Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vytvoření podpůrných výukových prostředků pro kurz Moderní počítačová grafika
Silber, Marek ; Frenštátský, Petr (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Práce je rozdělena do dvou částí, kde první část se zabývá přehledem výuky a práce v 3D softwaru na českých univerzitách včetně srovnání jednotlivých programů. Popisem historie programu Blender, který byl vybrán pro podporu výuky předmětu Moderní počítačová grafika. V druhé části práce, která je více prakticky zaměřená je popsané základní ovládání programu od prvního spuštění a orientaci v jednotlivých sekcích programu a nastavení pracovního prostředí pro samostatnou práci. V práci jsou popsány základní transformační příkazy změny polohy, rotace a změnu měřítka objektů a editační příkazy jako je kopírování, mazání, skrývání a duplikace jednotlivých objektů včetně jejich teoretických popisů. Na transformační příkazy objektů navazuje práce se světlem včetně praktických ukázek jednotlivých druhů osvětlení. V posledních dvou kapitolách je popsána práce s materiály a texturami. Cílem této práce je popsat začátečníkům programu Blender orientaci v programu a elementární práci s objekty a přiřazení jednotlivých materiálů a textur jednotlivým objektům a jejich nasvícení ve scéně.
Generátor barevných šumů
Křivánek, Tomáš ; Rajmic, Pavel (oponent) ; Frenštátský, Petr (vedoucí práce)
Úkolem této bakalářské práce je seznámení s barevnými šumy, jako jsou růžové, hnědé, azurové a další. V práci jsou popsány barevné šumy a jejich využitím pro měření v elektroakustice a zvukové technice. Praktická část této práce se zabývá generováním barevných šumů v prostředí Matlab, kde se především pracuje s modelovým kmitočtovým spektrem, frekvenční charakteristikou a FIR filtry.
Aplikace pro programování MIDI kontrolerů
Dolejší, Miloš ; Frenštátský, Petr (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem aplikace, která umožňuje naprogramovat po- mocí MIDI System Exclusive zpráv funkce ovldádacích prvků kontrolerů ControlFREAK a Bitstream 3x. Teoretická část se zabývá rozborem komunikačního protokolu MIDI, ve kterém jsou popsána kanálová a systémová MIDI data. V praktické části jsou po- psány jednotlivé části naprogramované aplikace a poté vysvětleny části naprogramo- vaného kódu. Aplikace je naprogramovaná v prostředí Visal Studio 2013, využívající knihovnu Windows Multimedia System, ze které jsou čerpány nezbytné funkce a struk- tury pro funkčnost aplikace. Komunikace mezi počítačem a kontrolerem je realizována pomocí převodníku MIDI-USB.
Analýza objektivních kritérií kvality sálu Divadla na Orlí
Bělunek, Adam ; Frenštátský, Petr (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Podstata teoretické části této závěrečné práce tkví v shrnutí základních zákonů a principů prostorové akustiky, chování zvukových vln při průchodu prostředím, doby dozvuku, zvukové pohltivosti, impulsové charakteristiky a jejího měření. Dále také v definování některých objektivních kritérií kvality koncertních sálů. Najdeme zde základní časová kritéria, jako je doba dozvuku, počáteční doba dozvuku i míra podpory vysokých a nízkých frekvencí doznívání sálu, dále také energetická kritéria, jako je objektivní jasnost, zřetelnost nebo míra hlasitosti a některá další. Hlavní těžiště praktické části práce spočívá v naprogramování skriptu v programovacím prostředí Matlab, který načítá impulsové charakteristiky a počítá některé z objektivních kritérií kvality koncertních sálů, zároveň tyto výsledky statisticky zpracovává a porovnává je s očekávanými hodnotami. V práci je tento skript podrobně rozebrán a je popsána jeho funkce. Pro ověření funkčnosti byly provedeny výpočty, jejichž výsledky také najdeme v praktické části práce. Funkčnost byla demonstrována na výpočtech z impulsových charakteristik, které byly naměřeny v sále Divadla na Orlí při různých pozicích mikrofonu a čtyřech rozdílných konfiguracích akustických prvků v sále divadla. V závěru práce jsou výsledky výpočtů okomentovány a porovnány v závislosti na konfiguracích sálu. Dále jsou součástí práce také skripty pro výpočet a vykreslení frekvenční charakteristiky a impulsové odezvy.
Softwarový analyzátor zvukových efektů
Frenštátský, Petr ; Sysel, Petr (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Ke zjišťování kvalitivních parametrů zvukových zařízení je stále více využíván stolní počítač, ve kterém díky rozvoji číslicového zpracování signálů je umožněna implementace analýz. Mezi ně patří zjišťování kmitočtové a převodní charakteristiky, parametrů zkreslení (THD, THD+N, WHD, SINAD), míry přeslechů a odstupu signálu od šumu. V práci je vytvořena aplikace, která umužňuje zjišťovat kvalitativní parametry hardwarových zvukových zařízení, které jsou propojeny se zvukovou kartou. Ta využívá pro efektivní komunikaci se stolním počítačem technologii ASIO. Aplikace také umožňuje měřit parametry zvukových zařízení, které jsou implementovány pomocí technologie VST. Aplikace je vyvíjena v jazyce C++. Implementace vychází doporučení AES17.
