechanismy a teoretické procesy na trhu s uměním. Praktická část je založená na kombinaci statistik parametrů trhu s uměním a expertních rozhovorů s profesionály z oboru, a klade si konkrétní praktické otázky ke zkoumání reálné podoby těchto procesů. Práce dochází k závěru, že teoretické předpoklady ani zahraniční praxe v mnoha ohledech neodpovídají praxi v českém prostředí, které lze charakterizovat jako silně konzervativní.
Prezentace současného umění v kontextu muzea umění
Prokůpek, Marek ; Tyslová, Irena (vedoucí práce) ; Janištinová, Anna (oponent)
Cílem této diplomové práce je prozkoumání možností prezentace výtvarného umění s důrazem na současné výtvarné umění v kontextu muzeí umění. Před samotným rozborem tématu muzeí umění a prezentace umění jsou v práci vymezeny základní pojmy vztahující se k tématu. Čtenář se může v počátku práce seznámit s historickým vývojem muzeí umění od počátků až k dnešní podobě této instituce. Následně jsou v práci uvedeny aspekty vztahující se k prezentaci výtvarného umění, jako jsou prostory muzea umění a vývoj jejich designu. Jedna kapitola práce je věnována i osobnosti kurátora, který hraje v prezentaci umění významnou roli. Základ muzea umění tvoří umělecké sbírky, které jsou transformovány do dlouhodobých expozic, na druhou stranu by se muzeum mělo zabývat i produkcí dočasných výstav, které v posledních desetiletích hrají v prezentaci výtvarného umění významnou roli. Při samotné prezentaci jsou důležité i způsoby instalace výtvarných děl. Všechny tyto aspekty jsou v práci teoreticky popsány a podpořeny příklady z muzejní praxe. V poslední části, věnující se Veletržnímu paláci, jsou teoretická východiska aplikována na konkrétním příkladě největší sbírkotvorné instituce v našem prostředí.
Curator
Chovanová, Katarína ; Tyslová, Irena (vedoucí práce) ; Janištinová, Anna (oponent)
V této bakalářské práci se budu zabývat činností kurátora v kultuře a výzvami jaké tato profese přínáší v moderní době, zejména v České republice, ale také v jiných zemích. Práce bude pojednávat o historii a vývoji kurátorství, o jeho dnešním chápání a trendech ve smyslu ekonomickém, kulturním i společenském se snahou o všeobecnější charakteristiku stavu a potřeb v této oblasti pro možnost budoucího praktického využití.
Trh s výtvarným uměním v České republice
Zvelebilová, Kateřina ; Tyslová, Irena (vedoucí práce) ; Janištinová, Anna (oponent)
Práce mapuje a srovnává činnost prodejních galerií a aukčních síní u nás. Tento přehled je doplněn popisem, jak fungují muzea umění a jakou roli mají na trhu s výtvarným uměním. Charakterizuje specifika českého prostředí a jejich dopad na trh s výtvarným uměním. Základem práce jsou rozhovory s galeristy a odborníky doplněné o informace z odborných periodik a knih. Všechny dílčí kapitoly jsou autorkou hodnoceny v rozsahu jejích osobních zkušeností s tématem. Závěrem práce je shrnutí poznatků a úvah a návrh na zpracování podtémat, která z této práce vycházejí.
Příprava výstavy v soukromé komerční galerii
Petkevičová, Anežka ; Tyslová, Irena (vedoucí práce) ; Janištinová, Anna (oponent)
Soukromé komerční galerie hrají na trhu s uměním klíčovou roli a jejich význam je neoddiskutovatelný. Způsob fungování těchto institucí v České republice je však téma poměrně neprobádané. Tato bakalářská práce se věnuje přípravě výstavy v soukromé komerční galerii. V první, teoretické části jsou popsány různé typy institucí výtvarného umění a objasněny termíny současné umění a soukromá komerční galerie. V další kapitole jsou uvedeny jednotlivé kroky, které s přípravou výstavy souvisejí. V praktické části jsou tyto kroky ilustrovány na příkladech pořádání výstav ve třech pražských soukromých komerčních galeriích -- Galerii Jiří Švestka, galerii Hunt Kastner Artworks a The Chemistry Gallery. Práce dokládá, že příprava výstavy v soukromé komerční galerii má oproti jiným výstavním institucím řadu specifik a v mnoha aspektech se liší i mezi soukromými komerčními galeriemi samými.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   předchozí11 - 18  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 Janištinová, Aneta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.