Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 180 záznamů.  začátekpředchozí50 - 59dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Reologické vlastnosti asfaltových pojiv
Coufalík, Pavel ; Bačová,, Katarína (oponent) ; Komačka,, Jozef (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá reologií asfaltových pojiv a změnou vlastností v průběhu životnosti ve vozovkách pozemních komunikací. V teoretické části je popsán princip stárnutí asfaltových pojiv a způsoby simulace stárnutí v laboratoři. Dále jsou popsány základní reologické modely a na ně navazující laboratorní zkoušky, které se používají při hodnocení asfaltových pojiv. V praktické části jsou silniční asfalty podrobeny vybraným metodám laboratorního stárnutí a jsou posuzovány pomocí empirických a funkčních zkoušek. Jednotlivé metody stárnutí jsou porovnány mezi sebou a zároveň je hledán vztah mezi realitou a laboratorním stárnutím. V další části práce je do vybraných silničních asfaltů přidáván visbreakingový zbytek (VFCR) a je zjišťován jeho vliv na reologické vlastnosti v průběhu stárnutí asfaltového pojiva. Výsledky získané v rámci disertační práce byly použity pro sestavení certifikovaných metodik s názvem: „Metodika pro hodnocení silničních asfaltů z hlediska náchylnosti k termooxidačnímu stárnutí“ a Metodika popisující laboratorní stárnutí asfaltových směsí“. V závěru jsou shrnuty výsledky disertační práce.
Využití dat pro systém hospodaření s vozovkou na silnicích II. a III. tříd k posouzení účinků vnějších vlivů na povrch vozovek
Skořepová, Eliška ; Mališ, Luděk (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá využitím zaznamenaných dat při sběru poruch vizuální prohlídkou se záznamem do počítače pro systém hospodaření s vozovkou k detailní analýze a nalezení potencionální spojitosti mezi porušením vozovky a polohou porušeného úseku. Pozornost je zaměřena na úseky silnic II. a III. třídy v Libereckém kraji, které se nacházejí v blízkosti lesního porostu s případným vyšším výskytem poruch na vozovce. Samotný sběr dat probíhal v roce 2021 v Libereckém kraji. Zpracování a vyhodnocení dat o porušení vybrané silniční sítě v závislosti na okolním zalesnění probíhalo v časovém horizontu několika let, konkrétně roku 2014 a 2019 až 2021. V poslední fázi této diplomové práce se jednalo o komparaci výsledných hodnot a o identifikaci opakujících se trendů v rozdílných časových obdobích v různých klasifikačních stupních a v odlišné míře zalesnění.
Vliv složení emulzního mikrokoberce na jeho vlastnosti
Dostál, Filip ; Koudelka, Tomáš (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce bylo zpracovat problematiku emulzních kalových vrstev/mikrokoberců. V teoretické části jsou popsány rozdíly mezi kalovou vrstvou a mikrokobercem. Složky pro jejich výrobu a provádění pokládky. Dále jsou zde popsány jejich výhody. V praktické části jsem se zabýval návrhem směsi a snažil se prokázat, že životnost směsi úzce souvisí s obsahem zbytkového pojiva a složením směsi mikrokoberce.
Využití technologie pěnoasfaltu
Machel, Ondřej ; Komenda, Radek (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá výrobou teplých asfaltových směsí s využitím technologie pěnoasfaltu. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá základním dělením konstrukcí vozovek s detailnějším zaměřením na tzv. teplé asfaltové směsi. Cílem praktické části bylo zjistit, zda se při snižování pracovní teploty zachovají funkční vlastnosti vyrobené asfaltové směsi. Byly vyrobeny dvě asfaltové směsi druhu ACO 11+ při pracovní teplotě 150 °C a snížené pracovní teplotě 130 °C. V rámci práce byly provedeny funkční zkoušky na vyrobených asfaltových směsích a empirické a funkční zkoušky na extrahovaných asfaltových pojivech. V závěru práce jsou výsledky provedených zkoušek vzájemně porovnány.