Vytvoření 3D modelů a návodů pro počítačové cvičení kurzu Moderní počítačová grafika
Gros, Jan ; Frenštátský, Petr (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Obsahem této diplomové práce je seznámit se s problematikou vyučovanou v kurzu MGMP a vytvořit návody a 3D modely v programu Blender pro počítačové cvičení kurzu MGMP. První část je věnována některým podobným kurzům vyučovaným na vysokých školách v České republice. Další části se zabývají metodou Catmull-Clark dělení povrchů, problematikou mapování textur, problematikou křivek a animace objektů s použitím křivek. Poslední část je o stínování 3D modelů a jednotlivých metodách, které byly vyvinuty a jsou používány dodnes. Výstupem práce jsou výuková videa a modely pro kurz MGMP, zabývající se jednotlivými částmi diplomové práce.
Modeling Of Non-Linear Reverb Effect Usingblack-Box Approach
Frenštátský, Petr
In this paper we propose a method for modeling hardware reverb effects that manifests nonlinear character. The method is based on an identification of device under a test using input-output measurements utilizing a synchronized swept-sine signal. The model is implemented on a personal computer and on digital signal processor SHARC SC589. Both implementations are compared on the basis of time complexity.
Rozšíření grafických rozhraní zvukových zásuvných modulů o 3D grafiku
Dufka, Filip ; Mašek, Jan (oponent) ; Frenštátský, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se venuje možnostem rozšírení grafického uživatelského rozhraní modulu VST3, které slouží pro digitální zpracování zvukového signálu, o implementaci 3D modelu s využitím OpenGL. Práce se zameruje na vytvorení algoritmu pro možnost zmeny polohy pricházejícího zvuku zapouzdreného do zásuvného zvukového modulu s rozšíreným grafickým rozhraním obsahující 3D vizualizaci.
Analýza objektivních kritérií kvality sálu Divadla na Orlí
Bělunek, Adam ; Frenštátský, Petr (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Podstata teoretické části této závěrečné práce tkví v shrnutí základních zákonů a principů prostorové akustiky, chování zvukových vln při průchodu prostředím, doby dozvuku, zvukové pohltivosti, impulsové charakteristiky a jejího měření. Dále také v definování některých objektivních kritérií kvality koncertních sálů. Najdeme zde základní časová kritéria, jako je doba dozvuku, počáteční doba dozvuku i míra podpory vysokých a nízkých frekvencí doznívání sálu, dále také energetická kritéria, jako je objektivní jasnost, zřetelnost nebo míra hlasitosti a některá další. Hlavní těžiště praktické části práce spočívá v naprogramování skriptu v programovacím prostředí Matlab, který načítá impulsové charakteristiky a počítá některé z objektivních kritérií kvality koncertních sálů, zároveň tyto výsledky statisticky zpracovává a porovnává je s očekávanými hodnotami. V práci je tento skript podrobně rozebrán a je popsána jeho funkce. Pro ověření funkčnosti byly provedeny výpočty, jejichž výsledky také najdeme v praktické části práce. Funkčnost byla demonstrována na výpočtech z impulsových charakteristik, které byly naměřeny v sále Divadla na Orlí při různých pozicích mikrofonu a čtyřech rozdílných konfiguracích akustických prvků v sále divadla. V závěru práce jsou výsledky výpočtů okomentovány a porovnány v závislosti na konfiguracích sálu. Dále jsou součástí práce také skripty pro výpočet a vykreslení frekvenční charakteristiky a impulsové odezvy.
Porovnání algoritmů pro syntetické modelování dozvukových vlastností místnosti
Beňo, Tomáš ; Balík, Miroslav (oponent) ; Frenštátský, Petr (vedoucí práce)
Cílem Bakalářské práce je seznámení se a zjištění možností řízení dozvukových vlastností zavedených algoritmů pro syntetickou modelaci dozvuku. Algoritmy, které navrhli Jon Dattorro, William Gardner a Jean-Marc Jot, jsou implementovány v prostředí Matlab. Jsou zjištěny jejich charakteristické vlastnosti a provedeno porovnání. Následná implementace Jotova algoritmu pomocí technologie VST v prostředí Matlab s využitím rozšíření Audio System Toolbox, umožňuje studovat vlastnosti a chování algoritmu, který zpracovává zvuk v reálném čase. Výsledný zásuvný modul lze poté testovat v DAW, které slouží jako hostitelská aplikace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.