Frézování asfaltových vrstev vozovek
Brida, Peter ; Hýzl, Petr (oponent) ; Dašek, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na porovnání vlivu rychlosti pojezdu silniční frézy na vlastnosti R-materiálu. V teoretické části práce je rozebrána problematika výroby a použití R-materiálu. Praktická část spočívá v posouzení čáry zrnitosti těchto materiálů, vyextrahování asfaltového pojiva ze vzorku a vykonání zkoušek na takto získaném pojivu.
Problematika nízkokapacitních vozovek
Nováková, Kristýna ; Stehlík, Dušan (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je teoreticky zpracovat problematiku nízkokapacitních vozovek. Pozornost bude věnována jak zkušenostem v zahraničí, tak i v České republice, především s ohledem na konstrukční skladbu, používané metody, materiály a náklady.
Rejuvenační přísady v recyklovaném asfaltovém materiálu
Klein, Marek ; Coufalíková, Iva (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá tématem používání rejuvenačních přísad v asfaltových směsích s R-materiálem. V teoretické části je popsán způsob přidávání R-materiálu do nových asfaltových směsí. Dále je vysvětlen postup a podstata zkoušek na asfaltovém pojivu: penetrace jehlou, stanovení bodu měknutí, dynamický smykový reometr (DSR), průhybový trámečkový reometr (BBR) a taky krátkodobé stárnutí asfaltového pojiva metodou RTFOT. V praktické části je vysvětlen postup přidávání rejuvenačních přísad do asfaltových směsí v laboratorních podmínkách. Následně jsou vyhodnoceny výsledky zkoušek na asfaltovém pojivu.
Využití drobného kameniva do směsí stmelených hydraulickým pojivem
Švarcová, Monika ; Hýzl, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá využitím drobného kameniva ve směsích stmelených hydraulickým pojivem, které jsou používány jako horní či spodní podkladní vrstvy vozovky. Teoretická část popisuje vlastnosti stmelených směsí, kameniva a pojiva. Také se zabývá laboratorními zkouškami používanými pro stmelené směsi a zahraničním výzkumem. V praktické části práce je použito těžené, drcené nebo recyklované drobné kamenivo ve směsích stmelených cementem nebo fluidním popílkem a cementem. Stmelené směsi jsou podrobeny zkoušce pevnosti v tlaku a zkoušce odolnosti proti mrazu a vodě. Výsledky zkoušek jsou vyhodnoceny a porovnány. Použité směsi jsou většinou shledány jako vhodné do spodních podkladních vrstev vozovek.
Interakce mezi asfaltovým pojivem a filerem
Indráková, Kristýna ; Hýzl, Petr (oponent) ; Dašek, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena především na srovnání vlastností mastixů, které byly v laboratoři namíchány ze silničního asfaltu a 9 vzorků vratného fileru, 1 vzorku nevhodného kameniva obsahujícího slídu a 1 vzorku klasického fileru. Vzorky byly podrobeny následujícím zkouškám: Měrná hmotnost fileru – pyknometrická zkouška, Zkouška delta kroužek a kulička, Oscilační zkouška v DSR na mastixu a Zkouška MSCR na mastixu. Bylo provedeno vyhodnocení zkoušek, jejich vzájemné porovnání ve snaze zjistit vzájemné korelace, přičemž výsledky bakalářské práce jsou shrnuty v závěru.
Možnosti mísení pojiv typu PMB RC s pojivem z R-materiálu
Trnka, Lukáš ; Dašek, Ondřej (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá možností mísení pojiv typu PMB RC s pojivem z R-materiálu. V teoretické části je uvedena výroba asfaltového pojiva, jeho modifikace a druhy asfaltových pojiv. Je zde vysvětlen princip funkce rejuvenátorů a druhy rejuvenátorů. Dále je zde popsán postup provádění zkoušek na asfaltových pojivech: znovuzískání asfaltového pojiva, penetrace jehlou, bod měknutí (metoda kroužek a kulička), vratná duktilita, bod lámavosti (dle Fraasse) a DSR. V praktické části jsou vyhodnoceny jednotlivé zkoušky a porovnaná jednotlivá asfaltová pojiva

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 180 záznamů.   začátekpředchozí50 - 59dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.